فرهنگ و هنر

از حریم خانۀ خاکی تا زخمِ بازِ گذر آقانجفی

ایواره / اصفهان از ترس اینکه گذر نجف دهان او را باز کند و خانه های دیگر را بلعید ما را تنها نخواهد گذاشت. این در حالی است که اکنون مدتی است خانه هایی درست در پشت مسجد شیخ لطف الله ، در جوار مسجد و در محله خانه خشتی که در فهرست میراث ملی ثبت شده است ، بنا شده اند. صاحبخانه می گوید: “همه چیز در اینجا انجام می شود زیرا خیلی بی دقتی است” و معاون میراث فرهنگی استان در مورد مشکلات مردم ساکن محله یک خانه تاریخی صحبت می کند.

فاطمه رادانی پور، همسر غلامحسین خاکی است. از سال 1993 ، این خانواده پس از میدان نقش جهان در یکی از خانه های قاهره زندگی کرده است و این خانه به خانه خاکی معروف شد. وی در مصاحبه با ایواره ، نقض حریم خصوصی و رفتاری را که تاکنون دنبال کرده است توضیح داد:

در اوایل وقتی خانه خاکی را خریدیم ، باران شدید بارید و سقف یکی از کلاسهای درس فرو ریخت. من به حاج آقا گفتم: “اینجا پیر است. بروید و ببینید کجا باید برای دیدن خانه بروید و تعمیر کنید.” آنها به سبک خانه های امروزی ، ساختمان و سقف اتاق را که از تیرها و چوب ساخته شده است ، دارند.

پس از آن ، برخی از روزها در را زدند و گفتند: “ما از میراث هستیم و برای دیدن خانه آمده ایم.” گفتیم: چه اشتباهی کردیم؟ آنها گفتند: “شما باید با ما تماس بگیرید تا آن را مانند اولین نفر به نظر برساند.” از آن زمان دست خود را روی این خانه گذاشتند و استاد ما ، آقای حاجی ، بی سواد بود ، به اداره میراث فرهنگی رفت و آنها آن را امضا کردند و خانه ما در سراسر کشور ثبت شد.

خواهر شهید ردانی پور ادامه می دهد: “اکنون به همسایه ما مجوز تعمیر داده شده است. این خانه ، در پشت اتاقهای ما ، با شروع ساخت و ساز ، تمام پایه های خانه وی برداشته شد که آن هم پایه های ضخیم و غیره بود. طاقچه های قدیمی در طبقه ما از دیوار جدا شده اند. ” زیرا آنها پشت خانه ما را تراشیده و در حال بازسازی آن هستند. این آسیب زیادی به خانه ما وارد کرده است.

ما به میراث فرهنگی زنگ زدیم و گفتیم که آنها در پشت خانه ما کاری انجام می دهند و به ما نمی گویند فردا ، حالا ببینیم چه می کنند. بعد شخصی از ارث آمد و اوضاع را دید. تصادفا ، او وحشت کرد و گفت که آنها این مشکل را برطرف می کنند ، اما هنوز این مشکل را برطرف نکرده اند. با وجود کورونا ، دخترم تا زمان آمدن به اداره میراث فرهنگی آنها رفت. ما خودمان عکس و عکس گرفتیم و به آنها نشان دادیم و بعد آمدند ، فیلم و عکس گرفتند و برای سلامتی رفتند.

همسر غلامحسین خاکی بازگو می کند: خانه ای که در انتهای حیاط و در جلوی خانه ماست ، بخشی از خانه کثیفی بود که در مقابل ما فروخته شد و تقسیم شد. اکنون آنها به منظور تبدیل آن به یک خانه اکو ، در حال بازسازی خانه هستند و دودکش های بسیار بزرگی را که از طریق آن یک کودک 13 ساله می گذرد ، رها می کنند.

از اکتبر سال گذشته ، آنها با مجوز تعمیر در این خانه مشغول به کار بودند. زیرزمین پنج فوت پایین است و آنها می خواهند آن را به رستوران یا کافه تبدیل کنند. آنها حیاط را نیز ساخته اند و اکنون می آیند برای ساختن سقف. ما به او گفتیم چه پروانه ای را می خواهید بسازید؟ شما فقط یک پروانه تعمیر دارید و او پاسخ داد ، “دارای مجوز مجاز است ،” اما آن را نشان نداد. من همچنین داستان را در سال 137 اعلام کردم. از فوریه 2009 تا کنون ، من به طور مداوم با 137 تماس می گرفتم و می گفتم “بیا و ببین کار شما چیست ، ما را با همسایه درگیر نکنید.” آنها گفتند که ما یک افسر می فرستیم و من نمی دانم که آنها آمدند یا نه. اما من به او زنگ زدم و گفتم: “آیا این پول انتقال پول و مهمانی نیست؟” آنها گفتند: “این کار را نکنید.” گفتم: “پس چرا شما نمی آیند و از او مراقبت می کنید؟ ببینید که آنها در اینجا چه کاری انجام می دهند.” و سپس آنها به من شماره دادند و به من گفتند: “شهرداری منطقه سه متخصص دارد و صبح ها در نیمه آخر هفت آنها با آنها تماس می گیرند تا یک کارشناس ارسال کنند.” چه کار می کنی؟ “این همسایه در حال ساخت طبقه بالا است.” آنها پرسیدند ، اکنون کار می کند؟ من گفتم بله؛ این کار می کند آنها گفتند که ما اکنون یک متخصص ارسال خواهیم کرد. ساعتی بعد دوباره به او زنگ زدم و گفتم: “آیا متخصص آمد؟” وی گفت: “بله ، و این همسایه حق ندارد آجر منفرد را روی سقف قرار دهد.” گفتم: “دیوار ببندید و فقط بگویید شما حق ندارید آجری بگذارید؟” وی گفت: “ما آمدیم و پشت بام را بستیم.”

وی از وضعیت اصلی شکایت و شکایت در گذرگاه آقای نجفی شکایت کرده و آن را به عنوان ویرانی ترک کرده است: زندگی ما یک قطعه زمین است ، ما روی زمین زندگی می کنیم. من چند بار تمیز کردم و حیاط ، بزرگ و آجر را شستشو دادیم ، اما چنین نبود. آنها پشت میدان را تخریب کرده اند. هیچ زمینی مجرد در پشت مسجد شیخ لطف الله خالی نیست و شهرداری یا میراث خرده بورژوا به زمین نمی افتد تا باد زمین را به گلوی ما نرساند.

فقط 24 ساعت است که این مقامات بیایند و در کشور ما زندگی کنند و ببینند که در این محله چه می گذرد. این همه درگیری است. آنها می خواستند از میان محلی به نام آقانجهفی بگذرند و خانه های مردم را به صورت رایگان و مزه بخرند و اتومبیل های خود را پارک کنند. هر روز نزاع و جدال بر سر اتومبیل است و دو شب شاخ ماشین وجود دارد ، اما کسی اهمیتی نمی دهد. دو خانه دیگر در محله ما در حال بازسازی هستند. همه کسانی که پول دارند ، آن را خریداری کرده اند و آن را نوسازی می کنند. آنها همه چیز را در اینجا انجام می دهند ، بسیار بی ادب است.

بیایید از یک محله خود گشت بزنیم

رادانی پور با ابراز پشیمانی از عدم توجه ، افزود: هرچند که عمل جراحی زانو داشتم و در راه رفتن مشکل داشتم ، اما روزی به مطب خانم خطاباخس ، مدیر سایت میراث جهانی نقب جهان رفتم ، اما او آنجا نبود. من با دو یا سه نفر دیگر در همان دفتر صحبت کردم و گفتم “بیایید ببینیم در این زمینه چه می گذرد. ​​شما در این دفتر می خواهید چه کار کنید؟” پایین بیایید و در اطراف محله قدم بزنید و ببینید چه کاری انجام می دهیم. در زیر کولر نشسته ، که کار نمی کند … آنها گفتند ، “ما اکنون می آیم” ، و آنها هنوز نرسیده اند! آنها باید بر آنچه در این زمینه انجام می شود نظارت کنند. آیا آنها تونل هستند؟ آیا به دنبال گنج هستید؟ خوب بلند شو ، بیا.

وی با اشاره به اینکه خانه خاکی خاجار احیا شده است ، می گوید: چندین سال است که میراث مرمت این خانه که مساحتی بیش از 360 متر دارد ، هزینه نشده است و مهم نیست چند بار با ما تماس گرفته و گفته ایم که اگر به نتیجه نرسید این خانه ویران می شود ، آنها نیامد و ریالی هم پرداخت نکردند. پس از همه ، برای نگهداری از آنها باید روی خانه های قدیمی کار کنید.

از حریم خانۀ خاکی تا زخمِ بازِ گذر آقانجفی

آقای هاشی ، ما سالخورده و بازنشسته هستیم و با وجود این هزینه های سنگین ، ما نمی توانیم هزینه خانه را بپردازیم. حالا پسران ما برای نگهداری از این خانه هزینه می کنند ، زیرا من اینجا را دوست دارم. پسرم از تهران آمده و هر پنج یا شش ماه یک بار در آنجا کار می کند. “مامان ، شما اینجا هستید که حوصله خود را بکشید ، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و شما همسایگان گرد و غبار آلود هستید. بگذارید من یک آپارتمان بیابم.” در یک آپارتمان.

هیچ کس به جز آقای معترض نبود. خاکی

رسول نیک مداح ، مالک همان خانه ای را که قصد داشت به شهرک توریستی تبدیل شود ، صاحب و توسعه می دهد. وی به ایواره گفت: “در حال حاضر ایده این است که آن را به یک محل اقامتی توریستی تبدیل کنیم ، اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است و ما هم اکنون در حال آماده سازی هستیم.”

نیک مادا ادامه می دهد: من تاریخ دقیق این ساختمان را نمی دانم ، اما فکر می کنم این خانه و خانه کثیف هر دو دارای یک سند بودند و در یک زمین قرار داشتند. فکر می کنم این خانه متعلق به اواخر دوره قاجار است و مشکلات این خانه مانند همه خانه های قدیمی و خسته است. به همین دلیل بعضی از قسمت ها تعمیر شده و بعضی از قسمت ها دوباره بازسازی شده اند.

صاحب این خانه اظهار می دارد که مجوز احیا و توسعه از اداره کل میراث فرهنگی استان را دارد: این خانه حدود 300 متر است و ما در آن چیزی تخریب نکردیم. ما فقط مناطق آسیب دیده را تعمیر می کنیم تا برای استفاده آماده باشند و البته موارد جدیدی نیز ساخته شده اند از جمله یک زیرزمین که به عنوان یک پذیرایی محلی ساخته شده است و در واقع یک رستوران ، 120 متر مربع و سه فوت ارتفاع دارد.

از حریم خانۀ خاکی تا زخمِ بازِ گذر آقانجفی

وی می افزاید: “علاوه بر زیرزمین تازه ساخته شده ، زندگی پناهگاه که به شکل دیوار است ، در پشت بام خانه ساخته می شود ، و ما مقداری از آن ساخته ایم و بقیه آن را انجام می دهیم ، و اینگونه نیست. متوقف شد در عین حال ، ارتفاع دیوار حیاط ما حدود دو یا سه متر کمتر از دیوار قبلی است و کلیه سازه های ساخته شده بر اساس موضوع توسعه مجوز می گیرند.

مالک گفت: “مشخص نیست چه زمان پروژه به اتمام می رسد ، اما ما این کار را ادامه خواهیم داد و تاکنون هیچ یک از همسایگان به جز آقای خاکی اعتراض نکرده اند و ما هیچ ارتباطی با اعتراض وی نداریم.”

ما از ساختن کسی در منطقه بناهای تاریخی ممنوع نیستیم

ناصر طاهری ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اسلامی نیز در این باره به ایواره توضیح می دهد: حریم خصوصی زمین به خطر نمی افتد و ساختمان ، که به یک محل اقامت تبدیل می شود ، دارای مجوز است. ما نمی توانیم جلوی دیگران را بگیریم زیرا این مکان میراث ملی است ، اما ما به مالک اجازه داده ایم این کار را با محدودیت های محدود انجام دهیم ، این بدان معنی است که خانه به عنوان یک خانه کثیف بازسازی می شود و خیر. مشکلی در این مورد وجود ندارد

وی گفت: “ما به همسایگان خانه اجازه می دهیم ، اما با محدودیت هایی روبرو هستیم.” خانه مورد نظر در منطقه مسجد شیخ لطف الله و محوطه خانه واقع شده است ، و ما بسیار مراقب هستیم؛ اما در زمینه آثار تاریخی مانع از ساختن کسی نمی شویم زیرا در نهایت ، فرد حق زندگی و مال را دارد. در پایان ، ما ارتفاع آن را محدود می کنیم و می گویند بنا به ارتفاع خانه تاریخی آن را بنا کنید ، یا تأکید می کنیم که باید در ساخت نمای خانه دقت کنید و در واقع ما قوانینی را برای آنها فراهم می کنیم ، نه اینکه مانع آن شوید و هم اکنون e. همین مورد در مورد این خانه نیز صادق است.

از حریم خانۀ خاکی تا زخمِ بازِ گذر آقانجفی

طاهری می گوید: “به طور تصادفی ، صاحب آن خانه علاقه دارد خانه ای را که او نوسازی کرده است حفظ کند زیرا می خواهد از این طریق درآمد کسب کند.” اگرچه این خانه ارزش آن را ندارد و متعلق به دوره دوم پهلوی است ، اما هنوز هم صاحب آن علاقه مند به مرمت بود و دیدیم که این خانه هم در قلمرو خانه خشت و هم در منطقه مسجد شیخ قرار دارد. لوطالبه ، به او اجازه داده شد تا آن را بازیابی کند. ما شرایط فعلی را دادیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهانی تأکید می کند: به هیچ وجه اینگونه نیست که مرمت این بنا به حریم خصوصی آن دو کشور لطمه می زند ، اما تحت نظارت ما کاملاً احیا می شود. ما به صاحب آن خانه اجازه دادیم كه وضع موجود را احیا كند و او نخواهد ساخت. با این حال ، من فردا به این مکان سفر می کنم. ما وظیفه داریم آن را رصد کنیم ، اما با شناختی که از صاحب آن خانه دارم ، فکر نمی کنم او قد را افزایش دهد زیرا ما به او نقشه دادیم و او طبق برنامه آن را اصلاح می کند.

محدودیت های بیش از حد ، بافت تاریخی افراد فرهیخته را خالی می کند

معاون میراث فرهنگی استان درباره مشکلاتی که همسایگان خانه های تاریخی دارند توضیح می دهد: شخصی که خانه وی در نزدیکی خانه تاریخی است ، نمی تواند حتی از خانه برخیزد یا خانه خود را به همان روشی که می خواهد تغییر دهد یا تغییر کند. ما حتی اجازه نمی دهیم او دیوار مشترکی را که متعلق به اوست ، به اشتراک بگذارد ، حتی اگر نیمی از دیوار آن باشد. اما هیچ دلیلی برای ما وجود ندارد که قدم بر روی گلوی صاحب آن بگذاریم و زندگی او را خراب کنیم زیرا او در همسایگی یک خانه تاریخی است. باید به او حق هم داده شود. فکر کنید خانه مال ماست و خانه ما در قلمرو یک خانه تاریخی است ، ببینید چه فشارهایی بر آن وارد شده است؟ بنابراین ما سعی می کنیم تا آنجا که می توانیم نظم داشته باشیم. اجازه ساخت و ساز را ندادیم ، تخریب و بازسازی را هم اجازه ندادیم ، ارتفاعات را هم ندادیم ، اجازه ورود اتومبیل را به داخل خانه ندادیم و اینها همه محدودیت هایی برای خانه هایی است که در منطقه خانه های تاریخی واقع شده اند. آنها همچنین بسیار ناراضی هستند و ما فقط با محدودیت ها نارضایتی ایجاد می کنیم و افرادی که ملک آنها در حریم خانه های تاریخی است ، در حال فرار از این محلات هستند و هیچ کس دیگر نمی خواهد خانه ای در خانه های تاریخی بخرد. یک سرمایه گذاری داشته باشید یا بخواهید پارچه افراد یا افراد با فرهنگ بالا را خالی کنید و مثلاً مهاجر شوید.

طاهری خاطرنشان می کند که محدودیت های متعدد و دشوار هیچ اثری جز خالی کردن بافت های افراد فرهیخته و افرادی که سرمایه کمی دارند و می خواهند به آنجا بروند ، نیست. این سیاستهای اشتباهی بود که ما در گذشته دنبال کردیم و نتیجه این شد که مثلاً پارچه پشت مسجد بزرگ بی ارزش شده است و حتی افراد با فرهنگ بالا نیز تمایلی به زندگی در آنجا ندارند زیرا کیفیت آن را بسیار اصلی شده است. افراد اصلی خالی شدند.

“زمینه های تاریخی ما مهاجرت کرده اند ، و افرادی که توانایی تحمل آن را ندارند ، در خانه های تاریخی زندگی می کنند ، اما اکنون ما در تلاش هستیم تا زمینه هایی را با امتیازاتی که به آنها می دهیم ، زنده نگه داریم و به افراد فرهیخته ، فرهیخته و فرهیخته آموزش دهیم. آنها می خواهند تجارت کنند. ” وارد سازه شوید. اگر فرقی نمی کند ، چرا ما اینقدر سختگیر هستیم؟

مشکل نگهداری و آزادسازی خانه ها در پشت شیخ لطف الله

معاون وزیر میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی اسلام بیان می کند: “ما قوانینی را در مورد خانه های نزدیک به خانه های ثبت شده ارائه می دهیم و معتقدیم که حقوق صاحبان خانه که در محله خانه های ثبت شده قرار دارند نباید نقض شود.” حدود 30 تا 40 سال پیش گفته شد که آنها می توانند خانه های ثبت نام شده را صاحب و ثبت کنند اما بعد فهمیدند که انجام این کار اشتباه بوده است. دیگر اینکه ، این از نظر مالی برای دولت سنگین است.

او می گوید: اکنون پس از مسجد شیخ لطف الله ، زمین خالی است ، در حالی که قبل از آن مسافرخانه بود و اکنون این زمین خالی به مشکل تبدیل شده است؛ یعنی این نیز پس از گنبد متروکه امکان رانندگی و جابجایی وجود دارد و همچنین به دلیل وجود سازه هایی در آن وجود دارد و ما باید سعی کنیم آن ساختارها را احیا کنیم نه اینکه به سمت رهایی برویم. در آن زمان ، آنها معتقد بودند که این بنای تاریخی باید مانند یک جواهر در وسط باشد ، اما بعد دیدند که این بافت تاریخی را خراب می کند و یک بار مالی نیز خواهد داشت. بنابراین آنها تصمیم به ساخت خانه ای در کشور همسایه گرفتند.

طاهری درباره تغییر کاربری خانه در مقابل خانه خشت توضیح می دهد: قرار است استفاده از آن خانه مربوط به خدمات گردشگری باشد اما از آنجا که مساحتی کمتر از 200 متر دارد مسلماً مکان انتظار خواهد بود. و در حقیقت این خانه به قدری كوچك است كه نمی تواند به حریم خصوصی آسیب برساند از سوی دیگر ، هیچ مشكلی برای ساختن خانه در این خانه وجود ندارد تا زمانی كه به خانه تاریخی آسیب نرساند ، و حتی ما خودمان بعضی اوقات پیشنهاد می كنیم كه آنها جای گرفته

وی با رد این واقعیت که این خانه بخشی از خانه خشتی بوده است ، می گوید: این خانه از نظر معماری یک خانه با ارزش نیست و جزئی از خانه خشت محسوب نمی شود. خانه های قدیمی دارای بافت و اتومبیل در هم تنیده هستند ، به همین دلیل ما آنها را بافت می نامیم و مفهوم ساختار در اینجا شکل می گیرد. یک خانه مستقل بود و اگر بخشی از یک خانه خشت بود ، ما آن را ثبت می کردیم. در نقشه های ثبت نام باید پلاک های مجاور را که ارزشمند هستند مشخص کنیم ، یا در آن زمان می توانیم خانه را ثبت کنیم یا اگر نتوانیم ، باید خانه ها را روی نقشه هایی که ارائه می دهیم ، به عنوان مثال برای خانه خشت ، مشخص کنیم و تأکید کنیم معتبر است و باید بعدا استفاده شود. در این خانه ثبت نشده است ، اما هیچ ارزش معماری ندارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان از ساخت زیرزمین در این خانه خبر داد و ادامه داد: زیرزمینی که برای این خانه ساخته شده است در طرف مقابل خانه خشت واقع شده است. ما نمی خواهیم گلو کسی را که در نزدیکی یک خانه تاریخی قرار دارد و مظلوم است بزنیم و بگوییم که او حق انجام کاری را ندارد ، می گوییم تا زمانی که به بنای تاریخی آسیب نرساند ، باید حقوق مدنی وجود داشته باشد و حقوق مالکیت. به همین دلیل است که ما به صاحب خانه گفتیم ، آقای نیک مادا ، که او نمی تواند به زیرزمین جلوی خانه خشت برخورد کند و او انجام داد و زیرزمین به طرف مقابل بالا آمد. اگر این زیرزمین بخواهد آسیب ببیند ، ابتدا به خانه خود می رسد ، نه خانه کثیف.

