عمومی

زلزله تهران را ببینید ؟ 

بارها درباره تبعات غیر قابل تصور آن به مسئولان و مردم هشدار داده حتی تهدید هم شده ایم اما چگونه می توان، ایرانی بود، اهل فن هم بود، سالها مطالعه روی زلزله و عواقب آن روی تهران هم داشت و ان شاءالله دلسوز کشور هم بود اما به هر دلیلی سکوت کرد ! و یا از هر فرصتی برای یادآوری و توجه دادن اهالی و بخصوص شهرداران و مسئولان شهری استفاده نکرد !؟

زمانیکه ویدیو (تصاویر) زیر را دیدم فکر کردم شاید یک تصویر هزار بار برای شهروندان مفیدتر باشد تا مقالات گوناگون، بله شاید مقالات برای برخی مهم باشد ولیکن عموم مردم ترجیح می دهند که به عینه آنچه نوشته می شود را ببینند. حال این کلیپ (عکسها) را پس مشاهده بفرمایید که نشانگر بلایی است که یک زلزله بر سر یک شهر در ترکیه آورده است. گول اینکه شهر این مقدار تاب آوری (اصطلاع غلط) در برابر زلزله دارد یا چنین … را هیچ وقت نخورید. روی تصاویر کمی تامل بفرمایید، این تصاویر و کلیپ واقعیت هشدارهای ما هستند، و از سوی دیگر زمان در حال سپری شدن !

زلزله تهران را ببینید ؟ 

زلزله تهران را ببینید ؟ 

https://www.instagram.com/reel/C0gQa-SsRFM/?igshid=NjZiM2M3MzIxNA==

یادآور میشوم به نظر نگارنده شرایط تهران و زلزله تهران به مراتب بدتر از تصاویر فوق خواهد بود. توسعه تهران خطرناکترین کاری است که می شود برای تهران انجام داد،

زلزله تهران را ببینید ؟ 

در میان هیاهوی زندگی در تهران و غفلت ما، زلزله خیلی آرام زیر شهر بصورت خزنده در حال جمع آوری نیروی خود و آماده شدن است. براساس مطالعات قاعدتا باید از مدتی پیش به قدرت نهایی خود رسیده باشد فقط کی !
شهرداری و مسئولان شهر توجه و هشدار جدی !

زلزله تهران را ببینید ؟ 

* استاد نمونه ایران در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران زلزله کشور

دکمه بازگشت به بالا