علمی و پزشکی

علت افزایش آمار کرونا در روزهای اخیر چیست؟

علت افزایش آمار کرونا در روزهای اخیر چیست؟

از شیوع بیماری بیماری کرونا قلب در کشور ، ما شاهد افزایش و افزایش تعداد بیماران و قربانیان این بیماری بوده ایم. یک روند سینوسی که گاه تعداد مرگ و میرها به حدود 30 و گاهی به بیش از 200 مرگ در روز می رسد. در روزهای اخیر ، با وجود همه هشدارها ، این آمار در حال افزایش است.

به گزارش ایواره ، در حالی که تصور می شد تابستان می تواند فصل خوبی برای تثبیت و کاهش بیماری عروق بیماری کرونا قلب باشد ، عوامل مختلف دست به دست هم داد تا تصورات قبلی و خوش بینی را از بین ببرد ، و ما از ماه ژوئن قله های تاج بیشتری را دیده ایم. اما آیا می توان سهم دقیق را تا جایی که هر تغییر رفتاری بر آمار بیماری کرونا تأثیر می گذارد ، شناسایی کرد؟

دکتر. احسان مصطفوی – رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عود و عود انستیتو پاستور ایران
در مصاحبه ای برای ایواره
، در مورد روند ملی عفونت بیماری کرونا و مرگ ، گفت: اخیراً ، در برخی از استانها که در ماه گذشته تمایل به تثبیت یا کاهش عروق بیماری کرونا داشته اند ، اندکی در این بیماری افزایش یافته است. این روند صعودی جزئی به دلیل عوامل مختلفی است که به طور دقیق نمی توان تعیین کرد چه عواملی در افزایش شدت موج بیماری نقش مهمی دارند ، اما یکی از مهمترین و مهمترین عوامل در ماه سپتامبر است سفر بود سفرهایی که در حجم قابل توجهی به مناطق مختلف کشور انجام شده و در بسیاری از موارد پروتکل های بهداشتی مشاهده نشده است. اما این تنها عاملی نیست که می تواند در تغییر روند بیماری نقش داشته باشد.

به گفته وی ، با هر جلسه ای که برگزار می شود و پروتکل های بهداشتی دقیقاً رعایت نمی شوند ، خطر انتقال بیماری افزایش می یابد. رعایت برخی پروتکل ها مانند استتار ، خطر انتقال را کاهش می دهد. اما این به معنای صفر بودن خطر نیست. بنابراین ، در روزهای اخیر ، تنفس هر اجتماع ، به خصوص اگر تهویه مناسب نداشته باشد ، یک عامل خطر برای افزایش موارد است.

وی افزود: از زمان شروع موج بیماری ، استان های مختلف در ماه های مختلف تحت تأثیر اپیدمی قرار گرفتند که این نیز روند ملی بیماری را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال ، در حال حاضر استانهایی مانند خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی و اصفهان بیشتر از سایر استانها تحت تأثیر این بیماری قرار دارند و نسبت موارد شیوع بالای آنها نیز بر روند بیماری در کشور تأثیر می گذارد.

وی همچنین درباره تأثیر برگزاری کنکور در روند بیماری تصریح کرد: با توجه به مشاهداتی که انجام شد ، به نظر نمی رسد کنکور سراسری نقش مهمی در افزایش موارد داشته باشد ، زیرا شرایط آزمایش تحت کنترل بودند و تنظیمات نسبتاً مناسبی انجام شد. ” بود

در پایان ، رئیس مرکز تحقیقات بیماری های مکرر و عودکننده انستیتو پاستور ایران خاطرنشان کرد: “اگر مطالعه ای انجام شده بود ، به طور علمی سهم هر یک از عوامل را در افزایش بروز بیماری عروق بیماری کرونا قلب ارزیابی می کردیم. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا