اقتصادی

ادعای فرزین درباره عدد دلار در پایان سال/ قیمت دلار به چه عددی می‌رسد؟

ادعای فرزین درباره عدد دلار در پایان سال/ قیمت دلار به چه عددی می‌رسد؟

به گزارش خبرگزاری ایواره، محمدرضا فرزین درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جزئیات برنامه این بانک برای ورود طلا و سکه به مرکز مبادله ایران، گفت: بازار طلا بسیار بزرگ است به دنبال این هستیم تا ابزاری که برای ارز تعریف کردیم برای طلا هم تعریف کنیم. چون طبق قانون خرید و فروش طلا هم با بانک مرکزی است و مقررات آن را این بانک تعیین می کند. اما اگر بخواهیم اوراق برای طلا تعریف کنیم باید با سازمان بورس هم هماهنگی هایی انجام دهیم. هم اکنون درحال مذاکره هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره ورود سکه به مرکز مبادله گفت: اگر بخواهیم سکه را از طریق مرکز مبادله عرضه کنیم حتما به صورت عمده این کار را خواهیم کرد تا صرافی ها بخرند و بفروشند؛ خرده فروشی طلا و سکه در مرکز مبادله نخواهیم داشت، اگر بخواهیم از طریق طلا سیاستهای پولی را تعیین کنیم حتما به صورت عمده فروشی از مرکز مبادله خواهد بود.

فرزین درباره وضعیت پولهای آزاد شده ایران در قطر، گفت: این پولها هیچ مشکلی ندارد و روند عادی است و ما هم مشکلی برای دریافت آن نداریم.

بدهی موسسه نور چقدر است؟/ ناترازی به بانک ملی منتقل نشد

او درباره حواشی اخیر در خصوص انتقال موسسه نور به بانک ملی گفت: ابتدای سال تعهدی درباره تعیین تکلیف سه موسسه داده بودیم که یکی از آنها موسسه توسعه بود که منحل شد و دومی موسسه نور بود؛ الان بخشی از دارایی های نقدشونده نور به بانک ملی منتقل شده است.

وی افزود: در موسسه نور 330 هزار میلیارد ریال سپرده داریم که عینا به بانک ملی منتقل شد، ضمن آنکه 250 شعبه موسسه نور را به بانک ملی دادیم؛ برخی از دارایی های نقد شونده نور مانند سپرده قانونی نزد بانک مرکزی که حدود 26 هزار میلیارد تومان بود را به بانک ملی دادیم. مابه التفاوت این رقم تا 33 هزار میلیارد تومان را به صورت خط اعتباری دادیم، بنابراین هیچ ناترازی به بانک ملی منتقل نشده است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بخشی از دارایی های موسسه نور نزد بانک مرکزی نگه داشته شده تا احکام دادگاه مشخص شود؛ می خواهیم مطالبات خودمان از سهامداران را از طریق دارایی های این موسسه نقد کنیم.

فرزین درباره اینکه کل تعهدات موسسه نور چقدر است؟ گفت: این موسسه 47 هزار میلیارد تومان اضافه برداشت دارد البته دارایی هایی هم دارد که منتظر هستیم تا احکام دادگاه را برای نقد شدن آنها دریافت کنیم.

به گمانه‌زنی‌ها از قیمت دلار گوش نکنید

او درباره گمانه زنی ها در خصوص افزایش قیمت دلار تا پایان سال، گفت: این ارقام را از شما می شنوم ولی باید به حرفهای ما گوش دهید نه این نرخ های اعلامی.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اینکه سیاست‌های ارزی این بانک در بلند مدت خطرآفرین نیست و احتمال بروز اتفاقات مشابه در دولت های قبل وجود ندارد؟ اعلام کرد: سیاستی که ما اجرا می کنیم، سیاستی است که منجر به تثبیت شده است.اطمینان داریم ادامه این سیاست‌ها تثبیت است.

۲۲۳۲۲۵

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا