عمومیمدیریت کسب و کار

سیستم قالب بندی لارج پنل

قالب لارج پنل چیست؟

در این روش تمامی دیوارهای خارجی و داخلی ساختمان تنها در یک مرحله بتن ریزی شده و زمان ساخت سازه تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. در ساخت و سازهای مدرن از آنها در ساخت خانه های آپارتمانی، ساختمانهای عمومی و صنعتی، جاده ها، فرودگاه ها ، سدها و کانال های آب استفاده می شود. تمام قسمتهای اصلی ساختمان، از جمله دیوارهای خارجی و داخلی ، دال های کف ، سقف ها و راه پله ها ، ممکن است از سازه های لارج پنل ساخته شده باشد.

عناصر سقف لارج پنل در مسکن و ساختمانهای عمومی عمدتاً به صورت سقفهای بدون زیر شیروانی ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند و در ساختمانهای صنعتی ارتفاع پنلهای سقف تا حدود 12 متر است. وزن سازه های لارج پنل به روش تقسیم ساختمان به عناصر پیش ساخته بستگی دارد. معمولاً  1.5 تا 7.5 تن است.

کیفیت سطح بتن و بدون درز بودن آن و همچنین سرعت اجرای بالا و کاهش هزینه های پروژه و همچنین تحمل فشارهای جانبی بالا نیازهایی برای طراحی سیستم لارج پنل می باشد. این شیوه بسیار کاربردی و مقرون به صرفه بوده و از تکنولوژی های نوین صنعت ساختمان می باشد. قالب بتن سپنتا برای اجرای دیوار در سازه بوده و امکان ساخت قالب دیوار یک طرفه و دو طرفه با ارتفاع های بالا فراهم میسازد.

قالب لارج پنل یا لارج پانل با ایجاد سطح هموار و حذف عیوب سطحی بتن می تواند باعث حذف مراحل نازک کاری و زیر سازی در معماری بنا شده و صرفه جویی در هزینه و زمان را به دنبال داشته باشد. سیستم قالب لارج پنل یک نوع از سیستم قالب بندی حجیم است که برای اجرای دیوارهای اکسپوز و بدون درز کاربرد دارد. قالب لارج پنل جزو سیستم های قالب بندی نوین بتن بشمار می آید.

قالب های لارج پنل یکی از رایج ترین روش های ساخت سازه است که در آن تمامی دیوارهای داخلی و خارجی به طور همزمان و تنها در یک مرحله قالب ریزی می شوند. ساخت سازه به این روش باعث می شود که یکپارچگی و هماهنگی سازه افزایش پیدا کرده و سازه بتواند تنش ها و فشارهای وارده بیشتری را تحمل کند.

شرکت سپنتا در زمینه تولید و ساخت انواع قالب های خاص و مدولار بتن فعالیت می نماید. برخی از قالب های فلزی خاص تولیدی این شرکت عبارتند از قالبهای لارج پنل،بالارونده،تونل فرم،تونل لاینینگ،لغزنده،منهول،قالب سرستون،جدول خیابانی،قالب تیر برق، تیر پل ،نیوجرسی،قالب عرشه پل و ……. کلیه محصولات تولیدی شرکت سپنتا، با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می رسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

سیستم قالب بندی لارج پنل

سیستم قالب بندی حجیم

به هر حجمی از بتن که با ابعاد بسیار بزرگی که نیاز به تمهیداتی برای جلوگیری از ایجاد ترک های حرارتی دارد را بتن ریزی حجیم می گوییم به بیان دیگر، برای قالب بندی بتن ریزی با حجم زیاد از قالب حجیم استفاده میشود. قالب بتن حجیم در سدهای وزنی و قوسی، سازه سر ریز سدها،سازه نیروگاه ها و تلمبه خانه های بزرگ و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجا که جنس این قالب، فلزی میباشد به قالب فلزی حجیم معروف است. به طور کلی، بتن حجیم انواع مختلفی دارد که شامل بتن ریزی در ساختمان ها و سازه ها ، بتن ریزی برای روسازی ها و پوشش کانال ها ، بتن ریزی در تونل ها و آبروها می باشد.

مزایای لارج پنل از نوع قالب حجیم

  • یکپارچه بودن و کم شدن تعداد درز قالب ها
  • نصب چهارچوب درب و پنجره ها قبل از بتن ریزی امکان دارد.
  • ایجاد کلیه بازشوهای پلان در قالب
  • کم شدن تعداد بلت های مصرفی و حذف میان بلت مصرفی در بتن
  • پشت بند های اضافی به طور کامل حذف میگردد.
  • امکان اتصال در قالب ها بدون پله و درز
  • بالا بودن سرعت مونتاژ و دمونتاژ

مشخصات فنی

  • رویه این قالب ها می تواند فلزی و یا چوبی از جنس پلی وود باشد.
  • قالب های لارج پنل پس از اجرای دیوار ها باز شده و پس از اجرای سقف با استفاده از روش های معمول به وسیله تاور کرین یا جرثقیل به طبقه بالاتر منتقل می شود.
  • بولت ها ، جک های شاغول کننده ، پاگردها ، براکت ها ، شوتینگ و میان بلت های از تجهیزات جانبی این سبک از قالب بندی می باشد.

آشنایی با قالب لارج پنل

قالب لارج پنل همانطور که از نام آن پیداست، یک قالب صفحه ای بزرگ و با ابعاد دلخواه می باشد. صفحات بتنی یکی از اساسی ترین قطعات در سازه های بتنی می باشند. این صفحات نقش بسیار مهمی در تنظیم کشش و تنش های سازه دارند. به کار رفتن دقیق ترین اندازه ها و به حداقل رساندن خطا در ابعاد این صفحات می تواند در استحکام بنای ساخته شده تاثیر بسیاری بگذارد.

قالب های لارج پنل قالب ‌های دیواری یکپارچه ای هستند که قابلیت بتن‌ریزی بخش قابل توجهی از سازه اصلی و برشی بدون نیاز به پازلینگ و باز و بستن قطعات کوچک مدولار را فراهم می‌سازد‌. یکپارچه بودن برخی قطعات باری بسیاری از بناها کاملا لازم و ضروری می باشند. چراکه در بسیاری از فضاها شما امکان استفاده از قطعات اتصال دهنده را ندارید. یا در برخی موارد دیگر شما به صفحه ای یکپارچه به منظور توزیع همگن فشار و نیرو نیاز خواهید داشت.

قالب های بتنی به منظور فراهم آوردن ساختار فضایی قالب بتنی مورد نظر برای پی ریزی بتن در آن به کار می روند. از این رو قابل طراحی و ساخته شدن در ابعاد و اندازه های مختلف می باشند. طول، عرض و ضخامت صفحات بتنی می توانند متغیر باشند تا قطعه ایده آل بنای شما را پی ریزی کنند. ابعاد این قطعات معمولا پس از ثابت شدن به سادگی تغییر نمی کنند تا اندازه ها را به دقیقترین حالت ممکن طراحی کنند.

قیمت قالب لارج پنل

قیمت قالب های لارج پنل می تواند توسط هر یک از عوامل تاثیرگذاری که پیشتر ذکر شد، دستخوش تغییر شود. بدیهی است که همه به دنبال خرید قالب با کیفیت تر در عین پرداخت حداقل هزینه ممکن هستند. باید به این نکته توجه داشت که می توان کیفیت را ارزان خریداری کرد. کافیست با خرید از یک فروشنده یا سازنده معتبر و مطمئن، خاطر خود را از هر دوی کیفیت  و قیمت آسوده کنید. قالب های لارج پنل بزرگتر قیمت بیشتری دارند و همچنین قالب هایی که پلیمرهایی با کیفیتی در ساخت آن ها به کار رفته است نیز قیمت بیشتری دارند. طبیعی است که کیفیت همواره ارزش دارد ولی شما می توانید با شناسایی عوامل موثر بر قیمت این قالب ها، حداقل هزینه را بپردازید.

آرتا بنیان صنعت یکی از معتبرترین و باسابقه ترین تولید کنندگان قالب های بتن می باشد. شرکت ما قالب لارج پنل را در ابعاد و انواع مختلف برای مصارف ساختمان سازی و سازه های بتنی شما عزیزان تولید و عرضه می کند. با خریداری از ما می توانید از کیفیت و استحکام سازه های خود مطمئن باشید. همچنین استفاده از قالب های ما بهینه تر می باشد و پی ریزی و جداسازی قطعه ساخته شده مستلزم ماده کمتری می باشد.

خرید قالب لارج پنل

خرید قالب لارج پنل در ابعاد و انواع مختلف امکان پذیر می باشد. قالب های لارج پنل تنها دیواره ها را قالب گیری می کنند و فضای داخلی این قالب ها را پر نمی کنند. از این رو شما می توانید با تنظیم اندازه ها به صورت دقیق، فشار صفحات بالاتر را نیز کنترل کنید. جنس قالب بتنی یکی از عواملی است که در خرید قالب های لارج پنل تاثیر بسیاری دارد. پلیمرهای مستحکم و با کیفیت در برابر جریان بتن اولیه یا تغییرات شرایطی که حین قالب گیری رخ می دهند، مقاوم هستند و تغییر اندازه نمی دهند. همچنین نسبت به مواد بتنی چسبندگی ندارند و سبب از دست رفتن بخشی از ماده اولیه به علت چسبیدن به دیوار قالب نمی شوند.

عامل دیگری که در خرید این نوع قالب ها تاثیر گذار است، نحوه ساخت و طراحی آن می باشد. قالب های درجه یک توسط مهندسان درجه یک طراحی و ساخته می شوند. هرچه مهندسی و ساخت یک قالب بهتر باشد، خطای کمتری با مقاومت های آرمانی محاسبه شده دارند و در نتیجه از کارایی و استحکام بالاتری برخودار خواهند بود.

منبع:

youtube

رضا زنگنه

متخصص ونویسنده محتوای متنی وبسایت
دکمه بازگشت به بالا