علمی و پزشکی

نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور معجزه می‌کنند

در روزهای منتهی به کنکور سراسری خیلی ها مشتاق مطالعه برای امتحانات نهایی هستند.

کمتر از دو ماه دیگر تا کنکور سراسری 1401 فرصت باقی است. در این میان، برخی از داوطلبان کنکور تجربی که آرزوی قبولی در رشته پزشکی را دارند، ممکن است هنوز برای آزمون آماده نباشند و ندانند که چگونه تحصیل خود را شروع کنند.

روش ها و تکنیک هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مطالعه صحیح و عملی را شروع کنید و با استفاده از آنها می توانید نمره مورد نظر خود را از کنکور کسب کنید.

به گزارش شفاف، شروین مسیح، فوق تخصص کنکور گفت: زمان کمی تا کنکور سراسری باقی مانده است و باید دید آیا دانش آموزان تجربی و متقاضیان پزشکی توانسته اند برنامه بلند مدت خود را اجرا کنند یا خیر. نه.”

اخیرا دیده شده است که برخی از مشاوران و برنامه ریزان با وعده هایی به داوطلبان کنکور، وعده قبولی در رشته ها و دانشگاه های معتبر را می دهند که این تنها برای کسانی صادق است که برنامه ریزی خود را به درستی انجام داده اند و اکنون به فکر هستند.مطالب کتاب را خلاصه کنید.

وی گفت: در صورتی که متقاضیان به درستی مطالعه نکرده باشند، زمان باقی مانده بهترین فرصت برای آنهاست تا نهایت تلاش خود را انجام دهند. اما نمیتوانیم قول 100% قبولی آنها را در دانشگاههای سطح یک بدهیم.

برخی از دانش آموزان می گویند که باید کار خود را انجام دهند، اما گاهی اوقات خرج کردن، کمک گرفتن و راهنمایی از مشاوران چیز بدی نیست.

تلاش زیاد به جای صرف هزینه بیشتر برای کنکور

مسیح افزود: دانش آموزی که تلاش زیادی می کند می تواند با هزینه کم به نتیجه خوبی برسد; پس صرف هزینه به تنهایی جواب نمی دهد و نباید این باور را داشت که برای قبولی در دانشگاه ها هزینه نکرده ایم.

با تغییر سیستم و سیستم کنکور سعی شده است راه هایی که قبلا برای نتیجه گیری دانش آموزان وجود داشت کوتاه شود. کنکور خیلی به سمت هوش و توانایی داوطلب می رود.

این کارشناس کنکور افزود: سوالات کنکور ترکیبی است; بنابراین داوطلب باید از هوش و دقت لازم برخوردار باشد. تنها با به خاطر سپردن چند فرمول نمی توان به نتیجه مطلوب رسید. بنابراین تمرکز و اشراف به همه موضوعات باید در اولویت باشد.

دانش‌آموزان Minecraft باید تمام تلاش خود را برای برنامه‌ریزی طولانی، مداوم و مستمر برای دستیابی به نمره قبولی بالا انجام دهند.

مسیح گفت: در نهایت توصیه بسیار صریح فرصت باقی مانده تا کنکور این است که دانش آموزان تجربی با توجه به تغییر کنکور و جدا شدن پرسشنامه ها ریاضی و زیست شناسی را در یک روز و یک نوبت با هم بخوانند. از این به بعد.”

داوطلبان رشته تجربی شیمی و فیزیک باید تست ها را با هم بزنند و تست ها را با هم بگذرانند و از آنجایی که پاسخ برگه سوالات جداست، تست ها را جداگانه تمرین کنند.

گزارش ها / نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور معجزه می کند

این کارشناس کنکور افزود: دانش آموزان تجربی باید دقت کنند که دروس عمومی بسیار ضروری است و دروس فارسی، عربی، زبان و معارف اسلامی برای کسب اطلاعات لازم باید زیاد مطالعه شود.

در صورت عدم پاسخگویی صحیح به تست های دروس عمومی در جلسه کنکور، داوطلبان در ادامه جلسه با ترس و دلهره به سوالات پاسخ خواهند داد و ممکن است به نتیجه دلخواه نرسند; بنابراین بهتر است این دوره ها جزو برنامه های آنها باشد و مطالعه آنها را فراموش نکند.

مسیح افزود: دروس عمومی جایگاه خود را در کنکور دارد و در رتبه داوطلب کمک زیادی می کند. بنابراین داوطلبان باید در برنامه ریزی باشند اما در نهایت چند روز مانده به خرداد یعنی شروع امتحانات دروس را به صورت تشریحی مطالعه کرده و خود را برای آزمون آماده کنند.

فارغ التحصیلانی که امتحان نهایی ندارند، بهتر است برای ارزیابی خود به سؤالات نهایی سایر دانش آموزان پاسخ دهند. زیرا سطح سواد عامل اصلی نتیجه گیری در کنکور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا