فرهنگ و هنر

آیین پایانی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه در تهران برگزار شد.

آیین پایانی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه در تهران برگزار شد.

آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه با حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان و نفرات برتر قرآنی از سراسر این نیرو، در تهران برگزار شد.

 به گزارش ایواره، به نقل از  روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، این مراسم با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده و برتر رشته‌های دهگانه قرآنی شامل رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۵، ۲۰، ۱۵، ۱۰و ۵ جز، حفظ موضوعی، مفاهیم قرآن کریم و رشته اذان همراه بود.

این دوره از مسابقات با پایان رقابت ۲۶۱ نفر از پایوران، نیروهای سرباز و وابستگان نیروی زمینی سپاه که از بین ۱۵۶۳ شرکت کننده مرحله نخست به این مرحله راه پیدا کرده بودند، به ایستگاه پایانی رسید.

 در آغاز برنامه‌های آیین اختتاحیه این دوره از مسابقات، سرهنگ پاسدار شهرام عسکریان معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی زمینی سپاه طی سخنانی، گزارشی از روند برگزاری مراحل گوناگون این مسابقات ارائه داد و از راه‌اندازی قرارگاه قرآنی نور در سراسر نیروی زمینی سپاه خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رضایی- مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه- نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به حوادث و وقایع دردناک ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ایستادگی و مبارزات ملت فلسطین، وعده خدای متعال را در نابودی کفر و ظلم و باطل و پیروزی حق،   وعده ای تخلف ناپذیر توصیف کرد و گفت: قرآن کریم نسخه‌ای شفابخش برای نجات و سعادت همه بشریت است.
 

وی افزود: البته برای این شفابخشی و نجات، شرایطی لازم است که شرط آن، عمل به آن است.

 حجت الاسلام والمسلمین رضایی از جلسات ویژه با فرماندهی کل سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه برای تشکیل قرارگاه قرآنی نور در سراسر سپاه خبر داد و گفت: در نیروی زمینی نیز مفاد عملیاتی این قرارگاه که رویکرد آن ناظر به توسعه فعالیت‌های قرآنی و گسترش علوم و معارف قرآنی است به تایید و امضای فرماندهی نیرو رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: با بهره‌گیری از نیروها و ظرفیت‌های قرآنی، این قرارگاه بنا دارد تا در حوزه‌های گوناگون علوم و معارف قرآنی ضمن ارتقای سطح آموزه‌های همه نیروها در سطوح مختلف، پرورش و تقویت استعدادهای قرآنی و نخبه پروری را در دستور کار قرار دهد.

در بخش پایانی این مراسم از نفرات برتر رشته‌های مختلف قرآنی این دوره از مسابقات که با قضاوت داوران کشوری و بین المللی معرفی شدند، با اهدای جوایزی تقدیر شد.

گفتنی است، نفرات برتر چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه به مسابقات سراسری ۱۴۰۲ کل سپاه راه پیدا کردند.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا