عمومیمدیریت کسب و کار

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

سوالی که برای بسیاری از کسب و کارهای تازه تاسیس پیش می آید این است که چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟ البته این سوال صرفا ویژه کسب و کارهای تازه تاسیس نیست. بسیاری از کسب و کارهای سنتی نیز که تاکنون بدون چاپ لوگو و چاپ لیبل محصولات خود را روانه بازار کرده اند تحت تاثیر تجارت در دنیای مدرن به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال هستند. ما نیز تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به پاسخ این سوال بپردازیم.

آشنایی اولیه با لیبل

در ابتدا اجازه دهید بگوییم که منظور از لیبل همان برچسب هایی است که روی محصولات الصاق می شود و مشخصات مهم محصول را به مخاطب نشان می دهد. در برخی از موارد نیز از کارت آویزها و تگ ها به عنوان لیبل یاد می شود که البته چندان علمی نیست و هر کدام از آن ها یک محصول متفاوت و متمایز هستند با این حال کاربرد اغلب آن ها یکسان است.

انواع لیبل ها را بشناسید

برای اینکه بتوانید لیبل مناسب کسب و کارتان را مشخص کنید در وهله اول باید با انواع لیبل ها آشنا شوید. اکنون که دیدگاه بهتر و واضح تری نسبت به تعریف لیبل به دست آورده اید باید بگوییم که لیبل ها با توجه به مواد تشکیل دهنده و بافت آن ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و هر نوع کسب و کاری می تواند از یک یا چند نوع از آن ها استفاده کند. این موارد را در ادامه بیان می کنیم.

لیبل پشت چسب دار

این اصطلاح یک اصطلاح کلی از لیبل هاست. درواقع باید بگوییم که تمام لیبل ها به نوعی پشت چسبدار به حساب می آیند. تفاوتی ندارد که لیبل مورد نظر شما از چه نوع بافت و جنس و قابلیت هایی برخوردار است در هر صورت باید از یک طرف به محصولات تولیدی الصاق گردد تا قابلیت خود را به نمایش بگذارد. بنابراین بهتر است از این نمونه بگذریم و محصولات بعدی را که به صورت کاملا تخصصی معرفی می شوند مدنظر قرار دهیم.

لیبل کاغذی

این لیبل از ابتدایی ترین انواع لیبل هاست و امروزه کاربرد چندانی ندارد مگر اینکه با روکش های خاصی بکار رود چرا که این برچسب ها به تنهایی هیچ گونه مقاومتی در برابر حرارت و رطوبت ندارند. بنابراین عدم استفاده از روکش در تولید آن ها باعث می شود کاربرد چندانی نداشته باشند. این لیبل ها بسیار ارزان قیمت هستند و برای واحدهای تولیدی که نمی خواهند هزینه چندانی برای لیبل گذاری روی محصولات انجام دهند مناسب هستند.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل پی وی سی

از محبوب ترین انواع لیبل ها که امروزه میزان تقاضای آن به شدت رو به افزایش است می توان به لیبل پی وی سی اشاره کرد. این لیبل برخلاف گزینه قبل به شدت مقاوم است و حتی در دماهای بسیار بالا نیز تاب مقاومت خود را از دست نمی دهد. قابلیت کشش فراوانی دارد و بعد از همه این ها خواهید دید که همچنان مندرجات روی آن صحیح و سالم هستند. قابل ذکر است که این لیبل در عین مقاومت بالا بسیار ارزان تر از نمونه های دیگر می باشد.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل شیشه ای (برچسب شفاف و بی رنگ)

این لیبل ها در صنایعی مانند تولید شیشه بکار می روند. کلا هر نوع محصولی که همانند شیشه قابلیت رویت شدن از هر دو طرف را داشته باشد می توان از لیبل شیشه ای برای برچسب گذاری آن استفاده کرد. شیشه خودروها از مهمترین موارد بکارگیری لیبل شفاف و شیشه ای است.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل متال و لیبل پشت متال

این موارد را در صنایع گسترده ای همانند صنعت خودروسازی به کار می برند. مقاومت این برچسب ها به قدری است که امکان کنده شدن آن ها بدون آسیب به بافت برچسب یا محصول وجود ندارد در نهایت نیز بعد از کنده شدن قابل استفاده مجدد نمی باشند. این لیبل ها نیز ضد آب بوده و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند. البته قیمت بالای آن ها را نمی توان نادیده گرفت به همین علت در صنایع گران قیمتی همانند صنایع خودرو سازی از آنها استفاده می شود.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل وید و لیبل سکوریتی

در صورتی که به دنبال یک لیبل مناسب با درج گارانتی محصولات هستید از لیبل وید استفاده کنید. امکان کندن این لیبل و استفاده مجدد از آن وجود ندارد. لیبل سکوریتی نیز همین طور است. زمانیکه یک فرد سعی می کند آن را مخدوش کند همانند گچ خرد شده و از حالت اولیه خارج می شود به نحوی که دیگر قابل چسباندن یا استفاده مجدد نمی باشد.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل اموال

شما قرار نیست همیشه برای محصولات تولیدی شرکت یا کارخانه خود از لیبل استفاده کنید. در بسیاری از موارد چاپ لیبل برای محافظت از اموال شرکت ها و موسسات صورت می گیرد. این برچسب ها به صورت امنیتی بوده و امکان ردیابی دارند. بنابراین اگر نمی خواهید اموال شرکت مورد سرقت یا سوء استفاده واقع شود و یا تمایل دارید در صورت سرقت سریعا یافت شوند بهتر است حتما از چاپ لیبل اموال که به دو صورت لیبل بارکدی و لیبل امنیتی هستند غافل نشوید.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل بطری

بطری ها انواع مختلفی دارند اما بدون شک بخش قابل توجهی از محصولات تولید شده در یک کشور را در برمی گیرند. اصولا برای طراحی و چاپ لیبل بطری از نمونه های ارزان تر که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند استفاده می شود. هزینه تولید این برچسب ها چندان زیاد نیست و هزینه زیادی را به واحدهای تولیدی تحمیل نمی کند.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل رولی

شرکت ها و کارخانجاتی که دارای خط تولید گسترده هستند از برچسب رولی استفاده می کنند. این برچسب ها به صورت رولی و در ابعاد و طراحی یکسان تولید شده و همانند یک قرقره پشت سر هم قرار گرفته اند. رولی بودن برچسب ها باعث حفظ شفافیت آن ها تا پیش از بکارگیری و نصب بر روی محصولات می شود و گذشته از همه این ها باعث کاهش هزینه های تولید و سهولت در استفاده از آن ها می شود.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل حرارتی

اگر در محیط آزمایشگاه کار می کنید می توانید از این لیبل ها استفاده نمایید. برچسب حرارتی هزینه چندانی ندارد اما این را هم اضافه کنیم که تقریبا دوام زیادی نداشته و بعد از چند روز همه مطالب و مندرجات روی آن محو می شود.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل تایوک

اگر واحد تولیدی شما در زمینه تولید پارچه یا لباس فعالیت دارد یا وارد در عرصه خودروسازی و قطعات آن از جمله لاستیک شده اید می توانید از لیبل تایوک استفاده کنید. این برچسب حاصل فشرده سازی الیاف پارچه است اما در نهایت به قدری سفت و محکم می شوند که اصلا به پارچه و نخ شباهت ندارند.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل طلاکوب

برخی از واحدهای تولیدی در زمینه طراحی و تولید محصولات لوکس و لاکچری فعالیت دارند. برخی از شرکت ها نیز واردکننده یا صادر کننده محصولات لوکسی همانند زعفران هستند. در هر صورت اگر واحد تولیدی شما یک واحد لوکس با محصولات لاکچری به شمار می رود یا می خواهید سطح لاکچری بودن کار خود را افزایش دهید می توانید از لیبل طلاکوب استفاده نمایید.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

لیبل براق

به جرات می توان گفت که از لیبل براق در اغلب صنایع می توان استفاده کرد. در واقع اغلب برچسب های فوق را می توان به صورت کاملا براق سفارش داد. در این خصوص ممکن است بافت های مختلفی برای لیبل بکار برود اما مهم این است که نتیجه نهایی یک طراحی کاملا براق خواهد بود که مورد توجه اغلب کسب و کارها قرار می گیرد.

چه نوع چاپ لیبلی مناسب کسب و کار من است؟

طراحی و چاپ لیبل در تهران و سایر استان ها

اکنون که با انواع چاپ لیبل و کاربرد آن ها آشنا شدید می توانید برای سفارش طراحی و چاپ لیبل به یکی از معتبرترین مراکز چاپ لیبل در ایران و تهران مراجعه نمایید. ما در این خصوص شرکت چاپ سورن را به شما پیشنهاد می دهیم.

سورن پرینتینگ با پذیرش سفارش انواع چاپ لیبل ارزان، چاپ لیبل با کیفیت بسیار بالا، چاپ لیبل حرفه ای با دی پی آی بالا، چاپ لیبل در تیراژ بالا و چاپ لیبل در تیراژ پایین آماده خدمت رسانی به همه کسب و کارهای تازه تاسیس, سنتی و مدرن می باشد.

دکمه بازگشت به بالا