عمومیمدیریت کسب و کار

آموزش ساخت حساب اپل آیدی با شماره مجازی

همونطور که می‌دونین برای استفاده از محصولات شرکت اپل، داشتن اپل آیدی ضروریه. به زبان ساده اپل آیدی نام کاربری شما و رمز ورود به دنیای اپل هستش. همه کاربرای باید برای استفاده از خدماتی که شرکت اپل ارائه می‌ده، یک اپل آیدی داشته باشن و سعی کنن اون رو به‌خاطر بسپارن.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اپل آیدی نام کاربری شما برای استفاده از هرچی که شما با اپل انجام می‌دین، هستش و دقیقا مختص به خودتونه و امکان استفاده از اون برای بقیه وجود نداره. جالبه بدونین فقط با داشتن یک اپل آیدی به همه سرویس‌های اپل دسترسی پیدا می‌کنین. چیزی که در این مقاله برای ما مهمه، ساختن شماره مجازی برای اپل ایدی رایگان و معتبره.

در واقع اپل برای ایجاد امنیت بیشتر روز به روز سخت‌گیری‌های خودش رو بیشتر کرده که از جدیدترین‌ اون‌ها می‌شه به ثبت شماره موبایل معتبر اشاره کرد. یکی از مراحل ساخت اپل آیدی، وارد کردن شماره موبایل معتبره که متاسفانه در پی تحریم‌های ایجاد شده از سوی دولت آمریکا، امکان ثبت شماره، با پیش شماره ایران وجود نداره. به عبارت بهتر، پیش شماره‌هایی که مربوط به ایران هستن در اپل تعریف نشدن و غیر قابل استفاده هستن.

روش‌های ساخت شماره مجازی اپل ایدی

با این تفاسیر فقط یک راه برای ساخت اپل آیدی در ایران وجود داره و اون هم استفاده از شماره مجازی برای ساخت اپل آیدی هستش. به‌خاطر داشته‌ باشین در ثبت شماره موبایل برای اپل آیدی، احراز هویت شما به وسیله پیامک یا تماس تلفنی انجام می‌شه و بعد شما می‌تونین از اپل آیدی خودتون برای بهره‌مندی از خدمات مختلف استفاده کنین.

در این مقاله از ایسل، قصد دارم به نحوه ساخت اپل آیدی رایگان و وریفای اون با شماره مجازی بپردازم. پس تا انتها همراه من باشین.

بد نیست این مطلب رو هم بخونی:

روش اول: استفاده از شماره افرادی که خارج از ایران زندگی می‌کنن

در این روش باید از آشناها و دوستاتون که در خارج از ایران زندگی می‌کنن، کمک بگیرین. به عبارت بهتر از شماره موبایل اون‌ها برای ثبت ‌نام استفاده کنین. روش کار به این صورته که اول شماره فرد مورد نظر رو وارد می‌کنین و بعد منتظر می‌مونین تا پیامی حاوی کد برای اون ارسال بشه. بعد کد رو در قسمت خواسته شده وارد می‌کنین و منتظر تائید اون می‌مونین.

آموزش ساخت حساب اپل آیدی با شماره مجازی

به‌طور کلی این روش یکی از مطمئن‌ترین روش‌هاست اما سختی‌های خودش رو داره مثل این‌که فرد مورد نظر که از شماره‌اش برای ساخت اپل آیدیتون استفاده کردین باید همیشه در دسترس باشه تا هر زمان که لازم شد با او تماس بگیرین و دیگه اون‌که ممکنه چنین شخصی برای اکثریت مردم وجود نداشته باشه. حالا اگه چنین دوستی ندارین که براتون این کار رو انجام بده، جای نگرانی نیست. روش‌های دیگه‌ای هم وجود داره که می‌شه از اون‌ها استفاده کرد.

روش دوم: استفاده از اپلکیشن ساخت شماره مجازی برای اپل ایدی

در حال حاضر با وجود طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های آی او اس و اندروید که در بازار ایران وجود داره، می‌شه شماره مجازی اپل آیدی معتبری ساخت، یعنی با نصب اپلیکیشن مربوطه روی می‌تونین یک شماره‌ی مجازی برای اپل ایدی بسازین.

این روش یکی از پرمخاطب‌ترین روش‌هاست اما مشکلات خاص خودش رو هم داره مثل این‌که بعضی برنامه‌ها مثل گوگل ویس و اسکای نامبر قادر به ارائه خدمات به ایرانیای داخل کشور نیستن و اگه قصد استفاده از اون‌ها رو دارین فراموش نکنین که از فیلترشکن استفاده کنین. دیگه این که بیشتر اون‌ها پولین و در قبال دریافت هزینه ماهیانه یا سالیانه از سمت شما، شماره موبایل با پیش‌شماره کشورهای مختلف عرضه می‌کنن و حساب کاربری‌تون رو شارژ نگه‌ می‌دارن.

روش استفاده از اپلیکیشن Google Voice Number

گوگل ویس جزو اپلیکیشن‌های پرکاربرد و رایگانه که متاسفانه با پیش‌شماره ایران، امکان ثبت‌نام و استفاده از اون وجود نداره و بنابراین خیلی از کاربرای خودشون قادر به ثبت‌نام و استفاده از گوگل ویس نیستن.

درحال حاضر خیلی از سایت‌های ایرانی با روش‌های مختلفی قادر به ثبت ‌نام کاربرای ایرانی هستن و شماره‌های مجازی با پیش‌ شماره آمریکا ایجاد می‌کنن که البته در قبال ارائه این شماره هزینه‌ای رو هم از کاربرا دریافت می‌کنن. شما می‌تونین با شماره‌ای که گوگل ویس براتون ایجاد کرده اپل آیدی خودتون رو بسازین و شروع به فعالیت کنین. در مجموع گوگل ویس برای کسایی‌که با پرداخت هزینه برای ساخت شماره مجازی مشکلی ندارن، روش خوبیه.

خوب تا اینجا دو روش برای ساخت شماره مجازی رو بررسی کردم که یکی از اون‌ها استفاده از شماره فردی که در خارج از ایران هست و اون یکی این‌که از اپلیکیشن گوگل ویس با پرداخت هزینه استفاده کنین. حالا وقت اون رسیده که اپلیکیشن‌های رایگان برای ساخت شماره مجازی برای اپل آیدی رو براتون بررسی کنم.

بد نیست این مطلب رو هم بخونی:

اپلیکیشن‌های زیادی در بازار ایران وجود داره که به‌طور رایگان برای کاربرا شماره مجازی می‌سازه البته ممکنه بعضی از اون‌ها به‌طور موقت دچار اختلال در سرویس‌دهی بشن که راه حل اون هم تغییر اپلیکیشن هستش. همه این اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی، اپ استور و بقیه سایت‌های ایرانی موجوده و به‌جرات می‌شه اون رو یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت اپل آیدی دونست.

اپلیکیشن Text plus

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ساخت شماره مجازی برای اپل آیدی، اپلیکیشن تکست پلاسه که کارکردن با اون در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌ها با کارکرد مشابه آسون‌تره و حتی حجم کمتری هم داره. تکست پلاس بر روی سیستم عامل اندروید و آی او اس نصب می‌شه و برای راه‌اندازی نیازی به ایمیل نداره.

برای استفاده از Text Plus به نکات زیر توجه کنید:

  • موقع کار با تکست پلاس باید از فیلترشکن استفاده کنین.
  • موقع ثبت‌نام، سن خودتون رو بالای 18 سال وارد کنین.

راهنمای استفاده از تکست پلاس:

  1. اول اپلیکیشن تکست پلاس رو از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنین.
  2. بعد روی گزینه Sing up کلیک کنین و یک نام کاربری و یک رمز عبور برای خودتان انتخاب کنین.
  3. موقیت مکانی و پیش شماره خودتون رو وارد کنین و روی گزینه Get custom number کلیک کنین.
  4. در این مرحله شما دارای یک شماره مجازی با پیش شماره آمریکا هستین که می‌تونین برای ساخت اپل آیدی از اون استفاده کنین.

بد نیست این مطلب رو هم بخونی:

اپلیکیشن Next Plus

این برنامه نسخه ارتقا یافته برنامه اپلیکیشن تکست پلاسه که هم برای اندروید و هم برای آی او اس به‌کار می‌ره. نکته‌ای که در مورد نکست پلاس وجود داره، که اگه دو ماه وارد حساب کاربری که با شماره مجازی دریافتی از نکست پلاس ساختین نشین، به‌صورت خودکار شماره شما غیر فعال خواهد‌شد.

راهنمای استفاده از نکست پلاس:

  1. اول اپلیکیشن نکست پلاس رو از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنین.
  2. بعد روی گزینه Sing Up کلیک کرده و تمام مشخصات خودتون رو وارد کنین.
  3. در صورت تمایل می‌تونین آدرس ایمیل معتبر خودتون رو وارد کنین و در آخر گزینه Next رو کلیک کنین.
  4. حالا با انتخاب گزینه More و سپس گزینهTap to get your free Nextplus number وارد مرحله بعدی بشین.
  5. در این مرحله با انتخاب شهر مورد نظر، پیش شماره‌‌ی مخصوص اون شهر براتون ایجاد می‌شه و در آخر برای تائید نهایی گزینه Get a custom number رو انتخاب کنین.
  6. در مرحله آخر به شما یک شماره مجازی نشان داده می‌شه که می‌تونین با اون اپل آیدی خودتون رو بسازین.

اپلیکیشن تالک2 شماره‌ای با پیش‌شماره کشور فیلیپین براتون ایجاد می‌کنه و در مجموع کار کردن با اون سخت‌تر از اپلیکیشن‌های دیگه بوده و توصیه نمی‌شه.

بد نیست این مطلب رو هم بخونی:

اپلیکیشن Text Free

اپلیکیشن تکست فری جزو اون دسته از اپلیکیشن‌هایی هست که به آسونی و در مدت زمان کوتاهی به شما شماره مجازی اپل آیدی دلخواهتون رو می‌ده.

در مجموع برای ساخت شماره مجازی برای اپل ایدی رایگان اپلیکیشن‌هایی مثل نکست پلاس و تکست پلاس گزینه‌های خوبی براتون هستن که در مدت زمان کوتاه شماره‌ای معتبر رو براتون ایجاد می‌کنه.

روش سوم: سرویس دریافت پیامک

حالا شماره‌ای رو که انتخاب کردین در قسمت ساخت آیدی وارد کنین و منتظر بمونین تا پیام فعالسازی براتون ارسال بشه. فقط این نکته رو درنظر بگیرین که اگه از این روش استفاده می‌کنین، باید به اپل ثابت کنین که فردی حقیقی هستین.

در اینجا لیستی از سایت‌هایی که می‌تونین برای دریافت شماره به اون مراجعه کنین رو اوردم:

  • http://receive-sms-online.info
  •  getfreesmsnumber.com
  • https://receivefreesms.net
  • https://freephonenum.com
  • http://sms-receive.net

هم‌چنین اگه از هر کدوم از مراحل گفته‌شده در بالا استفاده کردین، لطفا گزینه Find my phone رو غیرفعال کنین و به‌ هیچ‌ عنوان از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده نکنین، چون این دو سرویس برای بهبود امنیت محصولات اپل طراحی شدن و برای کاربرای ایرانی عملاً کاربردی ندارن.

بد نیست این مطلب رو هم بخونی:

کلام پایانی

من تمام سعی خودم رو کردم که هرچی رو که درباره ساخت شماره مجازی برای اپل آیدی می‌دونستم با شما به اشتراک بذارم و در این مقاله از به معرفی و آموزش ۳ روش کلی جهت ساخت شماره مجازی برای اپل آیدی پرداختم. در آخر یادتون باشه که بی‌صبرانه منتظر نظرات شما عزیزان هستم.

سوالات متداول

هر نفر می‌تونه با آدرس‌های ایمیل متفاوت، به تعداد زیاد و به صورت رایگان اکانت اپل آیدی بسازه.

بله. اپل میوزیک یک روش عالی ساخت اپل ایدی برای کساییه که فقط دستگاه‌های اندروید یا ویندوز دارن.

نظر شما راجع به این مقاله چیست؟

 

دکمه بازگشت به بالا