عکس | ابرقدرت واقعی جهان که نامش را هم نشنیده‌اید!

محصولات این شرکت تقریبا در تمامی صنایعی که تکنولوژی محور هستند وجود دارد. مانند کامپیوتر، گوشی های هوشمند، خودرو، لوازم خانگی، هوش مصنوعی، فناوری 5G، کامپیوتر، تجهیزات نظامی مانند جت های جنگنده و حتی دستگاه هایی مانند کاوشگر مریخ ناسا و تمامی محصولات دیگر. גר בעברים ס בג חר עם ז ז א דר דר שמפ שמפراق תמש שכרק שכרק מעל ד ד ד ד ד ד ש ש ש ש یافتند. اما چگونه یک شرکت تایوانی به ابرقدرتی تبدیل شد که جهان را اداره می کند؟

بیشتر بخوانید: پاسخ شگفت انگیز ربات INSANE‌نما به نایری بهیں انسانها

TSMC بزرگترین و پیشرفته ترین تولید کننده تراشه است و تقریباً 92 درصد از پیشرفته ترین تراشه های جهان توسط این شرکت تولید می شود. شرکت هایی مانند اپل، سامسونگ، کوالکام، انویدیا، AMD، اینتل، هواوی، تسلا، ناسا و تمامی شرکت های دیگر مستقیماً به این شرکت تایوانی وابسته هستند.

ابرقدرة اختيا جهان كه نامش را هم نشنيده‌ايد!

این شرکت به قدری قدرتمند است که در بین شرکت های دیگر رقیبی ندارد. اما چه شد که صنعت ساخت نیمه هادی در تایوان و از طریق TMS تا این حد رشد کرد و این شرکت توانست در جهان قدرت پیدا کند؟

در آن زمان آمریکا حرف اول و آخر را در زمینه نیمه‌ساخت‌ها و تولید تراشه‌های سیلیکونی به کار می‌برد، اما امروز تقریباً انگار آمریکا در این زمینه نقشی ندارد. در حدود دهه 1980 بود که شرکت‌های آمریکایی رقابت بسیار سنگینی برای رهبری در دنیای فناوری با شرکت‌های ژاپنی داشتند و برای اینکه بتوانند تمرکز بیشتری روی رقابت خود داشته باشند، مجبور شدند بخش‌هایی از تجارت خود از جمله کارخانه‌های گران قیمت را برون سپاری کنند. که تراشه های سیلیکونی تولید می کنند

دقیقا در این زمان بود که شرکت TSMC در قلب تایوان شکل گرفت.

5858

خروج از نسخه موبایل