اقتصادیعمومیمدیریت کسب و کار

آیا قهوه می‌تواند برای افرادی که دچار اضطراب هستند، به عنوان درمان مورد استفاده قرار گیرد؟

سه دلیل اصلی مشکلات معده ناشی از مصرف قهوه:

سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز: به‌طور عمده سه دلیل وجود دارد که قهوه باعث می‌شود در معده احساس ناراحتی کنید. هر یک از آنها برای حل این مسئله به روش مخصوص خود نیاز دارند، بنابراین بیایید بررسی کنیم که کدام‌یک از آنها برای شما مناسب است.

مشکلی بزرگ: بدن شما خیلی به کافئین علاقهای ندارد

بدون شک می‌دانید که کافئین سیستم گوارش شمارا تحریک می‌کند که … به فرایند دفع کمک می‌کند. کافئین یک ملین طبیعی است و سیستم گوارش شمارا وادار می‌کند خیلی سخت سریع مشغول به‌کار شود. اما افزایش آمادگی برای اجابت مزاج اغلب با کمی ناراحتی همراه است.

از سایر مضرات کافئین می‌توان به تشدید تولید اسید در بدن شما اشاره کرد. مصرف بیش‌ازحد کافئین، می‌تواند منجر با تولید اسید خیلی زیادی شود که دچار شکم‌درد شوید. برای بدن خطرناک نیست اما خیلی خوشایند هم نیست.

این مسئله دلیل اصلی رنجش اکثر مردم از ناراحتی معده مربوط به قهوه است. میزان بالای کافئین منجر به دو مشکل می‌شود، نه‌فقط یک مشکل. خوشبختانه راهی برای مقابله با هردو وجود دارد (که دیرتر به آن اشاره خواهیم کرد).

مشکلی کوچک: بدن شما نسبت به اسیدها حساس است

سبوس چند غله دکتر بیز: قهوه یک نوشیدنی اسیدی است، اما خیلی اسیدی نیست. در اینجا، ما با مشاهده سطح pH سایر نوشیدنی‌های رایج آن را ثابت خواهیم کرد:

pH خنثی: ۷

آب‌معدنی مارک دسانی: ۶

قهوه سیاه: ۵٫۷

کوکاکولا: ۲٫۵

لیموترش: ۲٫۲

درواقع می‌توان نتیجه گرفت که اسیدهای موجود در قهوه خیلی قوی نیستند مگر اینکه حساسیت خاصی به اسید داشته باشید، مشکل از اسید قهوه نیست.

ممکن است کافئین بدن شمارا به تولید بیش‌ازحد اسید تحریک کند – اما این با حساسیت به اسید کمی متفاوت است.

بزرگترین مشکل: صبحانه نخوردهاید

قهوه نوشیدنی ملایمی نیست. این نوشیدنی قوی است، مملو از کافئین، اسید ، چربی، و رایحه است ( و اگر معده شما خالی باشد، تحمل آن برای معده بسیار دشوار خواهد بود و به آن فشار خواهد آورد).

اگر با معده خالی قهوه می‌نوشید، مطمئناً دچار مشکل معده خواهید شد. اثرات این ملین طبیعی احساس خوشایندی نخواهد داشت. معده شما احتمالاً بیش‌ازحد اسید تولید خواهد کرد که فقط باعث اذیت شدن بیشتر شما خواهد شد.

ولی این می‌تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. حتی اگر به نظر می‌رسد که کافئین قهوه هرگز شمارا اذیت نکرده است. حتی اگر حساسیت اسید نداشته باشید. قهوه با شکم خالی فقط منجر به بدحالی می‌شود.

چهار روش برای مصرف قهوه بدون درد

حال که به منشأ مشکل. میزان اهمیت هر یک پی بردید، بیایید راه‌حل‌های ساده‌ای را که می‌توانید شروع کنید بررسی کنیم.

راهحلی آسان: نوشیدن قهوه با معده خالی را متوقف کنید

جدی میگویم! بس کنید!

موز میوه‌ای قلیایی است و می‌تواند برخی از اسیدهای قهوه را از بین ببرد. شیر هم همین‌طور است. برشتوک ‌های صبحانه حاوی شکر واقعاً تأثیر مثبت زیادی برای شما نخواهد داشت، بنابراین اگر می‌توانید آنها را با مواد مغذی‌تری مانند جو دوسر یا تخم‌مرغ جایگزین کنید، بهتر است.

هدف این است که کافئین مصرفی را در میان غذاهای دیگر پخش‌کنید تا به‌سرعت همه آن را هضم نکنید.

(نوشیدن آرام قهوه با سرعت کم‌تر نیز می‌تواند در اینجا کمک کند.)

راهحلی دشوار: قهوه بدون کافئین امتحان کنید

در اینجا روشی (نه چندان خوشایند) برای بررسی اینکه آیا کافئین شمارا آزار می‌دهد وجود دارد: کافئین مصرف قهوه را به مدت دو هفته ترک کنید. میدانیم افتضاح است! سپس به مدت دو هفته قهوه بدون کافئین مصرف کنید. کمبود کافئین (مقدار ناچیزی از آن همچنان در نوشیدنی شما خواهد بود) باید احساس بهتری در شما ایجاد کند.

البته، در این حالت کافئین دریافت نمی‌کنید – به همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا “روش خوردن غذا” را امتحان کنید.

راهحلی آسان: روش سرد دم را امتحان کنید

قهوه دم‌سرد اکسیری جادویی با ۶۶٪ اسید و کافئین کمتر است. آب سرد به‌اندازه آب گرم نمی‌تواند به خوبی فرایند استخراج را انجام دهد- بنابراین نتیجه نهایی کاملاً متفاوت است.

طعم آن ملایم، شیرین و معطر است. برخی افراد طرفدار اسید و تلخی نسبی این نوع قهوه نیستند، اما کاملاً ارزش آن را دارد که امتحانش کنید.

آخرین راهنمای موردنیاز برای تهیه قهوه سرد را در اینجا بخوانید.

به این دلیل آن است که دم‌سرد در مقابله با درد معده ناشی از قهوه تقریباً یک راه‌حل جادویی است …

معده را اذیت نمی‌کند. ۶۶٪ اسید و کافئین کمتری دارد و همین موضوع بسیاری از مشکلات را در همان‌جا حل می‌کند.

می‌توان آن را هم سرد و هم گرم نوشید. برای سرد نوشیدن اکثر مردم به آن یخ اضافه می‌کنند، اما می‌توانید به‌جای یک قهوه گرم معمول، قهوه غلیظ به‌دست‌آمده را با آب گرم رقیق کنید.

می‌توانید با آن واقعاً خلاق باشید. از لیموناد دم‌کرده سردگرفته تا لاته سرد خانگی، روش‌های سرگرم‌کننده نوشیدنی دم‌کرده هرگز تمام نخواهند شد.

تهیه آن در خانه واقعاً آسان است. کافی است قهوه درشت آسیاب شده و آب را مخلوط‌ کنید، دوازده ساعت صبر کنید و از صافی عبور دهید. به همین سادگی!

ناراحتی معده از قهوه آزاردهنده است – ما این احساس را درک می‌کنیم – اما چندین راه‌حل برای مقابله با آن وجود دارد که می‌توانید قبل از اینکه به‌طورکلی از این نوشیدنی جادویی دست بکشید آن‌ها را امتحان کنید.

بدیهی است که هرگز نباید قهوه را با معده خالی بنوشید، اما اگر به دنبال یک راه‌حل مؤثرتر هستید، ما استفاده از روش دم‌سرد را پیشنهاد می‌کنیم.

حتما با خواندن عنوان این مقاله درباره مضرات قهوه ، پیش خودتان فکر کرده‌اید: “‌چی؟ چه‌طور می‌شود کسی درباره‌ی بد بگوید؟ خدای من … “‌

بیش‌تر کسانی که قهوه می‌نوشند، تعصب خاصی نسبت به این نوشیدنی پیدا می‌کنند. این روزها صاحب‌نظر بودن درباره‌ی قهوه کاملا به یکی از الگوهای رفتاری تبدیل شده است. قهوه را، با گونه‌های بسیار متفاوت و دستورالعمل‌های تهیه‌ی بسیار متفاوت‌اش، نمی‌توان دوست نداشت.

ولی لازم نیست به سرعت با دیدن عنوان این از کوره در بروید!

ما هم به علاقه‌مند هستیم. ما هم به اندازه‌ی خودمان انواع و اقسام قهوه را امتحان کرده‌ایم – از اسپرسو گرفته تا کاپوچینو، تا فراپه و حتی نوشیدنی‌های کم‌تر شناخته شده (نظیر قهوه‌ی ضد گلوله).

حتما شما هم این گفته‌ی قدیمی را شنیده‌اید که “‌مقدار زیادی از یک چیز خوب هم برای‌تان بد است.‌” قهوه یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و خارق‌العاده‌ای است که جنبه‌های منفی زیادی نیز با خود به همراه دارد.

در این ، قصد داریم به تاثیرات جانبی قهوه نگاهی بیندازیم و یک بار برای همیشه به این پرسش پاسخ دهیم: “‌آیا مصرف قهوه برای‌تان مضر است؟‌”‌

اگر لحظه‌ای علاقه و تعصب‌تان را درباره‌ی قهوه کنار بگذارید، می‌توانید عوارض جانبی و مضرات قهوه را که تا پایان این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنید، به صورت منتقدانه مورد بررسی قرار دهید.

حتی اگر فکر می‌کنید همه چیز را درباره‌ی قهوه می‌دانید، ممکن است با مطالعه‌ی این مقاله چیزهای بیش‌تری از اشکالات بالقوه‌ی مصرف این نوشیدنی دستگیرتان شود با ما همراه باشید تا مضرات قهوه و ۲۵ عارضه‌ جانبی قهوه را بدانید.

آیا قهوه می‌تواند برای افرادی که دچار اضطراب هستند، به عنوان درمان مورد استفاده قرار گیرد؟

مضرات قهوه برای سبک زندگی

در این بخش به برخی دلایل اشاره می‌کنیم که نوشیدن قهوه باعث به هم ریختن سبک زندگی‌تان می‌شود:

الف. باعث می‌شود سایر نوشیدنی‌ها در مقایسه با آن، بی‌مزه و خسته‌کننده جلوه کنند.

این مسئله واقعا حقیقت دارد. آیا شما هم سال‌ها است بعد از نوشیدن اسپرسو یک فنجان چای می‌نوشید؟ بهتر است به هات چاکلت (شکلات داغ) یا شاید هم کافه موکا روی بیاورید. ولی احتمالا قهوه به شما اجازه نخواهد داد به نوشیدنی‌های دیگر فکر کنید.

ب. قهوه به بخش مهمی از زندگی‌تان تبدیل می‌شود که بدون آن نمی‌توانید کارکرد مناسبی داشته باشید.

احتمالا تا وقتی اولین فنجان قهوه‌تان را تمام نکنید، صبح‌ها برای‌تان پر انرژی و دوست داشتنی نیستند. (این مسئله شاید به وضعیتی منجر شود که برای توقف خروپف و مشکلات ناشی از آپنه‌ی خواب فقط به قهوه متکی شوید!)

پ. کم حوصله و بی‌قرارتان می‌کند؛ مثلا اگر مجبور باشید مدت زیادی در صف قهوه بایستید، عصبی می‌شوید.

سریع باش دیگر! آیا می‌خواهی برای شاهزاده قهوه‌ی سفارشی ببری! یک فنجان قهوه می‌خواهی، یا یک دسر کم‌چرب با شیر سویا و طعم استوایی؟ (البته این اتفاقات شاید در ایران رخ دهد، زیرا شاید ایرانی‌ها به قهوه  این‌چنین اعتیاد نداشته باشند.)

ت. باعث می‌شود بخواهید آدم‌هایی را که قهوه‌ی معمولی می‌نوشند، مسخره کنید.

آن‌چنان به دم کردن آهسته‌ی قهوه‌ی عربیکای خانگی‌تان عادت کرده‌اید که حتی نمی‌توانید تصور کنید سایر افراد بتوانند قهوه‌های معمولی و مسخره‌ای را که در بوفه‌ی محل کارتان درست می‌کنند، با لذت بنوشند. (البته شاید این مسئله نیز آن‌چنان شامل حال ایرانی‌ها نشود.)

ث. سرتان پر می‌شود از اطلاعات بیهوده و بی استفاده.

وقتی غرق در دنیای قهوه شوید، می‌فهمید مثلا “‌cupping : مزه کردن قهوه‌های مختلف‌”‌ چیست، ” microlot: مرغوب‌ترین انواع قهوه‌”‌ چیست، و ‌از اصطلاحاتی نظیر “‌قهوه‌ی تخم‌ مرغی‌”‌ سر در می‌آورید، و مثلا فرق قهوه‌های مختلف را به راحتی درک می‌کنید

دکمه بازگشت به بالا