در مورد حریم خصوصی ، به هیچ وجه مانعی برای تخریب و نوسازی وجود ندارد ، اما ما به آنها قوانینی می دهیم.

طاهری با بیان اینکه در آیین نامه های جهانی ، مجوز ارتفاع ساختمانهایی که در منطقه بناهای تاریخی واقع شده اند 5.5 متر یا با توجه به شرایط فعلی است ، می گوید: و اگر ما این خانه را بسازیم ، که در محله یک خانه از پنج و نیم است. از نظر قانونی ، مشکلی نیست. پناهگاه ساخته شده در این خانه به طول یک متر و 10 سانتیمتر طول دارد و این پناهگاه تا زمانی که سایه هایی بر فراز خانه تاریخی نمی گذارد امن است. حتی مکانهایی وجود دارد که خداحافظی می کنیم زیرا به ما کمک می کند خط آسمان را به صورت منظم و منظم و مطابق با شرایط فعلی و بدن ساخته شده ببینیم.

وی گفت: “اگر همسایه صاحبخانه اصرار داشت كه می خواهد خانه خود را بازسازی كند ، ما هنوز نمی توانیم جلوی تخریب و نوسازی آن را بگیریم.” در حقیقت ، هیچ گونه مانعی برای تخریب و نوسازی آثار تاریخی در قوانین صمیمیت وجود ندارد ، اما ما می گویم با قوانین خود بسازید. برای مثال می گوییم حداکثر ارتفاع باید 5 و نیم متر باشد یا ارتفاع زیرزمین باید سه متر باشد.

گفته شده که آقای نجفی در اینجا می گذرد و آنها به او پروانه کار داده اند …

معاون مدیر کل میراث فرهنگی در ایران یادآوری می کند: “به همین دلیل نتوانستیم جلوی احداث آپارتمان های خانه خانم صمدانی را بگیریم که در انتهای این کوچه و در محله خانه خشت قرار دارد.” یک و نیم متر ، که ما با گسترش نزاع ها و نزاع ها ، به مدت شش متر آن را تمدید کردیم. شهرداری نیز به وی اجازه خرید مغازه داد و ما فروشگاه را حذف کردیم زیرا آنها گفتند که برای عبور آقانجافی از اینجا استفاده می شود و ما به او گفتیم که آقانجفی اصلاً در هوا است و چرا اینجا مجوز تجاری داده است؟ بنابراین ما استفاده تجاری و یک طبقه را حذف کردیم. البته در آن زمان مجوز برای 7 و نیم متر بود و بعداً قوانین این میدان را اصلاح کردیم ، زیرا همه برنامه های شهری باید هر پنج سال یا هر ده سال یک بار تجدید نظر شود و برای همیشه یکسان نخواهد بود.

نظر طاهر در مورد مفهوم بررسی به شرح زیر است: در بررسی نقشه های شهری ، آنها مطابق با شرایط امروز طراحی و ساخته می شوند و در صورت بروز هرگونه کاستی ، در این دوره آنها را اصلاح خواهیم کرد.

بیایید سگهای سخت گیر باشیم

معاون میراث فرهنگی استان میراث فرهنگی گفت: “ما به کسانی که در منطقه منازل تاریخی دارایی دارند ، پیشنهاد می کنیم.” ما با مردم درگیر هستیم و حقوق صاحبان مردم باید رعایت شود و این حقوق باید از نظر قانونی و قانونی در نظر گرفته شود. خود را در کفش یک خانه دار قرار دهید که در کنار یک خانه تاریخی زندگی می کند. ما به شما می گوییم اجازه ندهید خانه های شما بلند شوند ، به زیرزمین ضربه نزنید ، سپس صاحب آنها را نگاه خواهد کرد و می گوید: “خانه را از ما بخرید.” اما این موضوعات بار مالی دارند و باعث ایجاد مشکلاتی می شوند. بنابراین ما به او می گوییم که اگر خانه خود را در همان شرایط نگه دارید بهتر است از بین بردن و نوسازی آن باشد. ما اجازه گسترش خانه را نمی دهیم ، بنابراین هرگز اتومبیل نمی گذاریم و به ارتفاعات اجازه نمی دهیم .این گناهان این مالکان چیست؟

وی خاطرنشان می کند: ما به دنبال آزار و اذیت مردم نیستیم و اگر در زمینه های تاریخی راه حلی داشته باشیم ، مطمئناً آنها را ارائه خواهیم کرد. این بافت را زنده نگه می دارد. اینها خسارتهایی بود که طی چند دهه گذشته شاهد آن بودیم ، بنابراین ما سعی کرده ایم با زمینه تاریخی به گونه ای برخورد کنیم که همه اقشار علاقمند به آمدن و سرمایه گذاری باشند و هیچ کس از بافت تاریخی نمی ترسد و ما می توانیم در صورت امکان امتیاز کسب کنیم اما تا آنجا که کار پیش می رود. تاریخ ضرری ندارد.

طاهری اظهار می کند: منظورم این است که سخت گیری خیلی مناسب نیست و اگر می خواهیم به فرهنگ و تاریخ این شهر کمک کنیم ، باید متوقف شویم و به آن کمک کنیم. ما آقای نیک مادا را که دارایی وی جزئی از یک بنای تاریخی است ، محدود کردیم و به او گفتیم که زیرزمین را در طرف مقابل خانه تاریخی حفر کند. قبول این قانون برای صاحب کار دشوار بود زیرا نمی توانست از کل مساحت خانه خود برای ساخت زیرزمین استفاده کند ، اما او مجبور بود با تمام مشکلاتش آن را بپذیرد.

میراث فرهنگی وظیفه احیای خانه مردم را ندارد ، بلکه حمایت و اداره آن است

معاون وزیر میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همچنین در مورد لزوم تعمیر خانه اراضی تصریح می کند: ما یک دفتر عمومی هستیم با دو هزار خانه تاریخی و بسیار کم اعتبار و چند قطره. در این قانون آمده است که مرمت یک خانه تاریخی بر عهده مالک ، اشغالگر یا اشغالگر است. به عنوان مثال ، یک شرکت ممکن است یک خانه تاریخی را اجاره کند ، که در این صورت قانون شرکت را ملزم به نوسازی خانه یا آژانس دولتی مانند شهرداری یا اداره اوقاف یا آموزش و پرورش می کند و بازسازی همچنان بر عهده آن موسسه است.

وی ادامه می دهد: “میراث فرهنگی وظیفه احیای خانه های مردم را ندارد ، اما وظیفه حمایتی و حاکمیتی دارد ، به این معنی که خود آقای خاکی باید طبق خانه ما خانه خود را بازگرداند.”

طاهری اظهار داشت: مردم در سراسر جهان از صاحبان خانه های تاریخی پشتیبانی می کنند و امتیازاتی مانند تعرفه های آب ، برق و گاز آنها را که بسیار کم است ، یا تخفیف در جابجایی و معافیت مالیاتی ، که همه این ها نکات تاریخی برای خرید خانه برای شما هستند ، به آنها اعطا می کنند. علاقه مند باشید در اداره میراث فرهنگی در صورت امکان می توانیم به احیای این خانه ها کمک کنیم اما تعمیرات ما تعمیرات اضطراری است ، به این معنی که اگر بخشی از خانه دچار مشکل شود و مالک اعلام کند که اینگونه نیست ، ما خواهیم رفت و فوراً مشکل را حل خواهیم کرد. دیدیم در مورد بیماران ، اقدامات اورژانسی برای جراحی زیبایی انجام نمی شود و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم. ما از شرایط اضطراری پشتیبانی و تأمین می کنیم و آنها را به صورت رایگان تعمیر می کنیم ، اما به عنوان مثال نه برای تعمیر خانه آقای خاکی ، نظافت آن ، هم آب گرفتن و هم بیرون آمدن.

معاون مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان می گوید: اگر صاحب زمین اعلام کند که پول نداریم و مثلاً سقف خانه مشکل دارد ، روده ها مشکل دارند یا بخشی از سازه در حال سقوط است یا سایر مشکلات اضطراری ، ما به آن گسل خواهیم رفت. ما تعمیر می کنیم اما تزئینات و کفپوش ها کارهای غیر اضطراری هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا