ادیان نقش مهمی در توسعه و تعمیق معنویت و اخلاق در جهان مدرن دارند

ادیان نقش مهمی در توسعه و تعمیق معنویت و اخلاق در جهان مدرن دارند

یکی از اعضای شورای رهبری هفتمین کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی در قزاقستان گفت: ادیان نقش مهمی در توسعه و تعمیق معنویت و اخلاق در دنیای مدرن دارند.

به گزارش ایواره، آیت الله پرمادیری، یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در هفتمین کنگره بزرگان مذاهب جهانی و سنتی در خانه استقلال پایتخت قزاقستان با بیان اینکه برخی معتقدند ادیان در جهان معاصر هستند، گفت: کمتر توانسته در تعمیق نقش داشته باشد و توسعه اخلاق در این مسیر با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

وی ادامه داد: حقیقت این است که بر خلاف چنین دیدگاه و تصوری، ادیان در دنیای معاصر بیش از آن که بتوانند در تعمیق و گسترش اخلاق نقش داشته باشند، گستردگی بیشتری دارند و با امکانات و قدرت بیشتری برخوردارند.

واعظ آیت اللهی تصریح کرد: اخلاق در دنیای معاصر دارای ویژگی هایی است که به برکت آن ابعاد اجتماعی گسترده ای ایجاد کرده و زمینه های حضور، نفوذ و نقش آفرینی آن در لایه های مختلف و جایگاه های مهم جامعه بیش از پیش جدی شده است. و پیرامون این ویژگی ها و پیامدهای آن، ادبیات، مفاهیم، ​​گرایش ها و رویکردهای علمی و نیز تجربیات عملی و کاربردهای عملی.

عضو شورای خبرگان رهبری اضافه کرد: جالب است که زمینه های حضور بخشی از اخلاق برای حضور مردم در لایه های اجتماعی در حال افزایش و گسترش است.

وی در عین حال، گفت: از کی درین، رایل که، جان میه و زرب در حال حاضر است، درای کیدی به فرد بری کیدی به فرد بری می شود. کے کے

شناسایی فرصت ها و ویژگی های شخصیتی در محیط اجتماعی

واعظ آیت اللهی گفت: برای فعال سازی و اجرای توانایی های خود در بهره گیری از فرصت های فراهم شده، در جهت تقویت و تعمیق اخلاق و معنویت، دو اقدام اساسی لازم است. ثانیاً پیرو ادیان به ریں سیلسی کلیات عالیک بسنده; بلکه باید از اصول اخلاقی به سمت شناخت مصادیق، مصادیق و نمادهای اخلاقی حرکت کنند. به عبارت دیگر در بازسایی، نوی وسایی و به روز کردن مفاهیم اخلاقی تند و فرصتهای حضور و نقش اخلاقی.

نماینده مجلس خورگان رهبری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بدانند که خاصتگاه کاستگاهی آن کدم است. کدام بخش جودیکی است؟ نیازهای جامعه به اخلاق چیست؟ همچنین آیا می دانید چگونه و با چه ادبیاتی و در چه بستری باید اخلاق و معنویت را به جامعه امروز منتقل کنند؟

وی فرصت ها و زمینه های توسعه اخلاق و معنویت در دنیای معاصر را یادآور شد و گفت: حقوقی که در گذشته عمدتاً مرزهای مشخصی با اخلاق داشت (به گونه ای که هر کدام حوزه ای جداگانه و متمایز دارند) امروزه با حفظ آن. their basic boundaries سمت اخلاق کرد کرد و کیت هیند است تا کی با از سلم را کے با آن عاید هست کند کند. به ذهر على على به مرجعى جدي و آنترين براى حقوقى كه شده است تا پر كےها را با آن است كند. آئین روند تا جائی پیش کرده، ک تیرمین اخلک لعیکی شکل گرته است

آیت الله حکیم: اصطلاح «اخلاق حقوقی» توصیفی از قانون، مقررات یا قواعد رفتاری است که تعهدات اخلاقی در قبال افراد و جامعه را در تجارت تعریف می کند. از سوی دیگر، حتی مفروضات و روش های اساسی سیستم حقوقی را که صاحبان آن مشاغل در آن فعالیت می کنند، منعکس می کند.

عضو شورای خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که به حرفه خود توجه می کنند و نحوه برخورد با مشتریان جزء اخلاق آنهاست، می توانند به ارتباطات قوی و جدی خود در حوزه اخلاق که اصول آن رعایت شده است، تکیه کنند. کندو و آن را به مشاهبه یک وکتونه و بشتوانه اساسی برای علیک در جهان معاصر کار بدهند، مدرن و قابل استفاده هستند.

اناثة للسلسلة در انسان; از کار فیلم های مهم ادیان

واعظ آیت‌اللهی با بیان اینکه اخلاق در گذشته به ساختارها، نظام‌ها و نهادهای جامعه مربوط نمی‌شد، گفت: امروز در تغییر ساختارها، بازسازی و شکل‌دهی به نهادهای اجتماعی تأثیرگذار هستند. این تصور به گونه ای است که نقشی که اخلاق می تواند در سازماندهی مجدد ساختارهای اجتماعی و بخشی از شالوده و پایه های جامعه ایفا کند، مبتنی بر اخلاق نباشد.

وی با تعریف اخلاق اجتماعی بیان کرد: اخلاق اجتماعی سطحی از اخلاق را که با نهادها، ساختارها، نظام ها و شرایط اجتماعی مرتبط است را دنبال و ارائه می کند و کاربرد مهم آن این است که باعث رشد ارزش های اخلاقی، باورهای اخلاقی و اخلاقی می شود. کارآمدی در سطح جامعه را تغییر می دهد، اخلاق را به فرهنگ اجتماعی تزریق می کند و در نهایت با ظرفیت های ویژه می تواند نقش بسزایی در حل مشکلات اجتماعی داشته باشد.

عضو شورای خبرگان رهبری ادامه داد: کسانی که همواره به دنبال اخلاقی سازی موقعیت های اجتماعی بوده اند باید امروز با دیدگاه های اخلاقی عمیق و مشترک خود به ساختارها و نهادهای اجتماعی توجه کنند و با نوسازی ادبیات اخلاقی، نقش مهمی در این امر ایفا کنند. میدان. .

آیت الله .. یک از کار عدیان عدیان به شماره می‌رود

بر اساس این خبر، هفتمین کنگره بزرگان مذاهب جهان و اهل سنت، (22 تا 24 شهریور ماه) با حضور پاپ فرانسیس، رهبر جهان کاتولیک، احمد الطیب شیخ الازهر مصر، ارباش رئیس سازمان اسلامی ترکیه و الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی یمانیــور، رياس عرض المزيد الفرحان و عرض المزيدة ج.ا. .

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل