عمومیمدیریت کسب و کار

کیفیت سنگ های مرمریت

همان­طور­که می‌­دانید این سنگ از پرفروش­ترین انواع سنگ ساختمانی می­‌باشد. این سنگ در بازار با انواع مختلفی شناخته می‌­شود. از جمله سنگ‌های معروف این گروه می‌توان به مرمریت ، ، ، ، اداوی، ، ، اوشن بلک، دیپلمات، رزپرشیا، افریکن بلک، اقبال یزد، امپرادور دارک، امپرادور لایت، ، ، جوشقان شهیادی، چهرک، چیتا، بجستان، خاتم کرمان، رویال براون ترکیه، سبز سیاتل، سفید سبزوار،،  شهرکرد، صلصالی، کاملیا،کرم کرمان، کویر کاشان، کوثر، بلک کاشان، گندمک، خرم آباد، لاشتر، لته ترکیه، لیمویی اسپایدر، مهکام، مشکی نجف آباد، مینیاتور مشهد، میامی، مینیاتور یزد، نفیس یزد، نی ریز، نمین، ، یاقوت سیرجان، مرمریت بوچلاتو یا لئوپارد و همای ابریشم نام برد.
پرشین سیلک یا سیلک امپرادور تولیدی گروه آتی سنگ با زمینه خاکستری، مهکام با زمینه قهوه­ای، کاشمر با زمینه سفید، نجف آباد، گلدن بلک، مشکی دهبید و مشکی بیرجند با زمینه مشکی، بوانات و بجستان با زمینه قرمز و هرسین و دهبید شایان و نمین با زمینه کرم از مرغوب­ترین و پرفروش‌­ترین‌ها در بازار سنگ ایران می­‌باشند.

پرطرفدارترین سنگ های مرمریت:

مرمریت دهبید: یکی از پرمصرف ترین و زیباترین سنگ های مرمریت به شمار می آید. این سنگ به رنگ کرم با رگه های یخی دارای سطحی صاف و شفاف که می تواند منعکس کننده نور از خود باشد وجود دارد به همین خاطر باعث روشنایی محیط هایی می شود که فاقد نور و یا کم نور هستند. صیقل پذیری بالا، مقاوم به فشار بالا و قابلیت جذب آب پایین از دیگر ویژگیهای این سنگ می باشد. برای بالا بردن استحکام، کیفیت و مقاومت این سنگ از پرکننده های قوی چون اپوکسی، توری و ساینده های بسیار مرغوب استفاده می شود.کاربرد آن در کفپوش داخلی ساختمانها، لابی هتل ها، آشپزخانه و حمام می باشد.

مرمریت خوی: این سنگ از معادن خوی استخراج شده است . متراکم ، فشرده، مقاوم و در رنگ های مختلف وجود دارد. رنگ آن کرم و زیتونی با رگه های کرم زیتونی و گل یخی می باشد. ساب پذیری بالایی دارد. کاربرد آن در کف پارکینگ، پله، راه پله و کف ساختمانهای مسکونی و تجاری می باشد. استفاده از این سنگ در نمای ساختمان توصیه نمی شود.

مرمریت بلک آرتا: یکی از زیباترین سنگهای مرمریت مشکی است. مقاوم در برابر فشار، جذب آب پایین از دیگر ویژگی های این سنگ می باشد. کاربرد آن در طراحی داخلی ساختمان، کانتر آشپزخانه و کف محیط های اداری می باشد.

مرمریت پرشین پورتورو: یکی از سنگهای لوکس به رنگ مشکی با رگه های عسلی می باشد. مقاوم در برابر فشار و جذب پایین آب از دیگر ویژگی های این سنگ است. کاربرد آن در دکوراسیون داخلی ساختمان و مکانهای لاکچری می باشد.

مرمریت آباده: این سنگ از معادن شهرستان آباده شیراز استخراج می شود. این سنگ به رنگ کرم است و  برای استحکام و براقیت آن از اپوکسی و رزین استفاده می شود. کاربرد آن در نمای داخلی ساختمان، قاب آسانسور، پله و راه پله می باشد.

مرمریت لاشتر: یکی از پرمصرف ترین سنگها به شمار می آید. رنگ این سنگ مشکی می باشد. قابلیت جذب آب پایین، مقاوم در برابر نفوذ آب و استحکام بالا از ویژگی های این سنگ است. کاربرد آن در سرویس های بهداشتی و در دکوراتیو می باشد.

مرمریت صلصالی: رنگ این سنگ کرم و سفید با رگه های قرمز می باشد که به آن سنگ نوار قلبی هم می گویند و به رنگهای مختلفی مثل صلصالی یاسی، کرم صلصالی و سفید صلصالی فرآوری می شود. کاربرد آن در کف و دیوار لابی، کف واحدهای مسکونی و تجاری، نمای داخلی ساختمان، سنگ پله و کف پارکینگ می باشد.

مرمریت هرسین: رنگ این سنگ روشن بوده و از ویژگیهای آن می توان به مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، متراکم، قابلیت جذب آب پایین، شفاف، صیقل پذیری بالا، مقاوم و مستحکم اشاره کرد. کاربرد آن در بخش پلکان بسیار مناسب است. دیوارهای داخلی ساختمان، دیوار لابی، دکوراسیون داخلی و ساخت تزئینات ساختمان نیز از دیگر موارد استفاده این سنگ می باشد.

مرمریت پرشین سیلک: یکی از پرطرفدار ترین و لوکس ترین سنگهای مرمریت، پرشین سیلک یا سیلک امپرادور به رنگ طوسی تیره و روشن با رگه های سفید می باشد. این سنگ بسیار مستحکم بوده و از مقاومت حرارتی ، سایشی و خمشی  بالایی برخوردار می باشد. تراکم بالا و قابلیت جذب پایین آب، کیفیت بالا ، رنگ و جلای عالی از دیگر ویژگی های این سنگ است. کاربرد آن در کف و دیوار های داخلی ساختمان و در طراحی مدرن ساختمانها می باشد.

مرمریت مهکام: این سنگ به رنگ قهوه ای روشن ، تیره و طوسی با رگه های عنکبوتی می باشد. دوام بالا، مقاومت سایشی بالا، شفافیت خیره کننده و رنگ تیره از ویژگی های این سنگ است.

مرمریت نیریز: این سنگ به رنگ سفید با رگه های طوسی و مشکی می باشد. مقاومت بالا در برابر فشار و سایش، قابلیت جذب پایین آب، صیقل پذیری، تخلخل کم و انعکاس نور بالا از ویژگی های این سنگ می باشد.

مرمریت داتیس: نمونه ای از سنگ های محبوب ساختمانی در میان خریداران شناخته می شود. استفاده از این سنگ بیشتر در فضای سربسته صورت می گیرد. از آن جایی که تغییرات آب و هوایی می تواند بر مقاومت و شکل ظاهری این سنگ تاثیر بگذارد، بهتر است در نمای بیرونی مورد استفاده قرار نگیرد. برای مثال ایجاد شکستگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ و رنگ پریدگی از جمله تاثیرات سوء قرارگرفتن این سنگ در نمای بیرونی می باشد. آن چه که در ادامه این مطلب از به بیان آن خواهیم پرداخت، توضیحات تکمیلی در مورد سنگ مرمریت می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

پرطرفدارترین سنگ های مرمریت

مشخصات سنگ مرمریت

مرمریت از جمله سنگ هایی است که مقاومت زیادی در برابر حرارت از خود نشان می دهد. این در برابر اسید آسیب پذیر است و در صورت مجاورت با تغییرات آب و هوایی دچار تغییر در شکل ظاهری می شود. این سنگ خاصیت آهکی دارد به همین دلیل جذب آب در آن بسیار بالا می باشد و به همین خاطر استفاده از آن در مکان هایی مانند حمام اکیدا توصیه نمی شود. از جمله ویژگی هایی که باعث تمایز این سنگ با سایر سنگ ها می شود، قابلیت ساب پذیری سنگ های مرمریت می باشد. از این سنگ می توان به عنوان کفپوش و استفاده کرد.

سنگ مرمریت نوعی سنگ آهکی رسوبی می باشد. این درحالی است که نوعی سنگ آهک حاصل از دگرگونی است. مرمریت بر اساس میزان دگرگونی بر روی آن ها به سه دسته سنگ کریستال، ابری و چینی تقسیم بندی می شود. نمونه خالص این سنگ از رنگ سفید و درخشانی برخوردار می باشد. نمونه هایی از این سنگ که رنگ خاکستری و سیاه دارند از مواد کربن دار تولید می شوند. انواع سبز رنگ مرمریت به واسطه وجود کلریت و سیلیکات های متفاوت ایجاد می شوند. برخی از سنگ های مرمریت رنگ های صورتی و قرمز دارند که این رنگ از وجود ذرات بسیار ریز پراکنده هموتیت ایجاد می شود. نمونه های زرد و کرم رنگ این گونه سنگ ها نیز به واسطه وجود لیمونیت می باشد.

برای مثال مرمریت سبزوار و کاشمر دارای زمینه رنگ سفید، سنگ مرمریت پرشین سیلک یا سیلک امپرادور دارای زمینه رنگ طوسی، سنگ مرمریت مهکام دارای رنگ قهوه ای، سنگ مرمریت بوانات، انارک و بجستان دارای زمینه رنگی قرمز و مرمریت دهبید شایان و نمین دارای زمینه رنگی کرم می باشند. البته برای خرید قیمت سنگ مرمریت را هم در نظر بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا