تنها تولید اخبار جعلی و کلیک بر روی آن از سوی مخاطبان و درآمدزایی از حجم ارجاع به سایت ها مانع از ماجرای اخبار جعلی نمی شود. اخبار جعلی، به ویژه آنهایی که برای نفوذ سیاسی منتشر می شوند، باید بتوانند به مخاطبان دسترسی پیدا کنند و این دستیابی به مخاطب از طریق فرآیند پیچیده ای انجام می شود که شامل روبات ها، مردم عادی و ترول ها می شود.
اسناپلاس-فاطمه کریمخان: چگونه روباتها، کارگران ارتش سایبری و ترولها شما را پیدا میکنند و با انتشار اخبار جعلی یا محتوای دیگر بر رفتار شما تأثیر میگذارند؟ درست است که در بسیاری از کشورها منبع اصلی اخبار جعلی همچنان منبع اصلی اخبار جعلی است، اما مهمترین منبع اخبار جعلی شبکه های اجتماعی هستند. قبلاً ذکر شد که سایتهایی که با استفاده از کوکیها بازدید میکنید اطلاعاتی را درباره شما جمعآوری میکنند که از آنها برای انتشار اخبار جعلی استفاده میکنند، چگونه؟ از ترقیق روبتها، ردولها
اخبار جعلی
پاک ربوت؟
علاوه بر میلیاردها نفری که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، میلیون ها ربات یا چت نیز در آنجا زندگی می کنند. ربات ها به انتشار اخبار جعلی و افزایش محبوبیت اخبار جعلی کمک می کنند یا به عبارتی به شبکه های اجتماعی کمک می کنند.
طبق برآوردهای انجام شده در سال 2017، 23 میلیون ربات در توییتر وجود دارد که حدود 8.5 درصد از کل حساب ها است، در فیس بوک این تعداد به 140 میلیون ربات می رسد که 5.5 درصد حساب ها است، در اینستاگرام حدود 27 میلیون ربات که 8.2 درصد از حساب ها فعال هستند.
ربات ها موجودات فیزیکی نیستند. آنها توسط افرادی با مهارت های برنامه نویسی کامپیوتری ایجاد می شوند و از رفتار افراد در یک شبکه اجتماعی تقلید می کنند، با سایر کاربران تعامل می کنند و اطلاعات و پیام ها را به اشتراک می گذارند، اما به دلیل الگوریتم هایی که بر این اساس کار می کنند، می توانند از الگوهای واکنش یاد بگیرند که چگونه در موقعیت های خاص عمل کنید بنا بر آن میتوان گفت که از هوستی استفیه و ال.
هوش مصنوعی به روباتها اجازه میدهد تا رفتار کاربران اینترنت را شبیهسازی کنند که به انتشار اخبار جعلی کمک میکند. به عنوان مثال، در توییتر، رباتها میتوانند تعاملات اجتماعی را تقلید کنند که آنها را برای مردم عادی قابل مشاهده میکند. آنها به دنبال کاربرانی با نفوذ توییتر می گردند، یعنی کسانی که فالوورهای زیادی دارند، توجه آنها را جلب می کنند و اعتماد آنها و سایر کاربران توییتر را که این گفتگو را مشاهده می کنند جلب می کنند. آنها همچنین یک سری پاسخ های پیش فرض دارند که در توییت هایی که مورد بحث و بررسی قرار می گیرند، توزیع می کنند و از این طریق نفوذ خود را در شبکه افزایش می دهند.
چگونه ربات ها به انتشار اخبار جعلی کمک می کنند؟
ربات ها هم منبع اصلی و هم منبع انتشار ثانویه بسیاری از اخبار جعلی هستند، یعنی این امکان وجود دارد که سایت برای اولین بار اطلاعات جعلی را به شبکه های اجتماعی بیاورد و همچنین امکان ارسال اطلاعات جعلی که قبلا در شبکه های اجتماعی آورده شده است نیز وجود دارد. به صورت کامنت زیر توییت یا پست های دیگران را پخش می کنند و از این طریق سطح ارتباط کاربران با حساب های خود را افزایش می دهند.
البته نباید فکر کنید که ارتش ربات ها همان مدل هوش مصنوعی هستند، آنها هنوز توانایی الگوبرداری از رفتار کاربران واقعی را ندارند و ممکن است گاهی اوقات اشتباهات محسوسی مرتکب شوند و مطالبی را منتشر کنند که مربوط به آن نیست. موضوع بحث
در مقایسه با این ربات ها، کاربران عادی هنوز به مغز آنها دست نمی زنند، اما مشکل آنها احساساتی بودن آنهاست و به همین دلیل اخبار جعلی محسوب می شوند. مدیران شبکه های اجتماعی در یک جنگ دائمی با چت ها هستند، توییتر هر ساله هزاران حساب کاربری را حذف می کند که چت را تشخیص می دهند، اما به نظر می رسد که چت ها همیشه یک قدم جلوتر هستند.
अद्धामी है अध्या बाट हा मीएसुन्द
درست است که یکی از دلایل نوشتن گفتگو در شبکه های اجتماعی، انتشار اخبار جعلی و انتشار اخبار جعلی است، اما بخش مهمی از انتشار این اخبار توسط مخاطبان باهوش و بی برنامه شما انجام می شود.
به همین سادگی، وقتی به یک پست در شبکههای اجتماعی واکنش نشان میدهید، دوستان و آشنایان شما به دلیل واکنشی که به آن پست نشان دادهاید، محتوا را میبینند، اگر عکسالعمل شما لایک کردن و ارسال مجدد باشد، وضعیت بدتر است، ممکن است شبکه ای که بر اساس اعتمادی که دارید می شناسید، به محتوایی که دوست داشتید یا بازنشر کرده اید نیز اعتماد دارد!
اگرچه این مدل هم برای اخبار جعلی و هم برای اخبار واقعی کار می کند، اما تحقیقات نشان می دهد که مردم به دلایل مختلف بیشتر احتمال دارد اخبار جعلی را به اشتراک بگذارند تا اخبار واقعی. یکی از دلایل این است که مردم عادی به ابزارهایی مجهز نیستند که به آنها کمک کند اخبار جعلی را شناسایی کنند، اما در مورد خودشان این موضوع را باور ندارند، اما زمانی که این خبر برای اولین بار منتشر شد، بسیاری از مردم آن را باور کردند، حتی افراد منطقی که مطالعه کردند. فیزیک مشغول توجیه آن بود. این موضوع نشان می دهد که متقاعد کردن خود و دیگران بسیار آسان نیست که अधियाना अकारस फ़ेली अज़ाالات अकार अक कर अधिक आस त आस आस आस क क क क موضوع دیگر این است که مردم دوست دارند چیزهای عجیب و غریبی برای خود تعریف کنند و از یک منظر مطالبی که برای جلب توجه نوشته می شود باید همیشه عجیب تر و عجیب تر باشد، ماجرای روزنامه فروشی در اواخر قرن 19 و آن تور مجاهری دزدین کلیک را به کاتر هیرید.
محرک دیگری که باعث می شود مردم اخبار را به اشتراک بگذارند، حرکت احساساتشان است، چرا اخبار بد بیشتر از اخبار خوب منتشر می شود؟ در میان سوالات کلاسیک روزنامه نگاری، پاسخ روشن است، زیرا وقتی چیزی خوب است، جای نگرانی نیست، اما اخباری که احساسات شما را تحت تأثیر قرار می دهد و گاهی اشک شما را در می آورد، شانس بیشتری برای جلب توجه شما دارد. مردمان بها درد و در آنی شما را کند را با به بهما.
اخبار جعلی که این ویژگی را دارند فقط به حوزه سیاسی محدود میشوند، مانند اخبار فناوری، داستانهای غیرواقعی درباره شهرها، اخبار شبه علمی که مشابه اخبار علمی هستند، از جمله موضوعاتی که مورد توجه جدی مردم هستند.
خرد کرد و اخبار جعلی
اخبار جعلی از کدام مسیری کود را کود میکند؟
همانطور که قبلا دیدیم سایت ها در واقع با جلب توجه مخاطب و تحریک آنها به ورود به سایت اطلاعات آنها را می دزدند و از طریق این مجموعه اطلاعات مخاطبان بالقوه خود را شناسایی می کنند. تحلیل اطلاعات مربوط به رفتار کاربران شبکه های مجازی یکی دیگر از راه های شناسایی مخاطبان احتمالی اخبار جعلی است. برای درک بهتر این فرآیند، باید بدانید کوکی ها چگونه کار می کنند.
کوکیها فایلهایی هستند که وبسایتها برای ذخیره تنظیمات برگزیده شما و ردیابی اطلاعاتی که جستجو میکنید، روی رایانه یا مرورگر شما نصب میکنند. وقتی روی دکمه کلیک میکنید، به سایتی که بازدید میکنید اجازه میدهید کوکیها را روی برنامه یا مرورگر وب شما نصب کند. یکی از اطلاعاتی که کوکیها جمعآوری میکنند زبانی است که شما استفاده میکنید، بنابراین آنها میتوانند تعیین کنند که تبلیغ بعدی که در صفحه شما ظاهر میشود به چه زبانی باشد.
علاوه بر این که برخی از اطلاعات را فقط برای راحتی شما ردیابی و ذخیره می کنند، از کوکی ها برای رضای خدا استفاده نمی شود. کوکیهای موجود در سیستم رایانه شما ترافیک وب شما را در تمام وبسایتهایی که بازدید میکنید ردیابی میکنند. برخی از کوکیهایی که ذخیره میکنید حتی از وبسایتهایی غیر از آنهایی که بازدید کردهاید میآیند. کوکی هایی که مسیر شما را در اینترنت دنبال می کنند از بسیاری از اطلاعات جمع آوری شده برای شخصی سازی تبلیغات استفاده می کنند، به عنوان مثال، اگر یک بار روی تبلیغ یک جفت کفش کتانی کلیک کرده باشید، کاملاً ممکن است به پنجره تبلیغاتی هدایت شوید. سایت بعدی که بازدید می کنید دوباره تصویر همان کفش را ببینید، این خواندن نیست، بلکه نتیجه اطلاعات جمع آوری شده توسط کوکی های سایت قبلی از بازدید شماست.
فیسبوک، گوگل و سایر وبسایتهایی که کوکیها را ارائه میکنند، وبسایتهایی را که بازدید کردهاید و اقداماتی را که در حین مشاهده آن وبسایتها انجام دادهاید، از جمله مواردی که روی آن کلیک کردهاید، مدت زمانی که صرف کردهاید، و سایر صفحاتی که دارید، ردیابی میکنند. باز شد آنها آنچه را که انجام داده اید تجزیه و تحلیل می کنند و غیره. وب سایت هایی که بازدید می کنید، در ترکیب با کارهایی که در آن وب سایت ها انجام می دهید، اطلاعات ارزشمندی درباره شما در اختیار شرکت های تحلیل رسانه های اجتماعی قرار می دهند. بر اساس این داده ها، آنها مدل هایی را برای پیش بینی خریدها و الگوهای خرید شما و انتخاب و ارائه انواع تبلیغاتی که احتمالاً پاسخ مثبت را در پی دارند، طراحی می کنند.
برخی از افراد اهمیتی نمی دهند که داده های آنها برای تبلیغ محصولات مورد علاقه و جذابیت بیشتر این تبلیغات استفاده می شود، اما بسیاری هستند که به این موضوع اعتراض دارند. در یک بید به سه نایریک کینیم کینیم. خود جمعاوری دائها یکی از ناجریهای جدید است، اکثر مردم کاملاً مطمئن نیستند که چه اطلاعاتی در مورد آنها جمع آوری خواهد شد و از این موضوع خوشحال نیستند. عرض المزيد شرکتهایی که دادههای شما را جمعآوری میکنند میگویند که این دادهها ناشناس خواهند بود، اما این ادعای دقیقی نیست و بسیاری از مردم اگر بدانند دادههای جمعآوریشده از آنها دقیقاً به چه کسی فروخته شده خوشحال نخواهند شد. علاوه بر این، دادههای جمعآوریشده توسط این شرکتها همیشه ممکن است توسط هکرها به سرقت رفته و گاهی به صورت عمومی منتشر شود یا در دسترس کسانی باشد که میخواهند از آنها سوء استفاده کنند.
اگر همه مسائل به نمایش تبلیغات به زبان شما و تکرار یک تبلیغ در چند سایت محدود می شود، شاید نگرانی چندان زیاد نباشد. اما مساعلة به آين جا خطم نميشود برخی از شرکتهای تحلیل رسانه وجود دارند که نمیخواهند محصولاتی مانند کفش، لپتاپ جدید یا تلفن را به شما بفروشند.
فرآیند کوکی نباید این سوء تفاهم را ایجاد کند که سایت ها و شبکه های اجتماعی که بازدید می کنید این امکان را دارند که تصمیم بگیرند چه چیزی را می بینید و چه چیزی را ندید، این شما هستید که با کلیک ها و الگوی رفتار خود در شبکه تصمیم می گیرید. ، کنترل وضعیت خود را از دست نمی دهید، اما به سایت ها اجازه می دهید حباب آبی از اطلاعات مورد علاقه شما ایجاد کنند.
نمونه ای از بهره برداری سیاسی از اطلاعات با کلیک بر روی لینک ها و اخبار و پست های رسانه های اجتماعی، داستان کمبریج آنالیتیکا است که قبلاً به اختصار به آن اشاره شد. کمبریج آنالیتیکا شرکتی است که به دلیل مشارکت در برگزیت و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 شناخته شده است. تصمیم بر این شد که یک بازی فیس بوک طراحی شود که با پاسخ دادن به چند سوال به شما بگوید تیپ شخصی شما چیست، مردم روی این بازی کلیک کردند و به سوالات پاسخ دادند و نتایج را در صفحه خود به اشتراک گذاشتند، آنها توجهی نکردند که لینک این بازی علاوه بر پرسیدن چند سوال، امکان دسترسی تقریباً به تمام اطلاعات صفحات کاربر را فراهم می کند، بنابراین طراحان بازی نه تنها به تیپ شخصیتی افراد علاقه مند هستند، بلکه به زنجیره دوستان، کالاهایی که استفاده میکنند، سایتهایی که بازدید میکنند، وابستگیهای سیاسی، مصرف رسانهها و بسیاری اطلاعات دیگر نیز در دسترس است و بعداً از این اطلاعات برای هدایت اخبار واقعی و جعلی برای تبلیغات انتخاباتی سوء استفاده میشود.
ترول ها و انتاح اخبار جعلی
فقط روباتها و کوکیها نیستند که امنیت و اطلاعات ذهنی شما را تهدید میکنند، بلکه باید «دردسرساز» باشند. ترولها انسان است، کاربران واقعی، که معمولاً دارای حسابهای کاربری بالا هستند. هدف آنها نوشتن موضوعات جنجالی در فضای مجازی است تا افراد با یکدیگر درگیر شوند، به یکدیگر توهین کنند و با ناامن کردن فضا از ایجاد و پیشبرد بحث های منطقی جلوگیری کنند. آنها از اخبار جعلی که از نظر ایدئولوژیک حمایت می کنند حمایت می کنند و آنها را بازپخش می کنند. رویه فاحاشی آنهم مشود می شود در همین در هم دیگر آئین misunderstanding that فاحاشی یک از راهای جلب انگر در نکیه ها کلی است.
ترول ها اغلب در شبکه ارتش های سایبری و کاربران پول حضور دارند، آنها کار خود را با تولید محتوای کم خطر مانند داستان های زندگی و نوشتن روزانه شروع می کنند و زمانی که مخاطبان کافی پیدا کردند، از شبکه ای که ایجاد کرده اند برای تخریب فضا استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی.
اکثر ترول ها توسط دولت حمایت می شوند، برخی از آنها توسط دولت کشور خودشان تغذیه می شوند و برخی توسط دولت های خارجی تغذیه یا استخدام می شوند تا در موقعیت های خاص برای مدیریت افکار عمومی استفاده شوند. حتما شما هم دیده اید که گاهی در حالی که یک خبر بسیار مهم بازتاب زیادی داشته است، یک خبر جعلی از جایی پخش می شود و تمام فضای شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد یا زمانی که یک کمپین در حاشیه است، ناگهان اطلاعاتی به گوش می رسد که در دسترس نیست. راستیآزمایی در مدر انتشری میشود که فوز را به آن میرساند. این همان کاری است که ترول ها با افکار عمومی انجام می دهند و مردم اغلب با آنها برخورد می کنند.
انتهای پیام