علمی و پزشکی

پیشنهاد عجیب آقای بازیگر برای یک سفر فضایی/ حاضرم توالت‌ها را تمیز کنم!

پیشنهاد عجیب آقای بازیگر برای یک سفر فضایی/ حاضرم توالت‌ها را تمیز کنم!

این ستاره فیلم «آپولو ۱۳» می‌گوید که حتی حاضر است توالت‌ها را تمیز کند تا فرصتی برای رفتن به فضا داشته باشد. برای مثال در ماموریت‌های برنامه آرتمیس به رهبری ناسا که فضانوردان را برای اولین بار از سال ۱۹۷۲ تاکنون به ماه باز می‌گرداند.

هنکس که فعالیت اولیه خود را با نقش‌های کمدی آغاز کرد، به تلگراف گفته است: من دوست دارم مسئول سرو غذا و شوخی کردن در سفر به ماه باشم. اگر در این سفر جا باشد، من کسی خواهم بود که تمیز کاری می‌کند، جوک می‌گوید، داستان تعریف می‌کند و همه را سرگرم می‌کند.

هنکس افزود: من تمام کارها را انجام خواهم داد. توالت را تمیز می‌کنم. غذا را سرو می‌کنم. لباس‌ها را تا می‌کنم. وسایل را جمع می‌کنم. به این ترتیب دیگران می‌توانند آزادانه کارهای دیگری انجام دهند.

نقش آفرینی هنکس در سال ۱۹۹۵ در نقش جیم لاول(Jim Lovell)، فضانورد ناسا که فرماندهی آپولو ۱۳ واقعی را بر عهده داشت، در اولین اکران فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم سفر سه فضانوردی را دنبال می‌کند که در سال ۱۹۷۰ هنگام پرواز به ماه از یک موقعیت اضطراری جان سالم به در بردند و اعضای خانواده و کنترل‌کنندگان ماموریت از راه دور به آنها کمک کردند.

این فیلم بر اساس زندگی‌نامه لاول و جفری کلوگر(Jeffrey Kluger)، روزنامه‌نگار فضایی، با نام اصلی «ماه گمشده: سفر خطرناک آپولو ۱۳» ساخته شده است.

اظهارات جدید هنکس در مورد انجام کارها در مدار ممکن است ناشی از دهه‌ها تحقیق واقعی او در فضا باشد، زیرا سرنشینان سفرهای فضایی باید به همان اندازه که به انجام علوم و پیاده‌روی فضایی می‌پردازند، وظایف نگهداری را نیز بر عهده بگیرند.

فضاپیماها و افراد سالم برای ادامه ماموریت‌ها ضروری هستند. داستان آپولو ۱۳ به وضوح نشان می دهد که وقتی این چیزها وجود ندارند چه اتفاقی می‌افتد.

هنکس بارها گفته است که مجذوب برنامه آپولو شده است، برنامه‌ای که ۱۲ فضانورد ناسا را بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ به سطح ماه فرستاد. او از آن زمان تاکنون در فیلم‌های فضایی و برنامه‌های تلویزیونی دیگری حضور داشته است.

این ستاره هالیوود همچنین برای تهیه‌کنندگی مینی سریال تخیلی «از زمین تا ماه» بر اساس مأموریت‌های آپولو که در آن نقشی کوتاه داشت و روایتگری مستند «ویرانی باشکوه: راه رفتن روی ماه» درباره فرود آپولو شناخته می‌شود.

هنکس برنامه جدید آرتمیس را ستایش کرده است که از سال ۲۰۲۴ دوباره انسان را به ماه می‌برد. در ماموریت آرتمیس ۲ فضانوردان به مدار ماه سفر می‌کنند و ناسا همچنین متعهد شده است که زنان و افراد رنگین پوست را روی ماه فرود بیاورد. پیش‌بینی می‌شود اولین ماموریت فرود روی ماه آرتمیس ۳، در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ انجام شود.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا