اقتصادی

تا پایان سال ۸۰۰ هزار مسکن به مرحله ساخت می‌رسد

تا پایان سال ۸۰۰ هزار مسکن به مرحله ساخت می‌رسد

رییس بنیاد مسکن گفت: تعهد ما در طرح نهضت ملی مسکن احداث یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است که تا کنون ۴۵۵ هزار واحد را به مرحله‌ی ساخت رسانده‌ایم و تا پایان سال جاری این تعداد را به ۸۰۰ هزار واحد می‌رسانیم.

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با ایواره اظهار کرد: از حدود یک سال و نیم قبل طرح نهضت ملی مسکن را در دو بخش شهری و روستایی آغاز کردیم و پروژه‌ها را با جدیت پیش بردیم. هم‌اکنون نیز مرتبا کارها را پیگیری می‌کنیم. هم به دنبال این هستیم تا واحدها قابل اسکان شود.

وی افزود: تا امروز ۴۵۵ هزار واحد نهضت ملی توسط بنیاد مسکن آغاز و ۱۴۷ هزار واحد تحویل داده شده است. هم‌اکنون ۳۰۸ هزار واحد در حال اجرا داریم که ۱۵۸ هزار واحد در روستاها و ۱۵۰ هزار واحد در شهرها است. برنامه‌ی ما این است که تا پایان سال این ۴۵۵ هزار واحد را به ۸۰۰ هزار واحد برسانیم.

نیکزاد با اشاره به افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن تا ۵۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد گفت: واحدهای شهری ما تا  پیش از این ۳۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند.

رییس بنیاد مسکن بیان کرد: انتظار داریم پروژه‌هایی که بنیاد مسکن در شهرها اجرا می‌کند از تسهیلات ۵۵۰ میلیون  تومانی بهره‌مند شود که خوشبختانه سیستم بانکی نیز در این مسیر همراهی می‌کند. اما توقع ما این است که روند پرداخت متمم تسریع شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا