علمی و پزشکی

با جدیت دو مرز ورودی زائران به کشور نظارت و بیماریابی می‌شود

با جدیت دو مرز ورودی زائران به کشور نظارت و بیماریابی می‌شود

ایواره/همدان رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: از دو مرز ورودی، زائران پاکستان، افعانستان و هندوستان به کشور برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی وارد می‌شوند که سطح بهداشتی آن تا حدودی پایین است و با جدیت نیروهای ما در این دو مرز نظارت و بیماریابی انجام داده و اگر بیماری برای کشور مضر باشد اجازه ورود به وی نمی‌دهند.

دکتر جعفر میعادی‌فر، شامگاه سه‌شنبه ۷ شهریور در حاشیه افتتاح پایگاه جاده‌ای پیرملو شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بحث دسترسی و حضور بر بالین بیمار توسط همکاران اورژانس کشور در برخی از شهرهای بزرگ به لحاظ وضعیت ترافیک بالا مشکل داریم و در این رابطه به دنبال سرعت دسترسی بیشتر بر سر بالین بیمار هستیم.

وی با بیان اینکه دسترسی پایگاه های اورژانس اسدآباد بر سر بالین بیمار از میانگین کشوری بالاتر بوده و خوشبختانه در این رابطه وضعیت خوبی دارد، افزود: خوشبختانه تعداد پایگاه های اورژانس جاده ای و شهری اسدآباد به صورت صددرصدی شهرستان را پوشش داده و بدین ترتیب میزان دسترسی بر بالین بیمار توسط پایگاه‌های اورژانس شهرستان بنا به گفته دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه است.

میعادی‌فر با اشاره به اینکه در شهرستان اسدآباد امروز شاهد پروژه های مختلف پزشکی بسیار خوبی بودیم، تصریح کرد: محور پیرملو یکی از مسیرهای حادثه خیز شهرستان اسدآباد بوده که  احداث پایگاه جاده ای برای آن ضرورت داشت که خوشبختانه با افتتاح امروز این پایگاه این امر محقق شد.

وی با بیان اینکه امروز طرح اسکین لب دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد افتتاح شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این دانشکده چندین رشته تحصیلی از جمله رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی در حال آموزش است و سعی دارد مجوز رشته تحصیلی کارشناسی فوریت‌های پزشکی را نیز دریافت نند.

دریافت رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی برای دانشکده اسدآباد در نیم‌سال دوم امسال

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه با افتتاح امروز  طرح اسکین لب دانشکده اسدآباد از این طرح بازدید نیز داشتیم و نکات لازم رعایت شده بود، یادآور شد: حوزه معاونت آموزش اورژانس کشور یک‌بار دیگر از این طرح بازدید لازم را به عمل خواهد آورد و سپس سعی می کنیم مجوز کارشناسی فوریت‌های پزشکی برای این دانشکده در نیم‌سال دوم دریافت شود.

وی همچنین با اشاره به اختصاص آمبولانس به پایگاه های اورژانس اسدآباد تصریح کرد: به زودی آمبولانس‌های خریداری شده وارد ناوگان سازمان اورژانس کشور خواهد شد که تعدادی از سهمیه آمبولانس‌ها بر اساس شاخص‌ها در اختیار این دانشکده قرار می‌گیرد.

میعادی‌فر در ادامه با اشاره به بحث اربعین گفت: در بحث اربعین وزارت بهداشت مسئول کمیته بهداشت و درمان اربعین و سازمان اورژانس دبیری این کمیته را برعهده دارد و از چندین ماه پیش کار خود را در این رابطه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در استان‌های مرزی شامل دو مرز ورودی و شش مرز خروجی در هشت دانشگاه مرزی کشور در حال فعالیت و ارائه خدمات به زائران هستیم، مطرح کرد: از دو مرز ورودی، زائران پاکستان، افعانستان و هندوستان به کشور برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی وارد می‌شوند که سطح بهداشتی آن تا حدودی پایین است و با جدیت نیروهای ما در این دو مرز نظارت و بیماریابی انجام داده و اگر بیماری برای کشور مضر باشد اجازه ورود به وی نمی‌دهند.

میعادی‌فر با بیان اینکه تاکنون دو میلیون نفر زائر از کشور در ایام اربعین حسینی به مقصد عتبات عالیات خارج شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه حوادث ترافیکی اربعین در مقایسه با سال گذشته در کشور ایران کاهش داشته است.

وی افزود: متأسفانه روز گذشته پنج مورد حادثه تلخ در کشور عراق برای زائران کشور ما اتفاق افتاد که طی تماس وزیر بهداشت ایران با وزیر بهداشت عراق تذکرات لازم به آنها داده و درخواست شد که نظارت بیشتری در بیمارستان‌های این کشور انجام شود.

میعادی‌فر با بیان اینکه در این پنج حادثه تلخ بخش عمده‌ای از زائران این سانحه در نقطه صفر مرزی تحویل همکاران ما شدند، گفت: تعدادی از این بیماران در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام و تعدادی در بیمارستان طالقانی آبادان  بستری هستند و خوشبختانه حال عمومی آن‌ها مساعد بوده و به زودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

به گزارش ایواره، در سفر نیم روزه رئیس سازمان اورژانس کشور به شهرستان اسدآباد با دعوت رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد پنج طرح پزشکی این شهرستان شامل پایگاه امداد جاده ای پیرملو، مرکز مهارت‌های بالینی، مرکز آزمون الکترونیک، سالن تشریح و کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا