خطری جدی که سلامت زنان گیاه‌خوار را تهدید می‌کند!

به گزارش خبرگزاری ایوارهمحققان با بررسی اطلاعات سلامت و رژیم غذایی بیش از 26 هزار زن به این نتیجه رسیدند که در یک دوره 22 ساله، خطر شکستگی استخوان لگن در زنان گیاهخوار یک سوم بیشتر از زنانی است که به طور منظم گوشت مصرف می کنند. .

دلیل بالا بودن این خطر هنوز مشخص نیست، اما محققان بر این باورند که برخی از گیاهخواران ممکن است مواد مغذی کافی برای سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌هایشان را پیدا نکنند و این منجر به افزایش خطر خوردن زمین و خاک می‌شود. شکستن استخوان هایشان

دکتر جیمز وبستر، یکی از محققان دانشگاه لیدز در این رابطه گفت: پیام این نیست که گیاهخواران رژیم غذایی خود را کنار بگذارند. زیرا این رژیم غذایی سالم تر و سازگارتر با محیط زیست است. اما این افراد باید رژیم غذایی خود را به دقت زیر نظر داشته باشند و با حذف برخی مواد غذایی مانند گوشت یا ماهی، مواد مغذی دریافتی بدن را جبران کنند.»

این در حالی است که رژیم های گیاهخواری معمولاً سالم تر از رژیم های گوشتی تلقی می شوند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، چاقی، بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان را کاهش می دهند. اما تحقیق منتشر شده در BMC Medicine بر اهمیت استفاده از یک رژیم غذایی متعادل با توجه به آنچه مردم می خورند تاکید می کند.

وبست رضا داد: «احتمالاً گیاهخواران به دلایل مختلف و به طور بالقوه به دلیل دریافت کمتر مواد مغذی مهم برای بدنشان، استخوان‌هایشان ضعیف‌تر و توده عضلانی‌شان کمتر است و هر دوی این موارد این افراد را مستعد شکستگی استخوان می‌کند.»

خطر جدی که سلامت زنان گیاهخوار را تهدید می کند!

حدود 90 درصد از شکستگی‌های استخر مرتبط با زمین‌خواری بیشتر در میان افراد مسن با استخوان‌های ضعیف‌تر دیده می‌شود. ولی سکتگی‌ها کاها را به خیشر واسع می‌کند و کیشیر را بازین داد.

محققان بر این باورند که گیاهخواران بیشتر از گوشت خواران دچار کمبود وزن هستند و علاوه بر داشتن استخوان ها و ماهیچه های ضعیف تر، چربی بدن آنها نیز که به عنوان بالش هنگام خوردن افراد عمل می کند، کمتر است.

و سپس اشاره کرد که گیاهخواران می توانند برای سلامت استخوان های خود مصرف غلات غنی شده با آهن و ویتامین B12 را در نظر بگیرند و برای اطمینان از دریافت پروتئین کافی می توانند از موادی مانند آجیل، لوبیا و لوبیا استفاده کنند.

اطلاعات این تحقیق از یک مطالعه گروهی در بریتانیا به دست آمد که شرایط زنان را در یک دوره زمانی مورد بررسی قرار داد تا رابطه بین رژیم غذایی و سلامتی را ارزیابی کند. اطلاعات به دست آمده از 26318 زن بین 35 تا 69 سال حاکی از آن است که 822 نفر یا 3 درصد از آنها در دوره 22 ساله دچار شکستگی استخوان لگن شده اند که حدود 28 درصد از این زنان گیاهخوار و 1 درصد آنها گیاهخوار هستند. (گیاهخواری

محققان میزان شکستگی استخوان را بین گیاهخواران و ماهی خواران (افرادی که ماهی می خورند اما گوشت نمی خورند) با افرادی که به طور منظم گوشت می خورند (حداقل پنج بار در هفته) مقایسه کردند.

وبستر در المزيد كه به روبي هاي نياد است تا شود كاه هم با خطر در برد برد برد بردگ بوستي لگن معمولي با خطر با خطر باقي ماندن برد بردگ بوستي لگن است انتخاب شود. تحقیقات قبلی نشان داده است که مردان و زنان گیاهخوار از نظر سلامت استخوان ها در مقایسه با افرادی که گوشت می خورند، شرایط بدتری دارند.

مصرف کمتر گوشت یکی از مهم ترین تغییرات در سبک زندگی افراد است که می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد. تحقیقات انجام شده در سال آخر دانشگاه لیدز در مورد این واقعیت صحبت می کند که افرادی که از رژیم غذایی غیر گیاهخواری پیروی می کنند 59 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای گیاهخواران را تشکیل می دهند.

در گزارشی که در سال 2020 منتشر شد، دکتر تامی تانگ، اپیدمیولوژیست ارشد تغذیه و سایر محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند که گیاهخواران در مقایسه با افرادی که گوشت می خورند، 25 درصد بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن قرار دارند و این درصد در افراد بیشتر است. افرادی که گوشت می خورند به 30 درصد رسیده است.

گیاهخوارانی که در تحقیقات دانشگاه لیدز مورد بررسی قرار گرفتند، در مقایسه با افرادی که به طور منظم گوشت مصرف می‌کنند، شاخص توده بدنی (BMI) پایین‌تری داشتند و میزان پروتئین و ویتامین D موجود در بدن آنها نیز کمتر بود که خطر شکستگی لگن را افزایش می‌داد. .

و در این رابطه فرمود: گیاهخواران باید به حفظ سلامت و وزن خود توجه ویژه ای داشته باشند و مطمئن شوند که دریافت پروتئین و سایر مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان ها از جمله کلسیم و ویتامین D برای بدن آنها کافی است.»

منبع: نگهبان

227

خروج از نسخه موبایل