علمی و پزشکی

پیش‌بینی حمله قلبی با بررسی عکس رادیولوژی

تعداد موارد حمله قلبی طی سال گذشته افزایش یافته و به یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان تبدیل شده است.

بر اساس یک گزارش شفاف، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که بیماری های قلبی عروقی (CVDs) سالانه جان 17.9 میلیون نفر را می گیرد.

در چنین شرایطی، آزمایشی که در انجمن رادیویی آمریکای شمالی (RSNA) ارائه شد، نشان داد که یک سیستم هوش مصنوعی تنها با یک تصویر اشعه ایکس می‌تواند حساسیت و آسیب‌پذیری بیمار در برابر حمله قلبی و سکته را تشخیص دهد.

پیش‌بینی حمله قلبی با بررسی عکس رادیولوژی

«موسسه سرطان میلی» در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر در حال تحقیق روی فناوری به نام خطر CXR-CVD است که با هدف پیش‌بینی خطر حمله قلبی و سکته با استفاده از تصویر اشعه ایکس انجام می‌شود. مدل ابداع شده توسط محققان قادر به پیش بینی احتمال مرگ در عرض 10 سال به دلیل حمله قلبی یا سکته مغزی ناشی از بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک است.

این مدل اصلی همچنین از گروهی متشکل از 11000 و 430 بیمار استفاده کرد که همگی رادیوگرافی قفسه سینه داشتند و به طور بالقوه واجد شرایط درمان با استاتین بودند، که نوعی پیشگیری برای کمک به کاهش خطر حمله قلبی است.

جاکوب وایس، رادیولوژیست وابسته به مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق در بیمارستان عمومی ماساچوست و برنامه هوش مصنوعی در بیمارستان زنان بوستون، گفت: “مدل یادگیری عمیق راه حل بالقوه ای برای غربالگری خطر بیماری های قلبی عروقی با استفاده از X- نیست. ray images.” X nightbi Malili این نوع غربالگری می تواند برای شناسایی افرادی که از داروهای استاتین سود می برند اما تحت درمان قرار نگرفته اند استفاده شود.

کتابچه راهنمای تخمین خطر 10 ساله، عوارض جانبی عمده بیماری های قلبی عروقی را توصیه می کند تا مشخص شود که آیا فردی باید از درمان استاتین برای پیشگیری اولیه استفاده کند یا خیر.

این خطر خطر احتمالی با استفاده از اقلام تعهدی هر فرد در مورد بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک (ASCVD) محاسبه می شود. یک مدل آماری که مجموعه‌ای از متغیرها شامل سن، جنس، نژاد، فشار خون سیستولیک، درمان فشار خون بالا، مصرف سیگار، دیابت نوع 2 و آزمایش‌های خون را در نظر می‌گیرد. درمان با برنگو دروی استاتین بریا کریںی میشود کے کی 7.5 یا بالاتر را مدر در 10-year risk.

منبع: جوان جوان جوان الجلوب

دکمه بازگشت به بالا