فرهنگ و هنر

میزبانی ۴۲ موکب آبشار عاطفه‌ها از زائران جمکران

میزبانی ۴۲ موکب آبشار عاطفه‌ها از زائران جمکران

همزمان با فرا رسیدن میلاد منجی بشریت حضرت مهدی(عج) بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با برپایی ۴۲ موکب از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران، پذیرای زائران شد.

به گزارش ایواره، نیمه شعبان است و مسجد جمکران حال و هوای دیگری دارد. به هر طرف که نگاه می کنیم زائران و عاشقان ولی عصر حضرت مهدی (عج) را می بینیم که دسته دسته به طرف مسجد در حرکت هستند. با وجود سردی هوا و بارش باران و برف پیر و جوان، زن و مرد و حتی کودکان یا مهدی گویان وارد محوطه مسجد جمکران می شوند. اینها عاشقان و منتظران حضرت مهدی (عج) هستند که آمده‌اند تا میلاد منجی عالم بشریت را در کنار مسجد بزرگ تشیع جشن بگیرند. موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی هم در جای جای مسیر زائران دیده می شوند. در میان مواکب مختلف موکب های بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها که بزرگترین موکب به شمار می رود شلوغ تر از بقیه است. مسئولان موکب تلاش می کنند تا پذیرایی گرمی از میهمانان داشته باشند. اینها تنها بخشی از حال و هوای مسجد جمکران در روز میلاد حضرت مهدی (ع) است.

محمدجواد فولاد پور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه ها هم در میان موکب ها حضور دارد و از نزدیک بر فعالیت مواکب نظارت می کند.

وی درباره نحوه فعالیت این بنیاد خیریه گفت: نمایندگان آبشار عاطفه ها از سراسر کشور با حضور در جوار مسجد جمکران از سوم اسفند ماه اقدام به برپایی موکب هایی کردند تا با پذیرایی از زائران و منتظران امام زمان(عج) سهمی در برگزاری جشن میلاد داشته باشند.

فولادپور در ادامه اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیاناتشان می فرمایند: « هرچه می خواهید از امام زمان (عج) بخواهید.» ما هم آمدیم تا از امام زمان(عج) برای کشورمان عظمت و طول عمر مقام رهبری و عزت مردممان را بخواهیم.

فاطمه چوپانی مدیر قرارگاه محرومیت زدایی بنیاد بین المللی خیریه آبشارعاطفه ها نیز با اشاره به حضور فعال بنیاد آبشار عاطفه ها در مسجد جمکران و برپایی ایستگاه‌های صلواتی تصریح کرد: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها با هدف ارائه خدمات معنوی، رفاهی و فرهنگی به زائران مراسم جشن نیمه شعبان، اقدام به برپایی ۴۲ موکب از ۳۱ استان کشور کرد که این مواکب در پارکینگ شماره ۲ مسجدمقدس جمکران تا یک شنبه شب برپا هستند. 

چوپانی در ادامه افزود: مقدمات برپایی مواکب پذیرایی آبشار عاطفه ها از ابتدای ماه شعبان فراهم شد و با کمک خیران توانستیم از سوم اسفند ماه تا غروب روز ششم اسفند ماه، روزانه با توزیع هزاران پرس غذای گرم و سرد در سه وعده صبحانه، ناهار و شام همچنین میان وعده و نوشیدنی سرد و گرم از زائران و میهمانان پذیرایی کنیم.

مدیر قرارگاه محرومیت زدایی بنیاد بین المللی خیریه آبشارعاطفه ها اشاره ای هم به ارائه برنامه های فرهنگی در این مواکب کرد و گفت: موکب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها بزرگترین موکب کشور است که در این مراسم حضور دارد، علاوه برتوزیع غذا، برخی از مواکب ما اجرای برنامه های فرهنگی و مسابقات متنوع، مراسم های معنوی و برنامه های شاد و مفرح برای کودکان را داشتند و تلاش کردند تا لحظات شادی را برای زائران ابا صالح المهدی(عج) فراهم کنند.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا