عمومیمدیریت کسب و کار

آموزش لوگو موشن در فتوشاپ

اکثر لوگو موشن‌ها دارایی محبوبیت زیادی در بازاریابی و هویت برندها دارند. وظیفه طراحان موشن نیز این است که لوگوهای ثابت را به چیزی جدید و منحصر به فرد تبدیل کنند. از طرفی بسیاری از برندهای امروزی تمایل دارند تا از لوگو موشن در طراحی برند خود استفاده کنند. به همین دلیل در این مقاله از مجله خانه فتوشاپ قصد داریم به اصول ساخت لوگو موشن بپردازیم و ببینیم که چرا برندها به آن نیاز دارند. با ما در ادامه همراه شوید.

لوگو موشن چیست؟

لوگو در واقع مانند قلب و هویت یک برند است و شخصیت یک شرکت یا یک محصول را نشان می‌دهد. همچنین  نقش مهمی در استراتژی برندسازی دارد. یک لوگوی قدرتمند می‌تواند ارتباط‌ موثری با مخاطبان ایجاد کند و هویت برند را بازگو کند. اگر طراحان گرافیک در این زمینه کار خود را به درستی انجام دهند، می‌توانند لوگوی خوب و موثری را برای برند یک کسب و کار ایجاد کنند تا در بازاریابی موفق عمل کند.

سطح‌های مختلف یک انیمیشن می‌تواند از حرکات ساده تا ارائه‌ای کامل از ویدیویی کوتاه متفاوت باشد. یک شرکت و طراحان آن با توجه به اهداف تجاری و هویتی که می‌خواهند به مشتریان نشان دهند، توافق می‌کنند که از چه نوع انیمیشنی استفاده کنند.

چرا برندها به لوگو موشن نیاز دارند؟

به محض اینکه روند اصول ساخت لوگو موشن زیاد شد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک تصمیم گرفتند از آن استفاده کنند. اما چرا؟

لوگو موشن روشی مدرن و پویا برای ارائه یک برند است. این نوع لوگو می‌تواند هویت شرکت را نشان دهد و پیام خاصی را برای جذب مشتری منتقل کند. علاوه بر این، راه خوبی برای متمایز شدن از رقبا است. زیرا یک لوگوی متحرک اصالت شرکت را تضمین می‌کند.

مزایای ساخت لوگو موشن:

ارائه تصویری اورجینال و اصل

بر کسی پوشیده نیست که برخی از برندها لوگوهای مشابهی دارند و حتی بیشتر اوقات می‌توانند رقیب یکدیگر باشند. دلیل آن هم این است که برندها مجبور هستند برخی از عناصر مشابه را در یک لوگو اعمال کنند که به خدمات آنها اشاره می‌کند.

برای اینکه یک اصول ساخت لوگو موشن منحصر به فرد باشد، طراحان می توانند کمی موشن یا حرکت به آن اضافه کنند. یک لوگو موشن اجازه می‌دهد مشتری به یمت تخیلات ذهنی خود نرود. گرافیک‌های اصل همراه با جلوه‌های بصری مختلف روشی منحصر به فرد برای درک لوگو ایجاد می‌کنند.

باقی ماندن در یادها

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که تصاویر پویا و محتواهای ویدیویی، بهتر از موارد ثابت درک می شوند، زیرا به راحتی قابل یادآوری هستند. یک لوگو‌موشن قدرتمند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌کند و توجه آنها را به طور موثر جلب می‌کند. برخی از این انیمیشن‌ها مدت زمانی ۱۰ ثانیه‌ای دارند که در مقایسه با یک نگاه کوتاه به تصویری ثابت، شانس بیشتری در بخاطر سپردن دارند.

اولین برداشت مشتری دلپذیر خواهد بود

همیشه اولین برداشت تأثیر زیادی در نحوه دید مردم به یک محصول دارد. فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا تصمیم بگیریم چیزی را دوست داریم یا نه. از آنجایی که یک لوگو اولین نماینده یک نام تجاری است، باید تاثیر اولیه خوبی بر مشتریان بگذارد. استفاده از لوگو موشن راه خوبی برای غافلگیری افراد و افزایش شانس یادآوری برند شما است. اولین برداشت مثبت به جلب علاقه کاربران کمک می کند.

برانگیختن احساسات

این را به یاد داشته باشید که مردم ایده‌های تازه و غیرعادی را دوست دارند و یک لوگو موشن راه خوبی برای غافلگیری آنهاست. اگر لوگویی بتواند احساسات مثبتی را در مخاطبین ایجاد کند، شانس زیادی وجود دارد که آنها برندی را به خاطر بسپارند و آن را با چیزی خوشایند به یاد بیاورند.

سیر داستانی بهتر و جذاب

یک لوگو‌موشن نسبت به لوگوهای معمولی بهتر می‌تواند توضیح دقیق‌تری از ماهیت یک کسب و کار را ارائه دهد. در واقع این موشن‌ها به عنوان یک ویدیوی کوتاه کار می‌کنند که داستانی منحصر به فرد از یک محصول یا یک شرکت را بیان می‌کند. محتواهای ویدیویی به راحتی می‌توانند با بینندگان خود ارتباط عاطفی برقرار کنند.

نشان دهنده حرفه‌ای بودن شرکت

مشتریان ممکن است در زمینه بازاریابی تخصصی نداشته باشند، اما می‌دانند که چه چیزی در حال پیشرفت است. بسیاری از شرکت‌های معروف از جمله گوگل که قبلاً از نسخه‌های معمولی لوگوها استفاده می‌کردند حال لوگو موشن‌های اختصاصی خود را طراحی کرده‌اند و با افتخار آن را با تمام دنیا به اشتراک می گذارند. به همین دلیل است که وقتی یک برند نشان می‌دهد که با نوآوری‌ها همگام است، مردم آنها را حرفه‌ای‌تر می‌دانند.

اصول طراحی لوگو موشن

۱. زمان، فاصله و ریتم

موشن گرافیک ۴ بعد را به طراحی گرافیکی اضافه می‌کند. این اصل حول راه‌هایی است که ما می‌توانیم با زمان تعامل داشته باشیم و نرخ فریم انیمیشن را تغییر دهیم. همچنین در اصول ساخت لوگو موشن می‌توانیم نحوه تغییر اشیا را نسبت به صداها تغییر دهیم.

۳. جرم و وزن

در دنیای واقعی، حرکت یک جسم فیزیکی بر اساس جرم و وزن آن است. ماشین یک جسم سنگین است، بنابراین اگر به سرعت در حال حرکت باشد، برای توقف آن نیروی زیادی لازم است. از طرف دیگر، یک ماشین اسباب بازی را می‌توان به راحتی متوقف کرد، حتی اگر با همان سرعت ماشین واقعی حرکت کند.

مهمه که هنگام متحرک سازی تصاویر، به این فکر کنید که تصویر شما چه وزنی دارد و چگونه بر نحوه حرکت آن تأثیر می‌گذارد. به این دلیل که چشمان ما برای تفسیر دنیای واقعی طراحی شده‌اند، نه تصاویر انتزاعی.

۴. پیش بینی

قبل از انجام هر حرکتی، ابتدا بدن شما در جهت مخالف حرکت می‌کند تا بتواند قدرت کافی برای اجرای حرکتی که می‌خواهید انجام دهید داشته باشد. برای تاکید بر یک تغییر و نشان دادن اینکه این تغییر به نیروی زیادی نیاز دارد، بهتر است در اصول ساخت لوگو موشن ابتدا یک تغییر معکوس اضافه کنید.

۵. قوس‌ها

به طور کلی حرکت در طبیعت در خطوط مستقیم اتفاق نمیفتد. نیروهای زیادی روی نحوه حرکت یک جسم در فضا تأثیر می‌گذارند مانند گرانش و … .‌ برای طبیعی‌تر کردن انیمیشن‌هایتان، قوس‌هایی را به حرکت تصاویرتان اضافه کنید.

۶. کشش

زمانیکه اجسام در واقعیت حرکت می‌کنند، با نیروهایی از زمین یا هوا مواجه می‌شوند که روی شکل آنها تأثیر می‌گذارند. حال هرچه این اجسام شکل پذیرتر باشند، این تغییر بیشتر رخ می‌دهد. به کار بردن این مورد در موشن گرافیک به انیمیشن جان بیشتری می‌بخشد.

۷. همپوشانی

همانطور که اجسام دارای حرکات پیش بینی شده هستند، برای متوقف کردن آنها نیز نیروی زیادی صرف می‌شود. به یاد داشته باشید که متحرک کردن پارامترهای مختلفی به طوری که همه آنها در یک زمان به پایان نرسند، می‌تواند به طبیعی‌تر نشان دادن انیمیشن کمک کند.

۸. اغراق

وقتی به یک شی واقعی نگاه می‌کنیم، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم واقعی نیست. یک مربع ساده را در نظر بگیرید که تمام ویژگی‌های یک شی را دارد اما هویتی ندارد. پس چگونه می‌توانیم یک موشن از مربعی بسازیم که توجه بیننده را به همان شکلی که یک شخص آن را می‌بیند جلب کند؟

پاسخ: بله؛ حرکات مربع را اغراق‌آمیز طراحی کنید.

اگر در تغییرات مربع اغراق کنیم، می‌توانیم کمبود ویژگی‌هایی را جبران کنیم که واقعی بودن آن را نشان می‌دهند. برای این کار در اصول ساخت لوگو موشن اگر مربع نیاز به پریدن دارد، آن را طولانی‌تر در هوا معلق کنید، یا سعی کنید سریع‌تر بیافتد.

چطور یک لوگو موشن بسازیم؟

گام اول: یادگیری نرم افزار

از آنجایی که لوگو موشن متحرک است باید از نرم افزار مناسبی برای طراحی آن استفاده کنید. نرم افزار افتر افکت یکی از بهترین‌ گزینه‌ها در این زمینه خواهد بود.

گام دوم: شناخت ماهیت لوگو موشن

همانطور که گفتیم لوگو موشن نشان دهنده برند و ماهیت یک کسب و کار است. بنابراین باید به گونه‌ای ساخته شود که هدف و وظیفه یک شرکت را به‌خوبی به مشتریان ارائه دهد.

گام سوم: شناخت نسبی و ابتدایی از انواع لوگو

در این قسمت نگاهی به معروف‌ترین انواع لوگو می‌اندازیم.

این نوع لوگوها تصاویری هستند که متن ندارند. طراحی اصول ساخت لوگو موشن بسیار آسان خواهد بود، زیرا از همان المان‌ها یا تصاویر برای ساخت لوگو استفاده می‌شود؛ مانند لوگوی شرکت .

این نوع لوگوها بسیار پر طرفدار بوده و معنای خاصی را به بیننده منتقل می‌کنند. مانند لوگوی شرکت پیکسی که سازنده‌های آن معتقدند لوگوی شرکت آنها از قوانین و تکنیک‌های فنگ‌شویی پیروی می‌کنند.

در این لوگوها از یک کاراکتر که می‌تواند چهره مدیر شرکت باشد استفاده می‌شود.  مانند لوگوی شرکت KFC. طراحی این نوع لوگوها می‌تواند سه بعدی باشد.

  • لوگوی مونوگرام، لوگوتایپ، مینیمال

هر سه نوع این لوگوها بسیار شبیه به یکدیگر هستند. مونوگرام‌ها یک یا دو حرف از نام شرکت را درون خود دارند. در لوگوتایپ‌ها طراحان از فونت‌های خاص نوشتاری استفاه می‌کنند. اما اصول ساخت لوگو موشن مینیمال به گونه‌ای است که از بین دیگر انواع لوگو کمترین المان را دارند. مانند لوگوی شرکت نشنال جئوگرافی.

نتیجه گیری

برای اینکه بتوانید به ساخت لوگو مسلط شوید و آن را به صورت حرفه‌ای انجام دهید می‌توانید در دوره موشن گرافیک حرفه‌ای با افترافکت شرکت کنید. بدین ترتیب می‌توانیم به شما این اطمینان را دهیم که به صورت آماده و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوید. در نهایت امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

لوگو موشن را در ابتدای ویدیو های آموزشی و در تبلیغات ویدیویی بسیار زیاد دیده ایم. حتی در ابتدا و انتهای کلیپ های آموزشی دانشجویار نیز از یک لوگوموشن جذاب استفاده شده است. در دوره آموزش ساخت لوگو موشن قصد داریم شیوه ایجاد لوگوموشن های جذاب در نرم افزار افترافکت را بررسی کرده و آموزش دهیم. به این نکته دقت کنید که پیش نیاز این دوره، میباشد. البته چنانچه کار با نرم افزار افترافکت را یاد دارید، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

سرفصل دوره آموزش ساخت لوگو موشن با افترافکت

  • تکنیک ساخت “لوگو موشن” برای ایجاد انواع لوگوها بصورت حرفه‌ای

لوگو موشن چیست؟

وقتی به یک لوگوی معمولی قابلیت های حرکتی و جذابیت های موشن را اضافه میکنید، لوگو موشن ضاهر میشود. به صورت کلی موشن به معنای حرکت و جنبش میباشد. وقتی اجسامی بی جان را به حرکت در می‌آوریم یعنی از موشن استفاده میکنیم. پس لوگو موشن یعنی ایجاد حرکت و جنبش در لوگوی یک سازمان یا شرکت. آموزش ساخت لوگو موشن یکی از حیاتی ترین موضوعاتی است که هر گرافیست و موشن گرافیستی باید در آن تخصص داشته باشد.

این دوره مناسب چه افرادی است؟

اگر شما یک گرافیست علاقه مند به انیمیشن سازی یا ورود به دنیای موشن گرافیک هستید؛ اگر با نرم افزار افتر افکت آشنایی نسبی داشته و قصد دارید به صورت تخصصی به مبحث آموزش ساخت Logo Motion بپردازید؛ یا حتی اگر تولید کننده محتوا بوده و توانایی ادیت و ویرایش ویدیو دارید هم این دوره مناسب شما خواهد بود. با دوره پیش رو میتوانید شروع به پیاده سازی لوگوموشن های جذاب در نرم افزار افترافکت کنید.

چرا برندها به لوگوموشن نیاز دارند؟

یکی از ملزومات اساسی هر سازمان یا شرکتی، مباحث مربوط به برندینگ میباشد. روش های زیادی برای ذخیره نام یا شکل برند در ذهن کاربر وجود دارد. قطعا یکی از بهترین و مدرن ترین روش ها، ساخت لوگو موشن میباشد. لوگو موشن با جذابیت بصری و گرافیکی میتواند در ذهن کاربر حک شده و برای همیشه به یاد کاربر بماند. پس اگر به فکر برندینگ خود هستید، لوگو موشن یکی از ملزومات اساسی مورد نیاز شما خواهد بود.

آموزش لوگو موشن در فتوشاپ

پیش نیازهای دوره آموزش ساخت لوگو موشن

اصول طراحی لوگو موشن

برای پیاده سازی یک لوگو موشن جذاب، در ابتدا نیازمند خود لوگو خواهیم بود. بایستی ابتدا شعار برند و لوگوی برند خود را داشته باشیم و سپس به سراغ طراحی لوگو  برویم. همواره برای پیاده سازی لوگو موشن، باید داستان و فیلمنامه ای را دنبال کرد. موشن های شما بایستی نمایان کننده هدف و کار شما باشند.

بازار کار موشن گرافیک

شاید باورش برای شما دشوار باشد اما یادگیری موشن گرافیک می‌تواند تحولی بزرگ در کسب و کار شما ایجاد کند. موشن گرافیک شغلی است که امروزه بسیار محبوب بوده و بسیاری از افراد به دنبال یک شخص متخصص برای ساخت موشن گرافیک هستند. دلیل این اتفاق نیز به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی و تبدیل شدن آنها به یک بستر بسیار قدرتمند برای تبلیغات است. شما با گذراندن این دوره موشن گرافیک و تمرین و تلاش، به یک موشن گرافیست حرفه‌ای تبدیل شده و مطمئن باشید که از نظر شغلی به مشکلی بر نخواهید خورد و به سادگی به درآمد‌های بسیار بالا دست پیدا خواهید کرد.

مزایای ساخت لوگو موشن

لوگو موشن یک موشن حرکتی از لوگوی شرکت یا سازمان میباشد. از لوگو موشن ها در تیزر های تبلیغاتی، ابتدای ویدیو های منتشر شده در بستر اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی و حتی در تبلیغات تلویزیونی استفاده میکنند. هر محتوای ویدیویی که شما منتشر کنید، نیازمند لوگو موشن ابتدایی یا انتهایی و یا هردو خواهد بود. چرا که این موشن ابتدا و انتها میتواند نام برند شما را در ذهن کاربر ماندگار کند.

چطور یک لوگوآموزش ساخت موشن گرافیک با فتوشاپ به زبان ساده هدف این نوشتار است. در آموزش ساخت موشن گرافیک با فتوشاپ هنرجو می‌آموزد چگونه با نرم افزار ، موشن گرافیک بسازد. شرکت سلام گرافیک آماده خدمات لوگوموشن برای شما عزیزان می باشد

2.0 موشن بسازیم؟

شما می توانید در راستای بهبود کیفیت دوره آموزش ساخت Logo Motion در افترافکت، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در قسمت نظرات سایت در میان بگذارید.

جهت طراحی لوگو در شیراز کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا