فرهنگ و هنر

دولت مکلف به پوشش بیمه راهنمایان گردشگری شد

دولت مکلف به پوشش بیمه راهنمایان گردشگری شد

ایواره / یزد در حالی که سال گذشته کمیسیون تلفیق دولت را مجبور به تأمین راهنمای گردشگری در سال 1399 کرد ، اما به دلیل عدم اطمینان در دولت ، بخشی از بودجه 1400 باقی مانده است.

به دنبال پیگیری های مداوم انجمن راهنمایان جهانگردی در سراسر کشور ، کمیسیون تلفیق آنلاین اهمیت این زنجیره در صنعت گردشگری و لزوم حمایت دولت در پوشش بیمه سفرای فرهنگی کشور را تأیید کرد.

موضوع بیمه مهمترین خواسته اتحادیه این گروه بود كه مورد توجه دولت قرار گرفت تا اینكه سرانجام پارلمان آستین موضوع را مطرح كرد.

در مصاحبه ای برای ایواره ، دکتر سید میرحسین قاضی زاده هاشمی ، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه راهنمایان گردشگری یکی از ارکان اصلی صنعت گردشگری هستند ، اظهار داشت: این سفیران فرهنگی همیشه وظیفه خطیری دارند که به درستی کشور را از نظر سیاسی به تصویر بکشند. ، پیشتاز فرهنگ و دین و در خط مقدم مبارزه با ایران هراسی هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار باتجربه یکی از سرمایه های بزرگ کشور است ، می گوید: این گروه نقش مهمی در ارزیابی و توزیع یکنواخت سفر در استان های مختلف کشور دارند. از طرف دیگر به دلیل ارتباط مستقیم با گردشگران داخلی و خارجی و حضور آنها در اماکن تاریخی و طبیعی کشور ، نقش مهمی در تأمین و استفاده پایدار از منابع کشور دارند.

این مقام مسئول تأکید می کند: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و لزوم حفظ تخصص این صنعت به ویژه در زمان تاج گذاری ، مقام معظم رهبری بر حمایت و پوشش بیمه ای گروه های آسیب دیده و پیگیری مداوم انجمن راهنمای تور در سراسر تأکید کردند کشور کمیته مشترک ارائه راهنماهای گردشگری را لایه های جداگانه ای در نظر گرفت و آن را در یادداشت 14 سطری 14 لایحه بودجه 1400 ثبت کرد.

سید محسن حاجی سعید ، رئیس انجمن ملی راهنمایان جهانگردی به ایواره گفت که راهنمایان تور ، بیشتر افراد تحصیل کرده و مسلط به حداقل یک زبان خارجی هستند.

وی خاطرنشان کرد: راهنمایان تور به دلیل ماهیت فصلی گردشگری در ایران و تحمل بیکاری ناخواسته به دلیل نوسانات سیاسی و بحران های اجتماعی و بهداشتی به دنبال مشاغل با امنیت بالاتر در داخل کشور و احتمالاً مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. بنابراین ، از دست دادن تخصص و فرار مغزها در این کلاس یک چالش اساسی و آسیب قابل توجه است.

وی گفت: متأسفانه بسیاری از پیشکسوتان این صنف که سالخورده و قادر به گشت و گذار نیستند ، از نظر هزینه های زندگی و معالجه با مشکلات جدی روبرو هستند و زندگی با کمک همکاران و خیران را مشکل می کنند.

وی گفت: متأسفانه در لایحه بودجه 1400 سهم دولت ، پرداخت بیمه راهنمای تور مشخص نبود. “این گروه از تبصره 14 حذف شد ، اما مجلس با پیگیری انجمن راهنمایان تور ، وزارت گردشگری و سازمان برنامه ریزی بودجه ، مجلس پرسید.” عزیز ، این ابهام برطرف شد.

حاجی سعید با بیان اینکه لایحه بودجه 1400 بدون حمایت راهنمایان تور به مجلس ارائه شد ، می گوید: “ما باید موضوع را با نمایندگان مجلس به ویژه هیئت رئیسه مجلس ، اعضای بودجه فرهنگی ، اجتماعی و شورا مطرح می کردیم. فراکسیون گردشگری مجلس “.

حاجی سعید از انتظارات این صنف در تسریع در اجرای این بیمه در سال 1399 خبر می دهد و می گوید: در یک سال و نیم گذشته انجمن راهنمایان گردشگری با ارسال بیش از پانصد نامه به مسئولان و نمایندگان دلایل آن را ارائه داده است برای توجیه در نهادهای مسئول و مورد نیاز توضیح این مهم.

وی افزود: حدود 20 سال از پیگیری این مهم توسط انجمن های راهنمایان تور استانها و کشور می گذرد. این رویای دیرینه به طور مداوم به عنوان یک نیاز اصلی در تمام جلسات بخش خصوصی با دولت و پارلمان مطرح شده است ، اما تا سال 1999 محقق نشد ، با وجود تحمل بحران بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا ، به نظر می رسد خوب است سال برای رهبران صنعت پیش بینی می شود اسامی ثبت شده حداکثر تا ماه آینده تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گیرند و این قانون از مارس سال جاری لازم الاجرا خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول ، افرادی که مشمول بیمه اجباری نیستند ، کار دیگری جز راهنمای تور ندارند و حداقل سه سال سابقه دارند می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی با ابراز حمایت قاطع همه نمایندگان مجلس از طرح پوشش بیمه راهنمایان در مجلس اظهار داشت: این موضوع توسط کمیته فرهنگی در کمیته مشترک مطرح و تصویب شد تا در سال 1400 دولت موظف به پوشش بیمه گردشگران شود راهنماها به عنوان یک لایه جداگانه.

سرانجام ، حاجی سعید اظهار داشت: “به طور مناسب برای حمایت از اعضای محترم مجلس ، به ویژه” سید احسان قاضی زاده “، نماینده کمیسیون فرهنگی در اتحادیه ،” محمدرضا دشتی اردکانی “، رئیس فراکسیون گردشگری ،” محمد صالح “جوکار” ، دبیر این فراکسیون ، “دکتر حاجی بابایی “ما از رئیس کمیته بودجه تشکر می کنیم و” دکتر امیرآبادی »، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجامع ، و برای وی آرزوی موفقیت داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا