با چاپ استیکر و کاربردهای آن آشنا شوید

اغلب مردم تصوری که از چاپ استیکر در ذهن خود دارند، همان برچسب‌های ساده، تک رنگ و پشت چسب داری است که ابعاد بسیار کوچکی دارند و معمولاً برای درج لوگو یا سایر جزئیات استفاده می‌شوند. اما در واقعیت استیکرها انواع بسیار مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها در تبلیغات فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع کاربردهای چاپ استیکر بسیار متنوع‌تر و گسترده‌تر از یک استیکر ساده است!

ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی چاپ استیکر، شما را با کاربردهای مختلف این محصول در تبلیغات محیطی بیشتر آشنا کنیم تا بهتر این محصول کاربردی و همه کاره را بشناسید؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی چاپ استیکر

چاپ استیکر در واقع بر روی انواع مختلفی از ورق‌های نازک استیکر یا PVC صورت ‌می‌گیرد که به این ورق‌های پشت چسب‌دار، کاغذ وینیل گفته ‌می‌شود. استیکر پشت چسب‌دار در صنعت چاپ دیجیتال، هم در تبلیغات فضای داخلی و نمایشگاهی یا indoor استفاده می‌شود، هم در تبلیغات فضای باز یا outdoor به کار می‌رود.

برای چاپ تمامی طرح‌هایی که روی بدنه ماشین‌ها، اتوبوس‌ها، مترو، قطارها، خودروهای سواری و دیوارهای غرفه‌های نمایشگاهی مشاهده می‌کنید، از چاپ استیکر استفاده‌ شده است. عوامل متعددی از جمله کیفیت و سطح پیشرفته بودن دستگاه‌ها در چاپخانه، کیفیت جوهر چاپ، تناژ و درصد رنگ‌های موجود در طرح و میزان شفاف بودن رنگ آبجکت های طرح، به کیفیت چاپ بر روی این نوع استیکرها بستگی دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ استیکر

چاپ استیکر دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. چاپ استیکر برای انجام کارهای خاص هنری و دکوراتیو، به ‌ویژه زیباسازی منازل و دکوراسیون فضاهای اداری بهترین گزینه است، زیرا با صرف هزینه بسیار کم به زیباسازی فضای مورد نظرتان کمک می‌کند.
  2. کیفیت این نوع چاپ به ‌شکلی است که در برابر شستشو، رطوبت، نور خورشید، باد، باران، خط و خش، فشار و تاخوردگی بسیار مقاوم بوده و دچار پارگی، تغییر رنگ یا خرابی نمی‌شود.
  3. یکی از ویژگی‌های مهم چاپ استیکر این است که نور به‌ راحتی از آن عبور می‌کند.
  4. استیکرها در نوع تک رنگ یا مونوکروم، تمام رنگی یا طرح‌های دلخواه، چاپ می‌شوند.
  5. طراحی زیبا و چشم‌نواز چاپ استیکر توجه بسیاری از رهگذران را به‌ سمت خود جلب می‌کند.
  6. امکان نصب آسان ‌بر روی کلیه سطوح با جنس رنگ روغن، پلاستیک، گچ، مولتی کالر، شیشه، آینه، چوب، درب اتاق، کمد، یخچال و… دست افراد را در هنگام نصب باز گذاشته ‌است.

انواع چاپ استیکر

چاپ استیکر دارای انواع مختلفی است که هر کدام از این نوع چاپ ها دارای کاربردهای خاصی هستند. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم که عبارتند از:

رایج‌ترین کاربردهای چاپ استیکر

چاپ استیکر در صنایع مختلف کاربردهای بسیار متنوعی دارد، از بسته‌بندی صنایع تولیدی و صنعتی گرفته تا صنایع ‌غذایی که نیاز به استیکرهای پشت چسب‌دار دارند. در ادامه به برخی از رایج‌ترین کاربردهای چاپ استیکر می‌پردازیم:

✔ چاپ استیکر تبلیغاتی در کف پله‌ها، راهروها و معابر عمومی

چاپ استیکر تبلیغاتی بر روی سطح زمین، اغلب در تمامی محیط‌های صاف و مسطح قابل ‌استفاده است. این محصول عمدتاً در کف راهروها، راه ‌پله‌ها، معابر عمومی و ورودی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها یا در مکان‌های پرتردد برای تبلیغ محصولات استفاده می‌شود. این نوع چاپ استیکر باید دارای کیفیت و مقاومت بالایی در برابر ضربه و پارگی باشد.

✔ درج تبلیغات روی درب‌های کرکره‌ای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها

 چسباندن استیکر بر روی درب‌های کرکره‌ای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها جدا از جنبه زیبایی، یک نوع تبلیغات محیطی هم محسوب ‌می‌شود.

✔ استیکرهای دیواری برای زیباسازی دکوراسیون داخلی

طی سال‌های اخیر بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی از چاپ استیکر دیواری برای اجرای طرح‌های هنری خود استفاده کرده‌اند. هرچند برای چاپ کاغذ دیواری، پوسترهای دیواری و انواع محصولات این گروه از چاپ یووی استفاده می شود، ولی چاپ استیکر هزینه کمتری دارد. از استیکرهای دیواری می‌توانید بر روی سطوح مختلف از جمله دیوار اتاق منازل، دیوار اتاق کودکان، دیوار گچی و روغنی و پلاستیکی، دیوار اتاق کار، مولتی کالر، سطوح فلزی مانند یخچال، سطوح چوبی مانند درب اتاق، درب کمد، مدرسه، مهد کودک، مغازه‌ها و فروشگاه‌های تجاری، پاساژها، کافه‌ها و رستوران‌ها و نمایشگاه‌ها به ‌عنوان جایگزینی برای کاغذ دیواری استفاده ‌کنید.

✔ نصب چاپ استیکر بر روی بدنه‌ی وسایل ‌نقلیه عمومی

نصب آسان و عملکرد بسیار عالی چاپ استیکر باعث شده تا در وسایل ‌نقلیه عمومی هم مورد استفاده قرار گیرد. این نوع استیکرها از مقاومت بسیار بالایی در برابر نور آفتاب، گرما، سرما، شستشو و باران برخوردار هستند. چاپ استیکر با اهداف تبلیغاتی و اطلاع ‌رسانی بر روی بدنه وسایل ‌نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار، مترو و ماشین نصب می‌شود.

✔ چاپ استیکرهای معرفی محصولات در صنعت بسته‌بندی

استیکرها در صنعت بسته‌ بندی محصولات هم کاربردهای فراوانی دارند و به‌ خاطر کیفیت عالی و نصب آسان یکی از بهترین گزینه‌ها در صنعت بسته‌ بندی محصولات به‌ حساب می‌آید.

✔ تبلیغات روی شیشه‌های مغازه‌ها، بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات و اماکن عمومی

از چاپ استیکر بر روی شیشه، بیشتر در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، بوتیک‌ها، ادارات دولتی و اماکن عمومی استفاده می‌شود. این نوع استیکرها عمدتاً می‌توانند جنبه تبلیغاتی یا تزئینی داشته‌ باشند یا در اندازه‌های مختلف و به‌ صورت چاپ استیکر کوچک مورد استفاده قرار گیرند.

✔ چاپ استیکر بر روی ماشین‌های پخش کالاها

بدنه ماشین‌های پخش محصولات یا ارائه خدمات نیاز به تبلیغات و اطلاع‌رسانی دارند. این ماشین‌ها به ‌دلیل استفاده و تردد طولانی مدت در خیابان‌ها و عوامل محیطی مانند گرما، نور، سرما، ضربه و خراش آسیب‌پذیر و حساس هستند. بنابراین استیکرهایی که برای این نوع ماشین‌ها چاپ می‌شود باید بسیار مقاوم و بادوام باشند.

✔ چاپ استیکر برای قاب گوشی، کیبورد و اسکرین لپ‌تاپ و میز کار

این ‌روزها چاپ استیکر گوشی و لپ‌تاپ طرفداران زیادی در بین کودکان و بزرگسالان پیدا کرده ‌است. به‌ شکلی که آن‌ها را بر روی قاب گوشی، کیبورد و اسکرین لپ‌تاپ یا بر روی میز کار خود می‌چسبانند. این استیکرهای تزئینی علاوه بر گوشی موبایل و لپتاپ‌ها، قابلیت چسبیده شدن بر روی کیبوردهای، استراحتگاه لپ‌تاپ، موس، کنسول‌های بازی، میز کار و هر سطح صافی که بخواهید را دارند.

چاپ استیکر با بهترین قیمت در چاپ سبحان

در این مطلب به ‌طور کامل به بررسی چاپ استیکر و کاربردهای آن پرداختیم. اگر به‌ دنبال بهترین مرکز برای خدمات چاپی خود به ‌ویژه چاپ استیکر هستید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است. این مجموعه از آخرین تکنولوژی چاپی برای چاپ استیکر، چاپ یووی رول، چاپ کاغذ دیواری و انواع محصولات پشت چسب دار برخوردار بوده و تمامی محصولات خود را با بهترین قیمت به مشتریان ارائه می‌کند.

شما به ‌راحتی می‌توانید تمامی محصولات مورد نیاز خود را در سایت به‌ شکل آنلاین یا تلفنی ثبت کرده و در اسرع وقت سفارشات خود را تحویل بگیرند.

خروج از نسخه موبایل