عمومی

اجرای سقف شیروانی و قیمت آن

نصاب سقف شیروانی هنگامی ارزش کاری پیدا می کند که به مناطق شمالی کشور یا مناطق سرد و مرطوب سفر می‌کنید ودر خانه‌ها، مغازه‌ها و ساختمانها، سقف‌های شیب دار مثلثی توجه شما را جلب می کند و شاید بارها و بارها زیبایی آنها را تحسین می کنید. Gable Roof یا Dutch Gable، نامی است که به این نوع سقف شیب دار داده می‌شود و به خصوص در شهرهای ساحلی یا شهرهای بارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی سقف شیروانی، اجرای سقف شیروانی و هزینه‌های مرتبط با شیروانی سقف ساختمان بسته به مکان و نوع مصالح به کار رفته متفاوت است و انتخاب زاویه شیب سقف از مواردی است که باید با دقت و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
طراحی و اجرای سقف شیروانی:
اجرای سقف شیروانی امروزه با انواع متریال از قبیل ورق‌های بام فلزی، ورق‌های گالوانیزه، سفال، PVC، کاشی‌های شبه خشت و بسیاری مواد دیگر انجام می‌شود و طراحی سقف شیروانی به روشی انجام می‌شود که بهترین نمای را به مطلوب می‌بخشد.
انواع سقف‌های زیادی وجود دارد و آنها با زوایای مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. بعضی از سقف‌های شیروانی به گونه‌ای اجرا می‌شوند که فقط دو ضلع شیب دار دارند و برخی دیگر با روشی چند جانبه و کمی پیچیده‌تر طراحی و اجرا می‌شوند. آنچه در طراحی سقف شیروانی و همچنین اجرای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین ویژگی‌های اقلیمی محیط است. مرطوب بودن محیط، زاویه تمایل به سقف را بیشتر می‌کند تا از ورود رطوبت، باران و برف به داخل خانه جلوگیری شود و آنها را به سمت پایین هدایت کند.
هزینهٔ اجرای سقف شیروانی:
هزینه سقف بسیار متنوع است و با توجه به مساحت ساختمان، مواد مورد استفاده در ساخت سقف و همچنین طراحی سازه و زاویه‌های مشخص شده برای قسمت‌های مختلف آن بررسی و محاسبه می‌شود. از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که طراحی و اجرای سقف‌های شیروانی توسط تیمی از متخصصان که تجربه کافی در این زمینه دارند و با استفاده بهینه از مواد و مواد مناسب متناسب با محیط، منجر به افزایش طول عمر سرویس سازه و به حداقل رساندن هزینه می‌شوند از بام
مصالح سقف شیروانی:
خرید ورق‌های سفال، سقف‌های کاشی، خرید کاشی‌های سقفی، فروش ورق‌های پلی کربنات، خرید میخ پرچ‌ها، فروش نمای فلزی و آهک‌ها، فروش دامپا، فروش تالک، نصب و اجرای آرد، فروش آهن، فروش پروفیل، فروش آرد پلاستیکی، فروش مواد آردواز، فروش توری مرغ، فروش پشم، شیشه، فروش پشم سنگ، فروش کارتن‌های پلاستیکی، ابزارهای قابل استفاده، سنگفرش فلزی، فروش کاشی‌های پانل i، فروش کاشی‌های گالو، فروش کاشی‌های گالو، فروش مترو کاشی، فروش کینگستون، فروش ورق‌های کینگستون، فروش طرح سفال ایتالیایی
انواع سقف شیروانی:
ما دو نوع سقف شیروانی داریم: سقف‌های دو طرفه با دامنه‌های بلند و سقف‌های چهار طرفه با دامنه‌های ملایم. اما در حقیقت سقف‌های شیروانی با توجه به نوع مواد شیروانی مشخص می‌شود که بستگی به نقاط قوت و ضعف معرفی شده برای هر نوع سقف شیروانی با توجه به دیدگاه کارفرما دارد، نصب سقف‌های شیروانی توسط متخصصان ما انجام می‌شود.
طراحی سفال
شنگن
سفال طبرستان
دکرا
آندولین
ایرانیت
نحوه محاسبه متراژ و قیمت سقف شیروانی
نحوه محاسبه هزینه سقف‌های شیبدار و شیروانی در قالب مترمربع می‌باشد که سطح انجام شده کار که طول د عرض سطح نما و لمبه یا دامپا و پوشش سقف ضرب شده و با هم جمع می‌گردد و مجموع آنها در مبلغ پایه که در قرارداد مورد توافق قرار گرفته جهت اجرا ضرب شده و هزینه تمام شده کار مورد قرارداد بدست می‌آید.
منابع مورد استفاده:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_roof_shapes
https://www.designingbuildings.co.uk/wiki/Pitched_roof

دکمه بازگشت به بالا