عمومیمدیریت کسب و کار

تفاوت آب معدنی و آب آشامیدنی در چیست؟

هر روز شاهد انواع بطری های آب معدنی در بازار و سوپرمارکت های سطح شهر هستیم. مانند آب معدنی دماوند، آب معدنی واتا، آب معدنی سوپرایز، آب معدنی لاندا، آب معدنی VOSS، آب معدنی نستله، آب معدنی اوو، آب معدنی آکوافینا، آب معدنی دی دی، آب معدنی کوهرنگ و سایر برندهای آب معدنی، اما آیا اینها هستند. این بطری های آب معدنی برای سلامتی مناسب بدن ضروری هستند و آیا واقعا این بطری ها پر از آب معدنی هستند؟ آب معدنی در اندازه های آب معدنی کوچک و بزرگ در بازار و با انواع برند موجود است و حالا سوال این است که  تفاوت آب معدنی و آب آشامیدنی در چیست؟

شرایط تولید آب معدنی بسیار سخت است و سختی آب آشامیدنی باید برابر با استانداردهای بهداشت جهانی باشد، اما برخی از این شرایط توسط آب معدنی رعایت نمی شود. آب معدنی عموماً به املاح مفیدی که باید در آب آشامیدنی یافت می‌شود شهرت دارد، اما در حقیقت به درستی تصفیه و تصفیه نمی‌شود و سختی آب معدنی بالاتر از حد معمول و استاندارد است. زیرا آب معدنی در طبیعت مملو از آب است که حاوی عناصر مضری است که نمی توان آنها را از آب پاک کرد.

علاوه بر این وجود آب در بطری های پلاستیکی و توزیع آن در سوپرمارکت ها باعث ایجاد گرمای نامناسب در انتقال و حمل جعبه های آب معدنی می شود و این خود باعث از بین رفتن آب موجود در آن در بطری می شود.اما از چه نوع آب آشامیدنی می توان به جای آب معدنی استفاده کرد؟ آب آشامیدنی شیر آب شهر مملو از املاح مضر است و نمی توان از آن برای سلامتی بدن استفاده کرد. توصیه ما یک دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس است. اما اسمز معکوس چیست؟ سیستم تصفیه آب اسمز معکوس بهترین روش برای تصفیه آب در منزل است که برای آشامیدن و غذا استفاده می شود.

تفاوت آب معدنی و آب آشامیدنی در چیست؟

مزایای آب RO چیست؟

آب آشامیدنی تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس RO در چندین مرحله فیلتراسیون کاملاً عاری از مواد مضر می باشد. آیا پس از حذف املاح مضر، املاح مفید نیز از آب آشامیدنی حذف می شوند؟ آره! اما با وجود فیلتر معدنی که املاح معدنی را غنی می کند، املاح معدنی مفیدی که حذف و تصفیه شده اند به آب باز می گردند و آب آشامیدنی را سالم ترین می کنند. علاوه بر اینها بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای برندهای تایوانی بوده و دستگاه های تصفیه آب اصل تایوانی هستند که در مرحله هفتم آب آشامیدنی را پردازش می کنند. چیزی که هرگز در بطری آب معدنی پیدا نمی شود و با خرید بطری آب معدنی نمی توان از خواص آب آشامیدنی استفاده کرد.اما آب آشامیدنی پاک چه ویژگی هایی دارد؟

تفاوت آب معدنی و آب آشامیدنی در چیست؟

کیفیت آب آشامیدنی یونیزه

آب آشامیدنی موجود در دستگاه تصفیه آب خانگی در مرحله نهایی فیلتر آب خانگی یونیزه و قلیایی می شود. با افزایش PH آب آشامیدنی، آب اسیدی نمی شود و خطر نوشیدن آب اسیدی را تهدید نمی کند و با حذف آب آشامیدنی، آنتی اکسیدان یا ضد سرطان آب دریافت خواهید کرد. از جمله خواص آب آشامیدنی تمیز می توان به جلوگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی و رسیدن به تعادل قند و چربی در بدن انسان اشاره کرد. اما برندهای معتبر دستگاه های تصفیه آب خانگی کدامند و کدام دستگاه تصفیه آب را باید خریداری کنید که این همه مزیت را داشته باشد؟ و اینکه برند خوب دستگاه تصفیه آب چیست؟

معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

در ایران ممکن است بیش از 50 یا 60 برند و برند تصفیه آب خانگی و آب شیرین کن وجود داشته باشد اما همه این دستگاه ها استاندارد و اصل نیستند و بسیاری از آنها فیلتر و لوازم جانبی بی کیفیتی دارند. خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از یک شرکت معتبر بسیار مهم است، زیرا سلامتی شما و عزیزانتان شوخی نیست.شرکت تصفیه آسا با سابقه طولانی یکی از واردکنندگان و تامین کنندگان دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران می باشد و ارائه خدمات نصب و ارسال رایگان و گارانتی بی قید و شرط از ویژگی های این شرکت می باشد.

نوشیدن آب از شیرهای شهری و حتی آب آشامیدنی پر از آب معدنی، کیفیت آب تصفیه شده توسط دستگاه های تصفیه آب را ندارد، زیرا نمی توانید مطمئن باشید که این آب ها برای سلامتی شما مفید هستند. اما یک دستگاه تصفیه آب خانگی پیشرفته استفاده از آب آشامیدنی تمیز را برای شما آسان می کند و تضمین می کند که آب آشامیدنی شما مطابق با استانداردهای بین المللی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب در ایران را مطالعه کنید و یا برای مشاوره خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی یا فیلتر آب با کارشناسان شرکت تصفیه آسا، مراکز فروش دستگاه های تصفیه آب در تهران و کرج تماس بگیرید. …

تعیین کیفیت آب معدنی

میزان آلودگی آب معدنی طبیعی یکی از مهمترین معیارهای تعیین کیفیت آن است. به طور کلی، ناخالصی کمتر در آب; آب معدنی گرمتر و سالم تر خواهد بود. بر این اساس انواع آب معدنی به 3 دسته تقسیم می شوند:

آب چشمه
آب با مواد جامد محلول زیر 250 میلی گرم در لیتر و با حداقل ناخالصی

 آبهای معدنی سبک
بهترین نوع آب معدنی با مواد جامد محلول بین 250 تا 500 میلی گرم در لیتر

 آب با ترکیبات معدنی سنگین
آب های معدنی طبیعی بیش از 500 میلی گرم در هر لیتر ناخالصی دارند.

انواع آب معدنی و کاربرد

آب با محتوای مواد معدنی کم = برای نوزادان و بیماران کلیوی
آب با محتوای مواد معدنی بالا = برای بیماران کلیوی منع مصرف دارد
آب کم سدیم = برای بیماری کلیوی، فشار خون بالا، مشکلات قلبی
آب با سدیم بالا = برای ورزشکاران حرفه ای
آب سولفاته = برای بازسازی پوست
آب حاوی آهن = افراد مبتلا به کم خونی یا فقر آهن
آب کلسیم (آب سخت) = برای کودکان، باردارها و سالمندان برای تقویت استخوان ها
آب بی کربنات (آب گازدار) = برای تسکین اسید معده و کمک به هضم
آب با منیزیم = کاهش کلسترول، ضد استرس، بازسازی عضلات

جدول فوق نشان می دهد که هر نوع آب معدنی با توجه به ترکیبات خاصی که دارد. کاربردها و کاربردهای خاصی دارند. بنابراین باید به فواید و مضرات هر یک از انواع مختلف این آب توجه کرد. دانستن این موارد به شما کمک می کند تا بهترین نوع آب معدنی را برای حفظ و بهبود سلامت خود انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا