نحوه تعویض و تعمیر قاب و شاسی گوشی‌های موبایل

قاب و شاسی موبایل چیست و شامل چه قطعاتی می باشد؟

ابتدا تفاوت بامپر با قاب گوشی را بدانید، زیرا بسیاری از مردم زمانی که نام قاب به گوششان میخورد، تصویری از محافظ دور گوشی در ذهن دارند. در واقع این محافظ بامپر یا Bumper نام دارد که به معنی سپر جلوی ماشین می باشد. قاب و شاسی که معمولا در جنس های پلاستیکی، شیشه ای و فلزی تولید می شود، همان چیزی است که دور و پشت گوشی قرار می گیرد و برد و قطعات گوشی در آن قرار می گیرد.

قطعات همراه قاب و شاسی در گوشی های مختلف متفاوت است، برای مثال قاب و شاسی گوشی های آیفون شامل فریم دور ال سی دی، درب پشت، شیشه لنز دوربین، شیشه فلش، خشاب سیم کارت یا درپوش سیم، دکمه های پاور و ولوم، خاک گیر اسپیکر و میکروفون و… می باشد. برای اطلاع دقیق تر از قطعات همراه با قاب شاسی قبل از خرید با شرکت سورن استور تماس گرفته و مطلع شوید.

قاب و شاسی های قابل تعویض در دفتر تعمیرات موبایل سورن استور

قبل از اینکه اطلاعات دقیقی درمورد گوشی های قابل تعویض مطرح کنیم، باید گفت تعمیر گوشی ها به دو دسته کم ریسک و پر ریسک تقسیم می شوند. در اینجا گوشی های پر ریسک برای تعویض قاب و شاسی به گوشی هایی گفته می شود که تاچ و ال سی دی به فریم چسبیده باشد، مانند گوشی های Note 3 و Note 4. تعویض قاب و شاسی این گوشی ریسک بالا در شکستن تاچ و ال سی دی دارد. در گوشی های کم ریسک مانند iPhone 5 و iPhone 6 قاب و شاسی به راحتی قابل تعویض است. بنابراین درصورت نیاز به تعویض قاب و شاسی ابتدا با تعمیر کار در این مورد مشورت کرده و سپس اقدام به تعویض آن کنید.

مدت زمان لازم برای تعویض و هزینه تعویض قاب و شاسی موبایل چقدر است؟

برای تعویض قاب شاسی باید کل اجزای گوشی شامل تاچ و ال سی دی، برد، باتری و… باید باز شود، بنابراین مدت زمان تعویض قاب و شاسی هر مدل گوشی متفاوت است، اما بطور کلی مدت زمان تعویض قاب و شاسی در گوشی های کم ریسک بین 20 دقیقه تا یک ساعت و در گوشی های پر ریسک بین 5 ساعت تا یک روز متغیر است. هزینه تعویض قاب و شاسی موبایل با توجه به مدت زمان تعویض و ریسک های تعویض بین 60 تا 400 هزار تومان می باشد.

تعویض قاب و شاسی در منزل ممکن است؟

تعویض قاب شاسی موبایل نیاز به دقت بالایی دارد و حتی امکان شکستن تاچ و ال سی دی  و آسیب دیدگی دیگر قطعات وجود دارد بنابراین اگر در تعمیرات موبایل تخصصی ندارید به هیچ عنوان بدون کمک تعمیرکار متخصص اقدام به تعویض قاب و شاسی گوشی موبایل خود نکنید. برای تعویض قاب و شاسی گوشی موبایل  به مراکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید، در صورت تمایل می توانید به دفتر تعمیرات موبایل سورن استور در تهران مراجعه کنید.

در چه صورت قاب و شاسی گوشی موبایل نیاز به تعویض دارد؟

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که گوشی موبایلتان از دستتان بیوفتد یا با وسیله ای مانند کلید و چیز های دیگر کنار یا پشت گوشی خطو خش بیوفتد. خط و خش های جزئی از نظر ظاهری دردسر ساز می شوند ولی مشکل دیگری ایجاد نمی کنند. اگر تمایل نداشته باشید می توانید بدون تعویض قاب و شاسی از گوشی موبایلتان استفاده کنید. برای پوشاندن قسمت های خش دار می توانید از کاور و محافظ پشت استفاده کنید.

اما اگر آسیب دیدگی جدی، به صورتی که در آنتن دهی گوشی مشکل ایجاد کرده، انحنا ایجاد شده و یا هر نوع ضربه که مانع درست کار کردن گوشی شده باشد، قاب و شاسی گوشی شما نیاز به تعویض دارد. داشتن انحنا در قاب شاسی موجب ضرر های جبران ناپذیری در برد گوشی یا تاچ و ال سی دی می شود.

دقت کنید که در زمان خرید قاب و شاسی، جنس های اصل و با کیفیت خریداری کنید. جنس های تقلبی در گوشی شما مشکلات زیادی به جود می آورند که آنتن دهی نامناسب یکی از مهمترین آن هاست. به علاوه اگر قاب شاسی با کیفیت بالا نباشد باعث می شود قطعات به درستی سر جای خود نصب نشوند که علاوه بر ظاهر زشت آن، موجب می شود گوشی موبایل به درستی کار نکند یا حتی برخی قطعات آسیب ببیند.

قاب و شاسی گوشی های موبایل چگونه تعویض می شود؟

تعویض قاب و شاسی ها با توجه به مدل گوشی ها متفاوت است. در برخی از گوشی های موبایل ابتدا باید تاچ و ال سی دی گوشی باز شود اما در برخی دیگر قاب پشت بصورت مستقیم باز می شود.

در گوشی های iPhone که تعمیرات آن به صورت تخصصی در شرکت سورن استور انجام می گیرد، قاب مستقیما باز شده و تعویض می شود. کم ریسک بودن و تعویض سریع قاب شاسی های آیفون به همین دلیل است.

در اکثر گوشی های HTC برای تعویض قاب و شاسی باید تاچ و ال سی دی باز و سپس اقدام به تعویض قاب و شاسی شود.

در گوشی های Huawei، Samsung و LG هر مدل متفاوت است. بنابراین نمی توان بصورت کلی و جامع گفت که قاب و شاسی گوشی های موبایل چگونه تعویض می شود.

و در آخر نکاتی که لازم است به آن توجه کنید این است که

شرایط و نحوه ارسال و دریافت گوشی موبایل جهت تعمیر و تعویض قطعات

یکی از مهمترین مسائلی که افراد برای تعمیر گوشی موبایل خود با آن روبرو هستند پیدا کردن منابع و تعمیرگاه معتبر است. از این رو شرکت سورن استور با تاسیس دفتر خود در تهران راه کاری برای کاربران گوشی های هوشمند ایجاد کرده که مردم بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن گوشی موبایل خود را تعمیر کنند.

تاچ و ال سی دی های موجود در دفتر سورن استور و آی سی شارژ گوشی های آیفون به صورت اختصاصی برای تعویض در دفتر موجود و امکان ارسال چنین قطعاتی مقدور نیست. همچنین امروزه طراحی بسیاری از گوشی های هوشمند به گونه ای می باشد که امکان تعویض باتری توسط کاربر وجود ندارد و نیاز است یک تعمیرکار متخصص اقدام به تعویض آن کند. بنابراین جهت تعمیر دستگاه خود ابتدا با تلفن های دفتر سورن استور جهت مشاوره تماس گرفته تا درصورتی که امکان تعمیر گوشی شما در دفتر سورن استور وجود دارد مطلع شوید.

پس از دریافت مشاوره در صورتی که با شرایط موافق بودید می توانید به دفتر مراجعه کرده و تعمیرکاران متخصص ما اقدام تعمیر گوشی موبایلتان می کنند. درصورتی که امکان مراجعه حضوری برای شما وجود ندارد، اگر در شهر تهران سکونت دارید می توانید گوشی خود را از طریق پیک موتوری ارسال کنید و پس از اتمام تعمیر گوشی که زمان آن با توجه به مشکل گوشی متفاوت است، برای شما فاکتور صادر می شود و پس از پرداخت هزینه گوشی از طریق پیک برای شما ارسال خواهد شد.

در صورتی که در شهرستان یا شهر های دیگر سکونت دارید روند کاری به همین صورت است فقط با این تفاوت که شما با پست گوشی خود را ارسال می کنید و پس از اتمام فرایند تعمیر و پرداخت، گوشی موبایل از طریق پست پیشتاز برای شما ارسال خواهد شد.

نحوه تعويض قاب و شاسي هواوي چگونه است؟

در این مطلب، می‌خواهیم نحوه تعويض قاب نوکیا و قاب و شاسي هواوي میت 8 را به شما آموزش دهیم. اگر قاب گوشی هواوی شما شکسته شده باشد، نباید آن را نادیده بگیرید. به این دلیل که آثار مخرب بیشتری روی سایر اجزای گوشی خواهد داشت. به طورکلی قاب یا درب پشت، نوعی محافظ برای گوشی به شمار می‌رود که نقش مهمی در سلامت آن ایفا می‌کند؛ بنابراین اگر قاب یا درب پشتی گوشی شکسته شده باشد، دقت داشته باشید که حتما باید نسبت به تعويض قاب و شاسي هواوي، توجه ویژه‌ای داشته باشید و در اولین فرصت نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

چه زمانی تعویض قاب و درب پشت هواوی واجب است؟

از آن‌جایی که شکسته شدن قاب و درب پشت گوشی هواوی، تاثیر زیادی روی ظاهر آن دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به محض ایجاد خط شکستگی روی قاب، آن را عوض کنند. لازم به ذکر است که تعويض قاب و شاسي هواوي در صورتی که شکستگی زیاد باشد، واجب است و حتما باید آن را انجام دهید. به این دلیل که عوارض مهمی دارد. در ادامه این عوارض را به شما می‌گوییم.

·         آسیب دیدگی باتری گوشی

دقت داشته باشید که اگر تعويض قاب و شاسي هواوي به موقع انجام نشود، باید منتظر آسیب دیدگی باتری گوشی موبایل باشید. چون یکی از کارهای مهم قاب گوشی، محافظت از اجزای داخلی موبایل مثل باتری است. دقت داشته باشید که اگر قاب گوشی خراب شده باشد یا به راحتی جدا می‌شود، حتما باید آن را عوض کنید. چون با باز شدن قاب، باتری گوشی هم جدا خواهد شد.

·         از بین رفتن قابلیت ضدآب بودن

دقت داشته باشید که با خراب شدن درب پشتی گوشی و عدم تعویض زودهنگام آن، قابلیت ضدآب بودن موبایل عملا از بین می‌رود. بعضی از گوشی‌های هواوی قابلیت ضدآب دارند. در نتیجه وقتی درب پشتی موبایل شکسته شود، گوشی دیگر حالت ضد آب ندارد.

3 گام تعویض قاب و شاسی هواوی

دقت داشته باشید که در ابتدا باید یک قاب جدید را همراه با سایر ابزارهای لازم آماده کنید. ابزاری که برای تعویض قاب به آن‌ها نیاز دارید، شامل چندین مورد زیر می‌شوند:

هنگامی که این ابزار را آماده کردید، می‌توانید مراحل تعويض قاب و شاسي هواوي را آغاز کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش تعويض قاب و شاسي هواوي را در چند گام خدمت شما ارائه دهیم.

    گام 1: خشاب سیم کارت را خارج کنید.

در گام اول باید دقت داشته باشید که میزان شارژ گوشی را تا 25 درصد کاهش دهید یا این‌که صبر کنید به طورکامل باتری خالی شود. این نکته اهمیت زیادی دارد و اگر نسبت به آن بی‌توجهی کنید، ممکن است باتری در حین تعمیر کردن، آتش بگیرد یا منفجر شود. درضمن قبل از این‌که بخواهید خشاب سیم‌کارت هواوی را خارج کنید، حتما باید ابتدا گوشی را از اول خاموش کرده باشید.

    گام دوم: باز کردن لبه زیرین قاب

در این مرحله باید به این نکته دقت داشته باشید که از ابزار مناسب برای باز کردن لبه زیرین قاب استفاده کنید؛ به این دلیل که گوشی هواوی میت 8 به صورت یکپارچه طراحی شده است. در نتیجه به راحتی نمی‌توانید قاب را جدا کنید. پس بهتر است که از آی اسکلک استفاده کنید که معمولا به آن قاب کش هم گفته می‌شود. لازم به ذکر است که اگر به این ابزار دسترسی نداشتید، می‌توانید از ساکشن کاپ یا اسپاتول هم برای باز کردن قاب استفاده کنید.

    گام سوم: تعویض درب پشت گوشی

در این مرحله برای تعويض قاب و شاسي هواوي میت 8 باید دقت داشته باشید که کار را به آرامی انجام دهید. برای تعویض قاب گوشی، کافی است که نوک پیک را از لبه زیرین درون شکافی که بین بدنه و قاب پشتی وجود دارد، فرو برده تا سایر قسمت‌ها شل و آزاد شوند. دقت داشته باشید که برای شل شدن سایر قطعات، باید کمی پیک را در لبه‌های گوشی هواوی، به آرامی تکان دهید. دقت داشته باشید که بعد از این‌کار، سعی کنید خیلی آرام لبه سمت چپ بدنه گوشی را با دست‌تان گرفته و به صورت 180 درجه باز کنید.

ویژگی‌های مهم قاب و شاسی هواوی

در ادامه مطلب تعويض قاب و شاسي هواوي، می‌خواهیم چند ویژگی مهم درباره قاب و شاسی به شما بگوییم. یکی از ویژگی‌هایی که می‌توان از آن نام برد، قیمت است. بسیاری از شرکت‌های سازنده مثل هواوی برای کاهش هزینه، سعی می‌کنند که از قاب‌های پلاستیکی استفاده کنند. این ویژگی بیشتر در گوشی‌های میان رده دیده می‌شود. ویژگی دیگری که می‌توان از نام برد، رنگ قاب است.

رنگ قاب‌های گوشی هواوی، متنوع است و هرکسی می‌تواند با توجه به سلیقه خود، یکی را انتخاب کند. از ویژگی‌های دیگری که می‌توان نام برد، میزان انعطاف‌پذیری قاب و شاسی است. هرچقدر که مواد سازنده قاب، انعطاف‌پذیرتر باشد، قطعا قاب گوشی مقاومت بیشتری خواهد داشت و با هرضربه‌ای که به آن وارد می‌شود، نمی‌شکند. البته دقت داشته باشید که اگر قاب، از جنس پلاستیک ساخته شده باشد، به راحتی قابل شکستن است. در نتیجه باید برای تعويض قاب و شاسي هواوي مجدد هزینه کنید. لازم به ذکر است که اگر قاب به شدت ضربه دیده باشد، نسبت به تعویض آن اقدام کنید. همچنین وقتی قاب پلاستیکی باشد، هزینه تعویض آن معمولا کمتر است.

جمع بندی

تعويض قاب و شاسي هواوي اگر به موقع انجام نشود، می‌تواند به سایر اجزای مهم گوشی مانند باتری لطمه وارد کند. چون وقتی قاب شل باشد، به راحتی جدا می‌شود و بعد از آن باتری هم از گوشی جدا خواهد شد. البته به غیر از موضوع حفاظت، شکستگی قاب، روی زیبایی ظاهری گوشی هم تاثیر دارد. ما در سایت سورن استور سعی کردیم که درباره تعويض قاب و شاسي هواوي هم صحبت کنیم. لازم به ذکر است که در حین تعويض قاب و شاسي هواوي حتما باید به آرامی مراحل را انجام دهید تا سایر قطعات آسیب نبینند.

خروج از نسخه موبایل