علمی و پزشکی

فعالیت بیش از ۷۰ موکب و مرکزدرمانی هلال احمر در عراق

فعالیت بیش از ۷۰ موکب و مرکزدرمانی هلال احمر در عراق

رئیس جمعیت هلال‌احمر از آمادگی داوطلبان هلال‌احمر برای خدمت به مردم در ۷۰ پایگاه و موکب درمانی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایواره، پیرحسین کولیوند در جریان سفر به کشور عراق و بازدید از مراکز درمانی این جمعیت در مسیر نجف تا کربلا گفت: موکب‌ها و قرارگاه‌های داوطلبانه و مجهزی در این مسیر برای خدمت یه زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) راه‌اندازی شده و درحال حاضر که شاهد سیل مردمی در حرکت به سمت کربلا هستیم، امدادگران و کادر درمان و پشتیبان داوطلب هلال‌احمر برای ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران آماده هستند.

کولیوند ادامه داد: کادر داوطلب هلال‌احمر در ۲۷ پایگاه، موکب، مرکز درمانی و بیمارستان در طول مسیر نجف به کربلا، ۱۲ پایگاه و ییمارستان امام علی(ع) در شهر نجف، ۲۶ پایگاه و مرکز درمانی در کربلا و پنج پایگاه و مرکز درمانی در سامرا و کاظمین در حال خدمت به زائران هستند. در ایام اربعین حسینی ضمن تامین کافی دارو، تجهیزات، آمبولانس و خودروهای نجات برای خدمت به هموطنان زائر در عراق، نیروهای امدادی هلال‌احمر در داخل کشور نیز برای مواجهه با حوادث احتمالی در آمادگی کامل هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید مجدد بر اینکه تمام اقدامات جمعیت هلال‌احمر و کادر درمانی و نجاتگران این جمعیت در مراسم پیاده‌روی اربعین به شکل داوطلبانه است، افزود: بیش از ۱۶۰۰ پزشک و دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی برای خدمت داوطلبانه درمانی در مسیر نجف به کربلا اعلام آمادگی کرده‌اند. این افراد کوله پشتی پزشکی همراه خود دارند تا اگر در مسیر، زائری به خدمات درمانی نیاز داشت، در زمان کمتری به او رسیدگی شود.

کولیوند در ادامه مهمترین نکات ایمنی و سلامت در ایام اربعین حسینی را رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دانست و افزود: پیشگیری از گرمازدگی در این مراسم بسیار مهم است بنابراین توصیه ما این است که زائران در ساعات تابش مستقیم آفتاب، پیاده روی نکنند و پیاده‌روی و زیارت خود را به ساعات پایانی روز که هوا خنک‌تر است، موکول کنند.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر در روزهای اخیر، بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی هلال‌احمر در مرزها و داخل کشور عراق، کسانی هستند که دارای علائم گرمازدگی هستند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا