اقتصادی

سهمیه بنزین این خودرو‌ها قطع می‌شود

سهمیه بنزین این خودرو‌ها قطع می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرد به خودرو‌های فاقد بیمه نامه بنزین سهمیه‌ای تخصیص داده نمی‌شود.

سیدکاظم عزیزی، با بیان اینکه مطابق تکلیف قانونگذار در ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص سهمیه برای وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه جلوگیری به عمل آورد، اظهار داشت؛ این ماده قانونی طی شش ماه اخیر در بخش خودرو‌های سنگین با موفقیت اجرایی شد و مراجعه نیمی از مشمولین این طرح جهت تمدید بیمه نامه شخص ثالث را در پی داشته است.

وی گفت: برنامه ریزی برای اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در بخش ناوگان بنزین سوز طی ماه‌های اخیر آغاز شده است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: ناوگان تاکسیرانی به دلیل دارا بودن اهمیت خاص در اولویت اجرا قرار گرفته است و در همین راستا بیش از ۲۵ هزار تاکسی درون شهری و برون شهری فاقد بیمه شناسایی شده است که با همکاری اتحادیه‌های مربوطه، فرآیند اطلاع رسانی به دارندگان این تاکسی‌ها در حال انجام است.

وی اعلام کرد: از این پس صرفاً تاکسی‌های دارای بیمه نامه شخص ثالث از سهمیه سوخت برخوردار خواهند شد لذا در صورتی که دارندگان تاکسی‌های فاقد بیمه طی یک ماه آینده اقدام به دریافت بیمه نامه نکنند، مشمول عدم تخصیص سهمیه سوخت مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، خواهند شد.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا