عمومیمدیریت کسب و کار

قیمت پمپ وکیوم ۲ مرحله ای

انتخاب درست موتور وکیوم متناسب با نوع فعالیت و کار مورد نظر متفاوت هست. تفاوت در انواع پمپ وکیوم ولو به قدری مهم هست که گاهی اشتباه در انتخاب دستگاه مناسب موجب ضررهای جبران ناشدنی خواهد شد. امروزه به منظور افزایش عملکرد سیستم های پزشکی و صنعتی از پمپ وکیوم یا پمپ خلا استفاده می شود. خیلی ساده تر بخواهیم بگوییم پمپ های وکیوم یک فضای خلا ایجاد می کنند که به سیستم برای بهبود کارکرد آن بسیار کمک می کند.

پمپ وکیوم value اندازه، کیفیت و قیمت خوبی دارد و به همین دلایل در ایران بازار فروش خوبی را به دست آورده است.

قیمت پمپ وکیوم ۲ مرحله ای

ویژگی های پمپ وکیوم والو

ظرفیت های جا به جایی متنوع در پمپ های value از برترین مزایای آن است.

کلاً پمپ وکیوم موقع کار کردن سر و صدای بالایی ایجاد می کنند که در پمپ های value این تولید صدا بسیار پایین است به گونه ای که از این وکیوم ها در منازل و ادارات و مکان هایی که نیاز به سکوت بسیار است استفاده می گردد.

یکی دیگر از مزیت های انواع پمپ وکیوم بهینه سازی در مصرف انرژی می باشد که این مزیت خود بسیار مهم است چرا که امروزه پایین بودن مصرف انرژی در دستگاه های برقی یک مزیت مهم می باشد. نکته دیگر این است که پمپ وکیوم value طوری ساخته شده است که نسبت به سایر وکیوم ها مصرف انرژی الکتریکی آن پایین تر است.

پمپ های وکیوم والو با توجه به کم حجم بودنشان در زمینه تجهیزات سرمایشی و برودتی کاربرد زیادی دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته درگیر در مورد پمپ های والو این است که بیشتر انواع این پمپ ها از نوع روغنی هستند یعنی برای کاهش دمای پمپ از گردش روغن استفاده می گردد. عملکرد پمپ هم بدین گونه است که با ایجاد نیروی گریز از مرکز فشار منفی ایجاد می شود که باعث عمل مکش می گردد.

انواع پمپ وکیوم در صنایع مختلف

به طور کلی از سه نوع پمپ وکیوم در صنعت استفاده می شود.

پمپ وکیوم خشک

پمپ وکیوم خشک عمر بیشتری نسبت به سایر پمپ ها دارد. پره هایی که باعث ایجاد محیط خلاء می شوند از جنس گرافیت هستند و نحوه کارکرد آن شبیه دیگر پمپ ها می باشد. پمپ وکیوم خشک از یک الکتروموتور برای حرکت دورانی استفاده می کند و هوا را از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می کند. پمپ وکیوم خشک بیشتر در صنایع سبک استفاده می گردد و برای خنک کاری از سیال خاصی استفاده نمی کند.

پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم آبی از دیگر انواع پمپ های وکیوم موجود در بازار است. الکتروموتور موجود در این پمپ با تولید حرکت چرخشی یا به اصطلاح روتاری در یک سمت فشار را افزایش می دهد و در طرف دیگر موجب کاهش فشار می گردد و با حرکت رفت و برگشتی پره های پمپ وکیوم در سطح آب خلاء ایجاد می گردد. این پمپ ها برای خنک کاری از آب استفاده می کنند و قادر هستند فشار ۳۳ میلیمتر جیوه در مکش ایجاد کنند.

پمپ وکیوم روغنی

پمپ وکیوم روغنی سومین نوع از این پمپ ها می باشد که مثل دو نوع قبلی با استفاده از یک موتور الکتریکی حرکت گردشی در سیال ایجاد می کند و موجب کاهش فشار محیط مورد نظر می گردد. این پمپ ها بیشترین کاربرد را در صنایع برودتی و تجهیزات سرمایشی دارا می باشند.

دلیل نامگذاری این پمپ ها به پمپ روغنی این است که این پمپ ها برای خنک کاری از سیال روغن استفاده می کند. این پمپ ها دارای 3 دسته گیرانداز، تراکمی و چگالشی می باشد که یکی از بهترین انواع آن پمپ وکیوم والو VE115N است.

قیمت و خرید پمپ وکیوم value

اگر قصد خرید هر کدام از پمپ های وکیوم را از فروشگاه ما دارید، می توانید با مقایسه قیمت های ما با سایر همکاران خرید نمایید.

Sarmayesh.com/market

پمپ وکیوم ولو دو مرحله ای 10 متر مکعب

پمپ وکیوم با طراحی سبک و حرفه ای و سرعت پمپ خلا بسیار پر قدرت و همچنین دسترسی آسان و سریع به دریچه  تخلیه روغن و ظرفیت پمپ وکیوم بسیارعالی و سرعتی هوا را از درون سیکل تبرید تخلیه کرده و می تواند خلایی نزدیک به خلا مطلق درحدود 29 الی 5/29 اینچ ستون جیوه درکنار سطح دریا ایجاد کند .

پمپ وکیوم چیست؟

پمپ وکیوم یا پمپ خلاء دستگاهی است جهت ایجاد فشار منفی ، به عبارتی  پمپ وکیوم نقطه مقابل و عملکردی برعکس با کمپرسور هوای فشرده دارد. پمپ وکیوم نیز به انواع مختلفی وجود دارند که همگی جهت ایجاد فشار منفی بکار گرفته میشوند ، انتخاب صحیح پمپ وکیوم متناسب با نوع فعالیت و حرفه مورد نظر متفاوت میباشد .تفاوت در انواع پمپ وکیوم به قدری مهم می باشد که گاهی اشتباه در انتخاب دستگاه مناسب موجب ضرر و زیان های غیر قابل جبرانی خواهد شد.

مصرف کننده محترم

لطفا قبل از راه انـدازی دستگاه پمپ وکیوم به نکات زیر توجه فرمائید:

1-  قبل از اتصال به برق کلید موتور را درحالت  خاموش  قرار دهید.

2- قـبل از راه اندازی ، مخـزن روغن پـمپ را به شـرح زیر پر نمائید.

الف ) درب مخـزن روغـن را برداشــته و آنقدر روغـن اضـافه کنید تا روغن درکف مخزن شیشه ای دیده شود .

 ب ) دریچه مخـزن روغن رابسته و کلاهک قـسمت تخلیه را بردارید.

 ج ) پمپ را روشن و پـس از حدود 2 تا 30 ثانیه درحالتی که پمپ به  آرامی کار میکند ، کلاهک تخلیه رادرجای خود قرار دهید.

د) پس از حـدود یک دقیقه کارکـردن پمپ ، سطـح روغن را درمخزن شیشـه ای کنـترل نموده ودرصـورت نیاز ،  تا خط نشـانگر ،  روغن را اضافه نماید.

3- برای طول عمر بیشتر موتور پس از استفاده ، موتور را خـاموش و شـیر مانیـفولد ببین پمپ وسیـستـم را ببنـدیدواز وارد شـدن مـواد خارجی به داخل پمپ جلوگیری نمائید.

پمپ وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بر اساس عملکرد و توان پمپ های وکیوم یا پمپ های خلاء به دو گروه اصلی پمپ وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای ‏تقسیم می شوند که در ادامه مطلب به شرح هر کدام از آنها می پردازیم.‏

دستگاه پمپ وکیوم یا وکیوم پمپ یکی از انواع پمپ های صنعتی محسوب می شود که در صنعت های ‏تولیدی مختلف کاربردهای بسیاری دارد که وظیفه اصلی به این صورت است که در فضایی که میزان ‏فشار بسیار پایین تر از فضای بیرون است تولید خلاء کند و باعث پمپاژ مواد سیال مورد نظر شود.

انواع پمپ ‏وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای وجود دارند که طبیعتاً هر کدام از آنها کارایی خاصی دارد به طور مثال مواد سیالی که از ویژگی ‏چسبندگی و ویسکوزیته و ماهیت شیمیایی خاصی برخوردار است باید از پمپ های خاصی که متناسب ‏با همان ویژگی مواد سیال طراحی شده اند، استفاده شود.‏

تعریف پمپ وکیوم به زبان ساده

قبل از اینکه به تفاوت پمپ وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای بپردازیم در ابتدا بگذارید تعریف ساده ای از پمپ وکیوم ارائه دهیم.

اگر بخواهیم پمپ وکیوم یا پمپ خلاء را به صورت خیلی ساده تعریف کنیم باید بگوییم که این نوع پمپ های ‏صنعتی تحت شرایط خلاء کار می کنند به عبارتی فضای خلاء به فضایی گفته می شود که فاقد هر گونه گاز یا ‏مولکولی در همان فضای مورد نظر باشد این فضای خلاء در شرایطی ایجاد می شود که مقدار نیروی فشار به ‏کمترین میزان خود یعنی به عدد 0 مطلق رسیده باشد و به همین علت مقدار نیروی فشار در داخل دستگاه ‏وکیوم بسیار پایین تر از مقدار فشار فضای بیرون می باشد. که در ادامه دستگاه با کمک فضای خلا ایجاد شده ‏مواد سیال را پمپاژ می کند و به نقاط مختلف انتقال می دهد.‏

    بر اساس عملکرد و توان پمپ های خلاء به دو گروه اصلی تک مرحله ای و دو مرحله ای ‏تقسیم می شوند که در ادامه مطلب به شرح هر کدام از آنها می پردازیم.‏

پمپ وکیوم تک مرحله ای – single stage

پمپ های خلا یا پمپ وکیوم تک مرحله ای به پمپ های صنعتی گفته می شود که اگر منبع تغذیه ‏وکیوم به هر دلیلی قطع شود یا منبع برق شهری قطع شود. عملیات مکش توسط پمپ به سرعت غیر ‏فعال می شود و در نتیجه خروجی این نوع دستگاه های وکیوم فاقد نیروی مکش خواهد شد.‏

پمپ وکیوم دو مرحله ای – two stage

تعریف ساده پمپ وکیوم دو مرحله ای به این صورت است که بعد از قطع شدن منبع جریان برق ‏دستگاه وکیوم، عملیات بلافاصله قطع نخواهد نشد به طوری که نیروی مکش در دو مرحله ادامه پیدا خواهد ‏کرد و باید بدانید که توان و قدرت این نوع پمپ های خلا دو مرحله ای متفاوت است.‏

تفاوت دیگری که بین نوع پمپ وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای وجود دارد موضوع قیمت آنها می ‏باشد به عبارت ساده تر، قیمت پمپ های خلاء تک مرحله ای نسبت به پمپ وکیوم دو مرحله ای بسیار گران ‏هستند ولی باید در نظر داشته باشید که معایب پمپ خلا تک مرحله ای نسبتا بیشتر است. ‏

ما توصیه می کنیم از خرید هر کدام از مدل ها در صورت هرگونه پرسش و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره و راهنمایی رایگان ما بهره ‏مند شوید. ما تمام ویژگی پمپ ها را به شما به زبان خیلی ساده توضیح خواهیم داد تا بهترین انتخاب را داشته ‏باشید.

انواع پمپ های وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای

به طور کلی پمپ وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای صنعتی بسته به نوع مواد سیال به سه گروه اصلی تقسیم بندی می شوند این ‏گروه ها عبارتند از؛

  • پمپ ها خلاء آب در گردش
  • پمپ های خلا روغنی
  • پمپ های وکیوم خشک

البته پمپ های خلاء دیگری نیز به اسم پمپ وکیوم روتاری یا چرخنده وجود دارد خود این نوع پمپ های ‏چرخنده به چند شاخه که عبارتند از پمپ های پیستونی، اسکرول، غلطکی و … تقسیم می شوند. ‏هر کدام از این نوع پمپ های وکیوم با کمک مکانیزم خاصی که دارند شرایط خلا را ایجاد می کنند و مواد ‏سیال را پمپاژ می کنند به طور مثال پمپ های خلاء پیستونی با حرکت یک پیستون وضعیت خلا را تولید می ‏کنند.

پمپ وکیوم تک مرحله ای

برای خرید انواع پمپ وکیوم تک مرحله ای و دو مرحله ای نیاز به داشتن اطلاعات و تجربه کافی می باشد به طوری که بیشتر ‏مشتریان این نوع محصولات تمایل دارند به صورت حضوری دستگاه مورد نظر خودشان را خریداری کنند.‏ ولی توصیه می کنیم قبل از خرید حتما از افراد آگاه پرس و جو کنید از ویژگی های مواد سیال شناخت ‏کافی داشته باشید همانطور که می دانید توان و عملکرد پمپ های خلاء بسته به نوع ویژگی مواد سیال طراحی ‏و تولید می شوند.

دکمه بازگشت به بالا