علمی و پزشکی

۵ نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند

به گزارش اسکای نیوز ، زمستان 2019-2020 یکی از بدترین فصول برای آنفلوانزا در یک دهه گذشته بود. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، از 19 تا 26 میلیون نفری که از ماه اکتبر به آنفلوآنزا مبتلا شده اند ، حدود 10 تا 25 هزار نفر فوت کرده اند.

این گزارش پنج نوع آنفولانزا را شناسایی می کند که خطرناک تر از “تاج” در تاریخ است:

1- آنفولانزای اسپانیایی

بین سالهای 1918 و 1919 ، جهان شاهد یک اپیدمی معروف به “آنفلوانزای اسپانیایی” بود که بدترین اپیدمی ثبت شده در تاریخ ناشی از ویروس H1N1 بود. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری آمریکا ، شیوع این بیماری 500 میلیون نفر تخمین زده شده است ، این بدان معناست که یک سوم جمعیت جهان به ویروس خطرناک آلوده شده اند و بین 50 تا 100 میلیون نفر بر اثر آن فوت کرده اند.

تنها ایالات متحده 675،000 مرگ را ثبت کرده است. این اپیدمی می توانست به سرزمین های دوردست و ارتش های آلوده جنگ جهانی اول گسترش یابد. علاوه بر این ، در آن زمان هیچ واکسنی برای جلوگیری از شیوع ویروس وجود نداشت و آنها فقط باید دستان خود را بشویند و از اجتماعات عمومی جلوگیری کنند.

2- آنفولانزای روسی

در سال 1889 ، آنفولانزای روسی به این کشور به ویژه در شهر سن پترزبورگ شیوع یافت ، اما به سرعت در سراسر اروپا و جهان شیوع یافت. این اپیدمی یکی از اولین مواردی بود که در آن زمان به یکی از موضوعات مطبوعاتی تبدیل شد و روزنامه ها توانستند در مورد شیوع محلی این بیماری صحبت کنند و اوضاع را با دیگر کشورهای دورافتاده بحث کنند.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که برای کرونا مضر است

3- آنفولانزای آسیایی

ویروس آنفلوانزای H2N2 اولین بار در فوریه 1957 در سنگاپور ظاهر شد و به آنفلوآنزای آسیایی معروف شد. از آن زمان به بعد در سراسر چین گسترش یافته است و تقریباً 1.1 میلیون مرگ در سراسر جهان از جمله حدود 116000 مورد در ایالات متحده ثبت شده است.

این ویروس بیشتر در کودکان ، افراد مسن و زنان باردار شایع بود و اگرچه یک اپیدمی کشنده بود که باعث کشته شدن بسیاری شد ، اما تا سال 1958 که واکسن تولید و در دسترس قرار گرفت ، ادامه داشت.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که برای کرونا مضر است

4- آنفولانزای هنگ کنگی

در سال 1968 ، ویروس H3N2 به آنفولانزای هنگ کنگ معروف شد و تا دهه 1970 ادامه داشت. اعتقاد بر این است که ویروس جهش یافته و به نوعی آنفلوانزا ثبت شده است که در سال 1957 از طریق تغییر ناگهانی ویروس های سطحی ثبت شد.

از آنجا که انسان از این ویروس ها در امان نیست ، این عامل منجر به گسترش سریع بیماری همه گیر شد. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری همه گیر جان خود را از دست دادند ، از جمله 100000 نفر در ایالات متحده.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که برای کرونا مضر است

ویروس H1N1 (آنفلوانزای مرغی)

در سال 2009 ، سویه جدیدی از ویروس به نام H1N1 در ایالات متحده ظاهر شد و از ابتدای تاسیس آن به عنوان آنفولانزای مرغی شناخته می شود و به سرعت بیش از 500000 نفر را در سراسر جهان آلوده می کند. از آنجا که ویروس متفاوتی با انواع دیگر ویروسهای H1N1 بود ، تا زمانی که بیماری به اوج خود نرسید ، هیچ واکسن آرام بخشی ارائه نمی شد.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که برای کرونا مضر است

دکمه بازگشت به بالا