اجتماعی

ثبت زلزله ۴.۸ در فین هرمزگان و ۴.۲ در بشرویه خراسان جنوبی/خوی با ۳ زلزله لرزید

ثبت زلزله ۴.۸ در فین هرمزگان و ۴.۲ در بشرویه خراسان جنوبی/خوی با ۳ زلزله لرزید

در هفته گذشته فین استان هرمزگان با زلزله ۴.۸ و بشرویه استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ لرزید و بیشه‌بنه استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ را تجربه کرد.

به گزارش ایواره، در هفته گذشته، فین استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۸ و بشرویه استان خراسان جنوبی با زمینلره‌ای به بزرگای ۴.۲ لرزیدند.

همچنین خوی استان آذربایجان غربی با زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۲، ۳ و ۲.۵ لرزید. همچنین بیشه‌بنه استان مازندران زلزله ۳.۸ و نورآباد استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ را تجربه کردند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۵ اسفند
مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری مهران، ۳۱ کیلومتری صالح آباد و ۳۸ کیلومتری ارکواز این استان بوده است.

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۷ کیلومتری شوسف، ۳۱ کیلومتری نهبندان و ۶۳ کیلومتری درح این استان به ثبت رسید.

فین استان هرمزگان با زمینلره‌ای به بزرگای ۴.۸ در عمق ۲۱ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۲۷ کیلومتری فین، ۴۲ کیلومتری فارغان و ۴۳ کیلومتری قلعه قاضی این استان گزارش شد.

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۵ کیلومتری خوی، ۳۳ کیلومتری قطور و ۳۵ کیلومتری سلماس این استان بوده است. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای این منطقه بوده است.

در کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

یکشنبه ۶ اسفند

در  دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله ۲.۶ رخ داد.

دوشنبه ۷ اسفند

در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۸، در کاکی استان بوشهر زلزله ۲.۸، در آغاجاری استان خوزستان زلزله ۲.۷، در دهرم استان فارس زلزله ۲.۸ و در علی‌آباد استان گلستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۸ اسفند

در میناب استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در امیریه استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد.

چهارشنبه ۹ اسفند

سیرچ استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۲ کیلومتری سیرچ، ۲۶ کیلومتری شهداد و ۳۴ کیلومتری اندوهجرد این استان بوده است.

خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای با بزرگای ۳ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۰ کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری قطور و ۳۳ کیلومتری سلماس این استان به ثبت رسید.

در کندر استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در طبس استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در یک کیلومتری طبس، ۴۳ کیلومتری ارسک و ۵۵ کیلومتری بشرویه این استان گزارش شد.

بشرویه استان خراسان جنوبی با زمینلره‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۰ کیلومتری بشرویه، ۳۵ کیلومتری ارسک و ۴۰ کیلومتری طبس این استان به ثبت رسید.

پنج شنبه ۱۰ اسفند

در نورآباد استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۰ کیلومتری نورآباد، ۲۷ کیلومتری قائمیه و ۲۸ کیلومتری مصیری این استان بوده است.

در فیروزآباد استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

بیشه‌بنه استان مازندران زلزله ۳.۸ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این زلزله در ۲۱ کیلومتری بیشه‌بنه و ۳۵ کیلومتری کیاسر استان مازندران و ۳۱ کیلومتری دیباج استان سمنان بوده است.

جمعه ۱۱ اسفند

مصیری استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ لرزید و رومرکز آن در ۱۸ کیلومتری مصیری، ۲۹ کیلومتری نورآباد و ۳۰ کیلومتری اردکان این استان گزارش شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا