فرهنگ و هنر

«خائن‌کُشی» کیمیایی امروز تمام می‌شود

«خائن‌کُشی» کیمیایی امروز تمام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«خائن کشی» به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی ساخته شده است و علی اوجی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد. این اثر در سال ۱۴۰۰ ساخته شد و نخستین بار در بهمن این سال در جشنواره فجر به نمایش درآمد.

فیلمبرداری و تهیه راش‌های آخرین ساخته مسعود کیمیایی در زمان تولید به نحوی انجام شد که در دو نسخه سینمایی و مینی‌سریال قابل ارائه باشد و در قالب یک مینی‌سریال چهار قسمتی آماده پخش شد.

مینی‌سریال «خائن‌کُشی» از جمعه سوم شهریور ماه از شبکه نمایش خانگی منتشر شد و تا امروز جمعه ـ ۲۴ شهریور ماه ـ ادامه داشت.

«خائن کشی» اثری در ژانر جنایی و تاریخی است. مسعود کیمیایی در آخرین ساخته خود، اتفاقی سیاسی ـ تاریخی را محوریت اصلی روایتش قرار داده؛ در خط داستانی به عشق و رفاقت می‌پردازد و گذری به ماجرای ملی شدن صنعت نفت و اتفاقات مربوط به دکتر مصدق دارد. داستان فیلم درباره گروهی است که می‌خواهند از بانک ملی سرقت کنند و این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند.

مهران مدیری، امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام، سارا بهرامی، سام درخشانی، نرگس محمدی، حمیدرضا آذرنگ، فرهاد آئیش، اندیشه فولادوند، رضا یزدانی و الهام حمیدی در «خائن‌کُشی» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا