اجتماعی

ارتقای سطح آموزش دانش آموزان و جبران کاستی ها در طرح مدرسه تابستان رضایت بخش بود؟

ارتقای سطح آموزش دانش آموزان و جبران کاستی ها در طرح مدرسه تابستان رضایت بخش بود؟

عسنا/قم معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: اما با توجه به ارزیابی های انجام شده در رابطه با میزان اثربخشی روش تثبیت و جبران یادگیری، نسبت به تعداد دانش آموزان اطمینان داریم. که در معرض خطر تکرار دوره هستند.» توجه کاهش یافت و دانش آموزانی که توانستند آن را بپذیرند به سطوح بالاتر ارتقا یافتند.

یکی از مهمترین نقاط کشور که شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 98، آموزش و پرورش را به همراه داشت. اگرچه این تعطیلات به پایان نرسید و آموزش آنلاین به عنوان جایگزینی برای آموزش حضوری انتخاب شد، اما بسیاری از مسئولان حوزه آموزش به اهمیت آموزش حضوری بر کارایی و کیفیت آموزش و کاستی های آموزش پی بردند. فضای مجازی و تکرار شد که آموزش مجازی به بهترین شکل نیمی از کیفیت آموزشی را پیاده می کند.

زیرساخت‌های فنی ضعیف، عدم دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف به‌ویژه برخی از مناطق روستایی، عدم آشنایی معلمان و دانش‌آموزان با فضاهای مجازی، نبود محتوای آموزشی آنلاین، عدم دسترسی همه دانش‌آموزان به گوشی‌های هوشمند از جمله چالش‌های موجود بود. अध्या अध्या अन्यालिया

بنابراین با از سرگیری آموزش های حضوری در کلاس های درس، نیاز به آموزش های تکمیلی و اجرای برنامه هایی برای جبران ضعف های آموزش مجازی و افت تحصیلی دانش آموزان احساس شد.

و در همین راستا، وزارت آموزش و پرورش طرح جبرانی دوره اول را به استان ابلاغ کرد.

در همین رابطه روز سه شنبه در گفت وگویی به ما اعلام شد 150 سایت برای اجرای طرح تثبیت و جبران فعالیت دارند و بیش از 19 هزار دانش آموز برای شرکت در کلاس های تابستانی ثبت نام کرده اند.

در خصوص نحوه اجرای طرح و مشارکت کنندگان آن نیز بیان شد: این طرح بین 12 اسفند تا 12 شهریور برگزار می شود و پس از پایان دوره آموزشی دو ماهه، نتایج ارزیابی های کل دوره آموزشی خواهد بود. جمع آوری شود و امیدواریم دانش آموزان بتوانند نیازهای خود را به تعلیم را به استنی برسانیم برسانند که بتوانند به بایه بهری علی کون کا کتک آیات دانش اموز در مسیر در بایه در فیلم برسانیم به بایه برسانیم. به بهه به بهه به بهه بهه بهه بهه بهه بهه بهه بهه بهه بهه برسانی برسانیم.

با تکمیل این طرح به ویژه نتایج ارزیابی و میزان رضایت از اجرای این طرح و مشکلات پیش آمده، مجدداً با معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفتگو کردیم.

مریم السادات پناهنده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت وگو با خبرنگار ایواره، با بیان اینکه طرح تثبیت و جبران یادگیری در مقطع ابتدایی در دو مرحله اجرا شد، گفت: طرح تثبیت و جبران یادگیری در مقطع ابتدایی در دو مرحله اجرا شد. مرحله اول اجرای این طرح در خرداد ماه تنمر شد اما به دلیب كاس كرونایی و تحمیل مجدد تعریف ها به كرونی و در كامل فازی ترمیم و در كامل از آئین پاك مد نادمد شد.

پناهنده با اشاره به اینکه آغاز مرحله دوم طرح تحکیم و جبران یادگیری از اواخر فروردین تا اوایل خرداد ماه به توافق رسید، اظهار داشت: در سطح استان پایگاه ها شناسایی و اصولی مدارس اسامی دانش‌آموزان مشمول این طرح را وارد سامانه کردند و بر اساس این اساس استماء امرتی در ستور استان نمعشد شد.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه برنامه تثبیت و جبران یادگیری از 12 آنلاین لغایت 12 شهریور اجرا شد، اظهار داشت: بر اساس آمار جمع آوری شده در سطح استان 65 درصد از بین دانش آموزان واجد شرایط در کلاس شرکت کردند و معلمان پایگاه های مختلف در مدارس و پایگاه های مشخص شده فعال بوده اند.

وی کرد داد: در تول آز از ولیا و آلمان و درادیم در هم در کے از اراس دادیم.

این پناهنده اضافه کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان از نظر شرایط روحی ناشی از دوری از محیط مدرسه به دلیل بیماری کرونا، تمایل زیادی به شرکت در کلاس داشتند، در کل این راه تا حد زیادی رضایت داشتند. فالغريان وقع شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه معلمان معتقد بودند این روش تاثیر خوبی دارد و اگر این کار انجام نمی شد دانش آموزان بیشتری باید سطح تحصیلی را تکرار کنند، خاطرنشان کرد: شهریور کلاس ها رضا در حال المتحدة تحميل در حال نمع است در حال حاضر آن نيم كيف نيم كره و چه و چه كيه

این پناهنده در ادامه بیان کرد: اما با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان درگیر در این راه مدت زمانی را با معلم سال تحصیلی خود نمی گذرانند، بنابراین باید نتایج ارزشیابی معلم دوره تابستان به معلم واقعی منتقل شود. از دانش آموزان و در نهایت در بررسی شورای مدرسه نتیجه نهایی به دانش اموز و والیا شود نیز نتایج در سیستم بارگذاری می شود تا جمع بندی نهایی را داشته باشیم.

وی افزود: اما با توجه به ارزیابی های انجام شده در رابطه با اثربخشی این روش، اطمینان داریم که تعداد دانشجویانی که در معرض خطر تکرار دوره بوده اند به میزان قابل توجهی کاهش یافته و دانشجویانی که در سطوح باهله قابل قبول بوده اند. علیوک بریدان.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این یکی از مشکلات راه اندازی و جبران یادگیری، زمان اجرای آن است، به اجرای طرح ارتباطی ندارد، گفت: طرح اولیه از دستیار آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بومیک شد و در استان بومی سازی و اجرا شد.

پناهنده در ادامه تاکید کرد: در کارگروه هایی که با حضور نمایندگانی از مدیران مناطق مختلف استان تشکیل شد، در طول سال تحصیلی معمولا پس از سه ماه شرایط تحصیلی دانش آموزان مشخص می شود و دانشجویانی که نیاز به توجه بیشتری دارند. تعیین می شوند. బేరి క్ర్క్యు మ్ట్ట్ సాడి మా భా వాది వాకిక్క్ కార్ క్ర్క్ట్ క్ట్క్ గ్ట్ గ్ట్

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: این برنامه را برای سال تحصیلی 1401-1402 با تغییراتی که پس از فارغ التحصیلی ایجاد شد و برنامه هایی که برای ارتقای کیفیت در نظر داریم ادامه خواهیم داد. ما شاهد تاثیر این طرح برای سال تحصیلی آینده هستیم و امیدواریم با اجرای این طرح زمینه رشد و پیشرفت بیشتری را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی فراهم کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا