اقتصادی

کشوری که تورم ۲۰۰ درصدی ثبت کرد

کشوری که تورم ۲۰۰ درصدی ثبت کرد

تورم در کشور آمریکای لاتین به بالای ۲۰۰ درصد رسید.

به گزارش ایواره به نقل از اکونومی، قیمت‌های مصرف‌کننده در آرژانتین پس از کاهش ارزش پزو افزایش یافته است.

بر اساس آخرین داده‌های منتشرشده توسط آژانس آمار دولتی، تورم سالانه در آرژانتین در سال ۲۰۲۳ از ۲۱۱ درصد فراتر رفت که بالاترین نرخ در بیش از سه دهه اخیر را نشان می‌دهد.

افزایش سالانه قیمت‌ها در آرژانتین برای اولین بار در دهه‌های گذشته این کشور را به بالاتر از ونزوئلا رساند. این کشور آمریکای جنوبی بالاترین رتبه در میان کشورهایی است که با تورم فزاینده دست و پنجه نرم می‌کنند.

این داده‌ها بر تاثیر قوی اقدامات شوک‌کننده تاکید می‌کند، از جمله کاهش ۵۰ درصدی ارزش پول ملی و افزایش نرخ بهره کلیدی به ۱۳۳ درصد که رئیس‌جمهور جدید کشور خاویر مایلی در تلاش برای مهار آنها در نهایت انجام داد. 

تورم سالانه نسبت به نرخ ۹۵ درصدی سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده است، در همین حال، تورم ماهانه در ماه دسامبر به ۲۵.۵ درصد رسید که نسبت به ۱۲.۸ درصد در ماه نوامبر افزایش یافته اما اندکی کمتر از ۳۰ درصد پیش‌بینی شده است.

اقدامات شدید دولت جدید تاثیر منفی قابل توجهی بر قیمت‌ها در کشور و به ویژه بر قیمت مواد غذایی داشته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا