اقتصادیمدیریت کسب و کار

ایا هوش مصنوعی میتواند جایگزین روانشناس شود

مزایای هوش مصنوعی در زمینه درمانی

درمانگران انسان دقیقاً همین هستند – انسان. آن‌ها می‌توانند مغرضانه باشند، حتی اگر ناخودآگاه باشد. یک درمانگر می‌تواند نژادپرست و توانا باشد – استفاده از یک درمانگر هوش مصنوعی خطر صحبت کردن با یک درمانگر را که ممکن است واقعاً برای او کار نکند، از بین می‌برد. با سایت روانشناس اراک مراجعه کنید.

ایا هوش مصنوعی میتواند جایگزین روانشناس شود

افراد ممکن است نگران قضاوت درمانگرشان یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات محرمانه باشند، یا شاید کاملاً آمادگی صحبت با یک فرد واقعی در مورد موضوعات حساس را نداشته باشند – به ویژه اگر در گذشته تجربیات منفی با درمان داشته باشند.

نه تنها این، بلکه گاهی اوقات درمانگران ممکن است بیمار شوند یا اتفاقاتی در زندگی خودشان رخ دهد که به این معنی است که باید قرار ملاقات را لغو یا به تعویق بیندازند. آن‌ها ممکن است فرسوده شوند یا در بهترین حالت برای یک قرار ملاقات نباشند. اما یک درمانگر هوش مصنوعی این کار را نمی‌کند.

اغلب لیست‌های انتظار طولانی برای درمان وجود دارد. یک انسان درمانگر می‌تواند در هر زمان تنها با یک فرد یا گروه صحبت کند؛ و آن‌ها به خواب، استراحت ناهار و زمان دوری از محل کار نیز نیاز دارند. آیا درمان با هوش مصنوعی می‌تواند لیست‌های انتظار را کاهش دهد یا به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر برای افرادی تبدیل شود؟

هیچ یک از مکانیسم‌های درمانی ما که تاکنون واقعاً داشته‌ایم، برای تجربه زندگی فردی با سلامت روان طراحی نشده است و هوش مصنوعی این شکاف را پر می‌کند.

اغلب مردم هفته‌ای یک بار قرار ملاقات خواهند داشت، در حالی که ممکن است در زمان دیگری هم نیاز به حمایت داشته باشند. هوش مصنوعی به‌عنوان «پر کردن شکاف نیاز‌های مردم» توصیف میشود، به نحوی که انسان‌ها نمی‌توانند.

معایب برای درمان با هوش مصنوعی

مسائل امنیتی و حریم خصوصی احتمالی مسئله بزرگی هستند. وقتی اطلاعاتی را با یک درمانگر هوش مصنوعی به اشتراک می‌گذارید، کجا می‌رود؟ به عنوان مثال، آیا ممکن است خطرات هک وجود داشته باشد؟ در واقع، اخلاق هوش مصنوعی در مراقبت از سلامت روان چیزی است که قبلاً مورد بحث قرار گرفته است، و محققان در حال بررسی تعادل بین مراقبت شخصی‌تر و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، خودمختاری و تعصب هستند.

همچنین، ارتباط انسانی در درمان بسیار مهم است. حتی اگر این یک رابطه پزشک و بیمار است، تعامل چهره به چهره بخش بزرگی از تاثیرگذاری درمان است.

ارگو سورو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل DrHouse می‌گوید: «درمان‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به تفسیر نشانه‌های غیرکلامی که برای یک رابطه درمانی موفق ضروری هستند، نیستند. آن‌ها همچنین قادر نیستند همان سطحی از حمایت عاطفی و درک را که یک انسان می‌تواند ارائه دهند.

توسعه درمانگران هوش مصنوعی مطمئناً هیجان انگیز است. اما ما هنوز کاملاً به آنجا نرسیده ایم. حتی بهترین درمانگر هوش مصنوعی هم استاندارد یک درمانگر انسانی خوب، واجد شرایط و توانمند را نخواهد داشت.

هوش مصنوعی در مراقبت از سلامت روان

ترکیبی از درمان انسان و هوش مصنوعی احتمالاً بهترین گزینه برای آینده است. پشتیبانی سریع زمانی که به شدت نیاز دارید، اما مراقبت انسانی به عنوان راه حل اصلی و مداوم شما برای مراقبت است. بالاخره هر کس متفاوت است. برای برخی از افراد، یک درمانگر انسانی ممکن است تنها گزینه باشد. دیگران ممکن است نسبت به درمان هوش مصنوعی تمایل بیشتری داشته باشند.

سورو می‌گوید که باید مداخله انسانی زیادی در درمان هوش مصنوعی وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که بیمار بهترین مراقبت ممکن را دریافت می‌کند.

مطالعاتی مانند این نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند از مراقبت‌های بهداشت روانی به روش‌های دیگر پشتیبانی کند، به‌ویژه با ادامه پیشرفت‌ها.

آینده سلامت روان و هوش مصنوعی

آنچه ما می‌خواهیم این است که به مردم ابزاری را ارائه دهیم که برای آن‌ها کار می‌کند، طبق شرایط آنها.

در آینده، این احتمال وجود دارد که ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بتوانند با استفاده از انواع داده‌ها مانند عادات سبک زندگی، تاریخچه پزشکی و موارد دیگر، درمان‌های شخصی‌سازی‌شده و مناسب‌تری را برای افرادی که از مشکلات مختلف سلامت روان رنج می‌برند، ارائه دهند.»

به طور کلی، ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در کمک به سلامت روان مفید باشند، اما در حال حاضر، آن‌ها نباید به عنوان جایگزینی برای اشکال سن…، دولت ها یا مجالسی داشتیم که صلاحیت های همدیگر را زیر سؤال بردند و در امور مربوط به قوای دیگر دخالت کردند. برخی دولت ها در گذشته جایگاه خودشان را به اشتباه جایگاه تمام قوا می دیدند، اما این دولت می داند که کارش در حوزه قوه مجریه است و در کنار قوای دیگر کار می کند.

در حال برگزاری است. حوزه جوانی جمعیت جدا از اقداماتی که وزارت بهداشت باید انجام دهد عمدتا موضوعی فرهنگی است و من از همه نمایندگان می خواهم کمک کنند تا این معضل حل شود و ما از پیچ خطرناک کاهش جمعیت بتوانیم نجات پیدا کنیم. برای موضوع جوانی جمعیت همه خانه های بهداشت در کشور را بسیج کرده ایم و برای بهورزانی که نسبت به تشویق افراد تحت پوشش خود جهت افزایش جمعیت اقدام کنند بسته های تشویقی در نظر گرفته ایم …

سوال دیگری مبنی بر پیگیری جاماندگان تحت پوشش بهزیستی برای دریافت سهام عدالت، افزود: همه کسانی که حقوقی دارند قطعا می توانند به دستگاه های اجرایی مرتبط مراجعه و اگر خدایی ناخواسته جا مانده یا حقی از آن ها تضییع شده باشد، حتما اعاده خواهد شد. به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سید صولت مرتضوی در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و نیز تقدیر از آثار برتر علمی در حوزه ماموریت های مجموعه …

های دارویی که در پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی و دانشکده علوم و فناوری زیستی در غرفه دانشگاه عرضه شده اند؛ هوش مصنوعی و نوآوری های حوزه IT از دیگر بخش های غرفه دانشگاه به شمار می رود. همچنین این دانشگاه دستاوردهای علمی و فنی انجمن های علمی و فنی مردم نهاد و نهادهای علمی وابسته به دانشگاه را به مناسبت سال جهانی علوم پایه و توسعه پایدار در غرفه دیگری به نمایش گذاشته است.

…، ما مدعی برقراری نظام اسلامی و اداره جهان برای بسترسازی ظهور امام زمان (عج) هستیم. وی بیان داشت: باید مکتب اهل بیت را به عرصه بین الملل منتقل کنیم، این مسائل فقه معاصر مربوط به همه افراد جامعه است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان فارس که روز گذشته با حضور جمعی از اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، محققان جوان و مسئولان استانی افتتاح شد، موضوعات جدیدی را همچون هوش مصنوعی، ربات ها، کوانتوم و.. مورد توجه قرار داده و به مرحله اجرا در آورده بود.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آئین گرمیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر فارس اظهار کرد: پژوهش مقدمه آموزش، بهداشت و درمان است و در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز مسائل فرهنگی و پژوهشی به عنوان 2 اولویت مهم تعریف شده است. او با اشاره به تحریم های ظالمانه از سوی کشور های دیگر بر علیه ایران اسلامی …

قانون از مؤلفه های مهم قدرت در حکمرانی هستند. وی ادامه داد: در مورد حوزه سلامت ایجاد پزشک شخصی با هوش مصنوعی، غربالگری با هوش مصنوعی و الگویابی هوشمند از رواج بیماری ها از جمله مؤلفه هایی است که هوش مصنوعی می تواند نقش مهمی در آن ایجاد کند. در حوزه مشارکت و ارتباطات جمعی نیز هدایت هوشمند احساسات مشارکت زا و رصد هوشمند گروه های قابلیت ارتباط از جمله بخش هایی است که می تواند از سوی هوش مصنوعی …

بیشتر فکر کنند، کاربرد دارد. توجه داشته باشید که این نوع مشاوره، نوعی مشاوره کاملا عینی است که در آن به راحتی می توان مشاجرات را برای مشاور به تصویر کشید تا او بتواند به وضوح متوجه دلیل اختلافات شود. مشاوره طلاق مشاوره طلاق نوعی رابطه درمانی است که برای زوج هایی که در آستانه طلاق قرار دارند، انجام می شود. خوشبختانه در مورد بسیاری از زوجینی که برای طلاق مراجعه می …

، خودکشی و …روبرو می شود، ضرورت دارد. مشاوره خانواده ها تنها به حل اختلاف وایجاد جو مسالمت آمیز ختم نمیشود، بلکه در موارد زیادی سبب بهبود وضع زندگی و ارتقاء سطح رضایتمندی زوجین و همه اعضای خانواده خواهد شد. کودکانی شاد و موفق بعضی از کودکان خواسته یا ناخواسته دچار مشکلاتی می شوند که تشخیص و درمان آن بدون مراجعه به روانشناس یا روانپزشک کودک امکان پذیر نمی باشد.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا