بررسی اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی و برندینگ در رشد کسب و کار

هدایای تبلیغاتی؛ یکی از بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی

شروع سال جدید، زمان بسیار خوبی برای بهبود و ارتقا استراتژی بازاریابی است. همواره شنیده ایم که تبلیفات هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید، زیرا با هزینه در قسمت تبلیغات از جمله هدیه سازمانی می توان فروش کالا و یا خدمات مجموعه را بالا برد و درآمدی بیشتر از هزینه ای که کردید بدست آورید. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که هدایای تبلیغاتی درست همراه با استراتژی صحیح از بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی است.

نکات بسیار مهم قبل از انتخاب هدایای تبلیغاتی اصفهان

بگذارید این مطلب مهم را با یک مثال بیشتر توضیح دهیم.

فرض کنید که یک شرکت در انتهای سال به کارمندان و یا مشتریان خود مواد غذایی هدیه میدهد که کاملا کاربردی است. اما مواد غذایی علیرغم کاربردی بودن، بار احساسی زیادی به همراه ندارد زیرا پس از تمام شدن و مصرف تمامی آنها اثر و خاطره ای از آنها به جای نمی ماند.

از بهترین مثال، آژانس های مسافرتی هستند که در قرعه کشی های خود به مشتریان تورهای مسافرتی، بلیط و یا محل اقامت هدیه می دهند. این احتمال وجود دارد که شخص دریافت کننده هدیه، این طور برداشت کند که صندلی خالی مانده هواپیما یا اتاق خالی مانده هتل که آژانس تبلیغاتی از قبل هزینه آنها را داده و نتوانسته آن ها را به فروش برساند به او هدیه داده شده است. در صورتی که شرکت های هواپیمایی یا آژانس مسافرتی برای این هدایا هزینه های زیادی را متحمل شده است.

لوگو نباید به حدی بزرگ باشد که گیرنده هدیه تبلیغاتی این حس را داشته باشد که در زمان استفاده از هدیه تبلیغاتی شما مانند بیلبورد تبلیغاتی است.

چرا توصیه می شود از هدایای تبلیغاتی استفاده شود؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود یک هدیه تبلیغاتی برای مخاطب و مشتری در نظر گرفته شود اثرگذاری این هدیه در ذهن او می باشد. با ارائه  یک هدیه تبلیغاتی کاربردی مانند خاتم کاری اصفهان می توانید  احساس و اثری ماندگار در ذهن  مخاطب بگذارید و حتی از این طریق مشتری های دائمی و پایدار برای برند خود دست و پا کنید.ارائه  دهندگان هدایای  تبلیغاتی موارد متعددی را در تولید محصولات خود در نظر می گیرند.

 اگر صاحب یک کسب و کار خاص هستید هدایای تبلیغاتی ارزان در اصفهان می تواند به شما کمک کند تا بهتر به مخاطب خود معرفی شوید. مسلما انتخاب کالای مناسب و دارای عمر مفید یکی از مهمترین مواردی است که شما در هدایای خود به  دنبال آن هستید.

اهمیت هدایای تبلیغاتی برای برند و کسب و کار شما چیست؟

در این مقاله برخی از فواید مهم هدایای تبلیغاتی اصفهان برای برند و کسب و کار شما را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چرا محصولات تبلیغاتی تقریبا برای هر شغلی حیاتی هستند.

در ابتدا شاید قانع کردن ذهنتان برای درک اهمیت هدایای تبلیغاتی برای برند و کسب و کارتان کمی ‌دشوار باشد. ممکن است با خود فکر کنید چگونه ممکن است چنین موارد ساده‌ای که نشان‌دهنده نام و نشان تجاری شما هستند می‌توانند به افزایش فروش و ایجاد تأثیر ماندگاری در ذهن مشتریان کمک کنند؟ حقیقت این است که هدایای تبلیغاتی که تأثیر مثبتی روی استراتژی بازاریابی شما دارند؛ بیش از آنچه که تصور کنید در بهبود استراتژی بازاریابی شما نقش دارند.

در ابتدا شاید قانع کردن ذهنتان برای درک اهمیت هدایای تبلیغاتی برای برند و کسب و کارتان کمی ‌دشوار باشد. ممکن است با خود فکر کنید چگونه ممکن است چنین موارد ساده‌ای که نشان‌دهنده نام و نشان تجاری شما هستند می‌توانند به افزایش فروش و ایجاد تأثیر ماندگاری در ذهن مشتریان کمک کنند؟ حقیقت این است که هدایای تبلیغاتی که تأثیر مثبتی روی استراتژی بازاریابی شما دارند؛ بیش از آنچه که تصور کنید در بهبود استراتژی بازاریابی شما نقش دارند.

هدایای تبلیغاتی تاثیر گذارند زیرا…

همه شرکت‌ها تمایل دارند که نام تجاری‌شان دائما در معرض دید مصرف‌کنندگان و مشتریان باشد. از این سو مشاغلی که از اقلام تبلیغاتی به عنوان استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند؛ به دنبال این هستند که برندشان برای مدت طولانی‌تری در ذهن مشتریان بماند. فراموش نکنید که محصول واقعی شرکت و پیام مربوط به کالای تبلیغاتی، توسط یک واسطه کوچک در ذهن مشتریان حک می‌شود.

به کارگیری هدایای تبلیغاتی، راهی مطمئن برای افزایش آگاهی مشتریان بالفعل از برند شماست. همچنین استفاده از هدایای تبلیغاتی باعث افزایش فروش نیز می‌شود. زیرا اصولا استفاده از این روش بازاریابی باعث می‌شود مصرف‌کنندگان، به محض اینکه احساس نیاز به خرید کنند؛ با شما تماس بگیرند. وقتی آنها نام شما را روی کالایی بی‌نظیر و مفید می‌بینند؛ بیشتر از شرکتی که از محصولات تبلیغاتی استفاده نمی‌کند در ذهنشان می‌مانید و بی دلیل نیست که برای رفع نیاز خود به شما مراجعه کنند.

همه مشتریان دریافت کالاهای مفید و رایگان را دوست دارند. از این رو گروه دریافت‌کننده هدیه تبلیغاتی، پس از دریافت یک محصول تبلیغاتی مفید، احساسات مثبت‌تری نسبت به برند شما در مقایسه با محصول سایر شرکت‌ها دارد. قدرت تبلیغات هدایای تبلیغاتی فقط به تاثیر آنی و گذرای مشتریانی که آن را دریافت می‌کنند محدود نمی‌شود. هر بار که مصرف‌کننده از هدایا تبلیغاتی استفاده می‌کند؛ در معرض تبلیغات جدیدی از سوی برند شما قرار می‌گیرد.

چرا هدایای تبلیغاتی مهم هستند؟

مهم‌ترین هدفی که هدایای تبلیغاتی دارند این است که تجارت شما را از رقبا جدا می‌کنند. اگر رقابتی وجود نداشته باشد؛ قطعا در هیچ دسته شغلی نیازی به اجرای تبلیغات نخواهد بود. بنابراین امروزه با توجه به روش‌های متفاوت و پرهزینه تبلیغات و بازاریابی، باید برای پیشرو بودن، بیش از رقبای خود از استراتژی‌های تاثیرگذار بر روی مشتری استفاده کنید. به این ترتیب اگر روزی شرکتی تاسیس شود که همان محصول یا خدمات شما را عرضه کند؛ فقط در صورت تبلیغات ویژه می‌تواند مشتریان را از شما بروباید.

تأثیر محصولات تبلیغاتی بر بازار هدف

مشاغل به محصولات تبلیغاتی به عنوان وسیله‌ای مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان بالقوه خود نیاز دارند. این یک روش بازاریابی کم هزینه برای جلب مشتری است. حتی برخی برندهای معتبر جهانی نیز به این استراتژی بازاریابی متوسل می‌شوند. برای مشاغل کوچک مانند استارتاپ‌ها، محصولات تبلیغاتی به کاهش بودجه بازاریابی‌تان کمک کرده و همچنین سبب جلب توجه مشتریان می‌شود.

هدایای تبلیغاتی سال‌هاست که به عنوان یک تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از مشاغل جدید گرفته تا شرکت‌های بزرگ، همگی از این محصولات به عنوان استراتژی تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. اهمیت هدیه تبلیغاتی برای ارتقا یک شغل و تجارت را نمی‌توان کتمان کرد. طبق مطالعات انجام شده ۸۹ درصد مردم به یاد می‌آورند که کجا هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که مشتریان شما دوست دارند محصولات تبلیغاتی را هر چند که دارای پیام تبلیغاتی است؛ به صورت رایگان دریافت کنند.

مصرف‌کنندگان در این نظرسنجی‌ها اظهار داشتند که اقلام هدیه را بین یک تا چهار سال نگهداری می‌کنند. آمار مهم دیگری که در این مطالعات فاش شده این است که ۸۲ درصد از مصرف‌کنندگان گفته‌اند که پس از دریافت هدایای تبلیغاتی می‌توانند نام تبلیغ‌کننده یا نام شرکت اهداکننده را به مدت ۲۴ ماه به خاطر داشته باشند. علاوه بر این، محصولات تبلیغاتی رضایت بیشتری در ذهن مشتریان قدیمی و ثابتی که از قبل با شرکت شما آشنا بوده‌اند ایجاد می‌کند. این آمار مهم بر روی اهمیت محصولات تبلیغاتی و تاثیر آن بر روی بازاریابی و شناخت یک برند تاکید دارد.

امروزه دیگر مدیران مشاغل کوچک و بزرگ اهمیت محصولات تبلیغاتی را در ارتباط با افزایش تعداد مشتریان در یک بازار رقابتی درک می‌کنند. این محصولات هدیه گیرندگان را فریب می‌دهند و توجه آنها را به تجارت شرکت‌تان جلب می‌کند. این هدیای تبلیغاتی حاوی آرم و پیام تجاری چاپ شده شرکت شما هستند.

بنابراین هدف از اهدای کالاهای تبلیغاتی، هدایت علاقه مشتریان به سمت کسب‌وکار شماست. حتی بازاریابان باتجربه نیز از این روش به عنوان یک استراتژی خلاقانه استفاده می‌کنند. مهم‌ترین نکته در مورد این استراتژی این استکه حتما باید کالایی را انتخاب کنید که نه تنها مفید است بلکه منحصر به فرد و با کیفیت نیز می‌باشد. به این ترتیب می‌توانید تاثیر طولانی‌تری بر روی ذهن مشتریان داشته باشند.

تفاوت هدایای تبلیغاتی ارزان با دیگر هدایای تبلیغاتی

شاید این سوال در ذهن شما مطرح شود که ارزان بودن هدایای تبلیغاتی ممکن است به پایین بودن کیفیت آنها نیز منجر شود. اما بسیاری از شرکتها برای رفع این مشکل محصولات و کالاهای مناسب را در حجم بالا تهیه می کنند و اصل کیفیت را مورد توجه قرار می دهند. تهیه هدایای تبلیغاتی ارزان دستیابی به این هدف را برای صاحبان تجارت آسان تر و مطمئن تر نموده است. این کالا و محصولات که به عنوان هدیه  در نظر گرفته می شوند، ویژگی های متعددی را دارا هستند:

۵ دلیل برای اینکه هدایای تبلیغاتی هنوز حائز اهمیت هستند

در نامگذاری تجاری ، ما گاهی با مشتریان و کاربرانی روبرو می شویم که به تازگی با مفهوم هدایای تبلیغاتی آشنا شده اند و در مورد آن به طور قابل درکی محتاط هستند. اما پیش از ارائه راهکاری برای این افراد ما اغلب دلایل ابتدایی اهمیت هدیه تبلیغاتی را در این عصر دیجیتالی توضیح می دهیم.

مقرون به صرفه بودن شگفت انگیز

در مقایسه با روش های سنتی نامگذاری تجاری، هدایای تبلیغاتی طیف وسیعی از گزینه های مقرون به صرفه را ارائه می دهند. اکثر هدایای تبلیغاتی قیمتی ناچیز برای هر مشتری داشته و تاثیری طولانی مدت از پیام شما برای آنان به جای می گذارند. به علاوه گزینه های مقرون به صرفه دیگری وجود دارند که بیش از یک کالا را تبلیغ کرده و تاثیری گسترده بر روی مشتریان دارند.

مخاطبان هدف

بر خلاف سایر روش های تبلیغاتی، استفاده از هدایای تبلیغاتی رایگان می تواند مشتریان خاصی را مورد هدف قرار دهد چرا که این اقلام مستقیما به دست افرادی می رسند که شما قصد جلب توجه آنها را دارید و با استفاده از این ابزار در تبلیغات شما هیچ تیری به خطا نخواهد رفت.

فارغ از اینکه این هدایای تبلیغاتی در یک نمایشگاه تجاری عرضه شود یا به صورت هدایایی در اختیار مشتریان قرار گیرد. در هر دو روش شما مستقیما با مشتریانی در ارتباط هستید که کالای خود را برای آنها تولید کرده اید.

تاثیری دراز مدت

استفاده از هدایای تبلیغاتی کارآمد باعث می شود پیام تبلیغاتی شما برای مدت زمانی طولانی در ذهن مشتریان شما باقی بماند. در یک نظر سنجی ۹۴ درصد از افرادی که هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده اند، به مدت دو سال آن را به یاد می سپارند. به علاوه، ۷۵ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی را مورد استفاده قرار می دهند چراکه بر این باورند آنها بسیار کاربردی هستند. در نتیجه هدایای تبلیغاتی تنها اقلامی هستند که احساسات، دیدگاه، صدا، ذائقه و لامسه و بویایی مشتریان را مورد هدف قرار می دهند.

ساخت برند شما

هدایای تبلیغاتی که جامعه شما آنها را کارآمد می شمارد به طور مداوم و پیوسته برند شما را به آنان یادآوری می کند. همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید، قطعا یک خودکار بر روی میز شما یا در جیب تان یا درون کیف تان وجود دارد که یک برند تبلیغاتی بر روی آن نقش بسته است و هر بار که آن را نگاه می کنید به یاد می آورید که چگونه آن را در یافت کرده اید و چه کسی آن را به شما داده است. همانند فنجانی که قهوه خود را با آن میل می کنید یا برق لبی که باعث کاهش درد شما می شود هدایای تبلیغاتی مناسب و کارآمد باعث می شوند عادات روزمره شما برایتان دلچسب شود.

کارآمد بودن

گسترش جستجوی هدیه تبلیغاتی برای انتخاب مناسب ترین گزینه باعث ایجاد درک متقابل بین شما و کالای تولیدی توسط شما و مشتریانتان می شود. حتی در این عصر دیجیتالی، صنعت تولید هدایای تبلیغاتی به سرعت در حال تغییر مداوم است که با هدف ارائه سرویس های مرتبط به مشتریان شما می باشد. برخی از اقلام جدید تولیدی در ارتباط با گوشی های موبایل هستند. چه کسی را می شناسید که گوشی موبایل نداشته باشد؟

 از طرفی صدها هدیه تبلیغاتی برای گوشی های موبایل طراحی شده اند که مطمئنا به دلیل پرکاربرد بودن آنها از طرف مشتریان و دریافت کنندگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت که نام و لوگوی شرکت شما را نیز به طور روزمره در معرض دید آنها قرار می دهد. هر چند لیست ارائه شده تنها مختصری از قابلیت های هدایای تبلیغاتی می باشند اما هیچ گونه شکی در مورد قدرت هدیه تبلیغاتی وجود ندارد. هنگامیکه این مسائل مربوط به هدایای تبلیغاتی را در نامگذاری تجاری به صاحبان تجارت توضیح دادیم بسیاری از آنها شگفت زده شدند که از قدرت چنین روش های ساده تبلیغاتی و بازاریابی غیر مطلع بوده اند.

هدایای تبلیغاتی پرطرفدار در اصفهان

هدایای تبلیغاتی در اصفهان که بسیار پرطرفدار هستند و غالبا ازجانب کسب و کارهای مختلف و مؤسسات در میان مشتریان توزیع می شوند شامل موارد بسیار زیادی هستند که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دفترچه یادداشت این هدیه کارایی بالایی برای مشتری خواهد داشت و گذاشتن یک خودکار در کنار آن، هدیه تان را شیک تر و خاص ترخواهد کرد. کارایی این هدایا خیلی زیاد است و تغییرات خلاقانه بسیاری را در خصوص آن می توان پیاده کرد.

هدایای تبلیغاتی فانتزی یکی دیگر از مدل های هدایای تبلیغاتی در اصفهان هستند که طرفداران بسیاری را دارند این هدایا شامل ساعت مچی، کیف پول، خودنویس، جاسوئیچی، جاکلیدی و… می شوند .

لوازم التحریر، دادن هدایای تبلیغاتی با قیمت مناسب در اصفهان  که به صورت یک ست کامل باشد می تواند بسیار در جذب مشتری موثر باشد.

تی شرت ، این محصول می تواند هدیه مناسبی برای آقایان و حتی خانم های جوان باشد.

شکلات تبلیغاتی که دارای حک اسم و لوگوی کسب و کارتان است.

لیوان و ماگی که حاوی اسم و لوگوی کسب و کار شما است.

گل های گلدانی مثل کاکتوس که طول عمر بالایی دارند.

توجه داشته باشید که بسته بندی زیبا و به روز هدایای شما می تواند تأثیر هدیه تان را برای جلب نظر مشتری چند برابر کند و کاری کند که هدیه تان از جانب مشتری به خوبی مورد قبول واقع شود. در توزیع هدایای تبلیغاتی  باید جنسیت بانوان و آقایان را در نظر گرفته شود و به این طریق مشتری متوجه می شود که شما  به سلایق گوناگون احترام می گذارید.

برای چاپ و یا درج لوگو و مشخصات خود، بر روی هدایای تبلیغاتی در اصفهان به نکات زیر توجه کنید

خروج از نسخه موبایل