علمی و پزشکی

نشانه‌های آنفلوانزای گوجه فرنگی را بشناسید

نشانه‌های آنفلوانزای گوجه فرنگی را بشناسید

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع ویروس جدیدی به نام آنفلوانزای گوجه فرنگی در هند گفت: این بیماری تهدیدی برای زندگی نیست، بلکه افراد مبتلا را تهدید می کند. باید بین پنج تا هفت روز ایزوله شود.»

به گزارش ایواره، دکتر علیرضا ناجی با اشاره به اینکه آنفولانزای گوجه فرنگی یا تب گوجه فرنگی یک عفونت ویروسی است، گفت: این بیماری تهدید کننده زندگی نیست و یک بیماری شایع در بین کودکان است.

وی با بیان اینکه اخیراً این بیماری واگیردار و تب در برخی از مناطق هند گزارش شده است، افزود: وزارت بهداشت هند در اول شهریور ماه کتابچه راهنمای آنفلوانزای گوجه فرنگی را منتشر کرد.

عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به علائم بیماری آنفولانزای گوجه فرنگی گفت: در این بیماری راش های گرد شکل در بدن ایجاد می شود، تب، درد مفاصل و. گاهی اسهال نیز از علائم این بیماری است.

کم آب بودن بدن، تهوع، استفراغ و خستگی از دیگر علائم این بیماری است که دکتر ناجی به آن اشاره کرد و افزود: آنفولانزای گوجه فرنگی را معمولا HFMD می نامند که به معنای بیماری دهان، دست و پا است.نوعی بیماری انتروویروسی که در درجه اول از طریق هضم و همچنین تنفس منتقل می شود. அத்து மிஷுத்து திய்புப்ப்புக்கு த்துக்க்கு வேருக்கு A-16 و A-6 நுத்துக்கு

با تاکید بر اینکه تعداد عفونت های ویروسی که کودکان از آن رنج می برند بسیار زیاد است و امکان بررسی همه این ویروس ها در آزمایشگاه وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس دانشگاه گفت: عفونت های ناشی از این ویروس می تواند باعث بروز برخی علائم عصبی شود، بنابراین عفونت مغزی در بیماران نیز امکان پذیر است.

وی گفت: در 99 درصد بیماران این بیماری خود به خود درمان می شود.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه گفت: تاول‌های گوجه‌فرنگی معمولاً روی زبان، لب‌ها، داخل گونه، کف دست ظاهر می‌شوند و ایجاد نمی‌شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ناجی به روش های درمانی بیماری آنفلوانزای گوجه فرنگی اشاره کرد و افزود: داروها بر اساس علائم بیماری و بر اساس دستورالعملی که برای آن منتشر شده است، تجویز می شود. در این بیماری، بیماران باید بین پنج تا هفت روز ایزوله شوند. به سایرین نیز به این دیرین را در جرین و به سایرین تعریف می کنند.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا می توان آنفولانزای گوجه فرنگی را با آنفولانزای میمونی تشخیص داد؟ گفت: بإورات ابله ميمون امتر است و بشروة بتشورات روي بدن نيز يزيته است اما من ابله ميمون خاصه درمان هم بريا انفلوانزاي تجمع فرنجي وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا