علمی و پزشکی

۲ اولویت وزارت بهداشت برای ارائه شیر در مدارس / مصرف لبنیات در کشور کمتر از نیاز روزانه

۲ اولویت وزارت بهداشت برای ارائه شیر در مدارس / مصرف لبنیات در کشور کمتر از نیاز روزانه

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین اخبار از اجرای برنامه شیرمدرسه، گفت: به دنبال گسترش ابعاد طرح از نظر مدت زمان توزیع و گسترش به پایه‌های بالاتر هستیم.

دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایواره، درباره آخرین وضعیت اجرای برنامه «شیرمدرسه»، گفت: این برنامه در مدارس ابتدایی دولتی آغاز شده است و با وجود اینکه در بودجه سال جاری اجرای این برنامه دیده نشده بود اما ریاست جمهوری عدد خوبی برای این برنامه اختصاص دادند و کار توزیع شیر آغاز شد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار به غیر از دو استان که مشکلاتی در تامین شیر استرلیزه دارند، در سایر استان‌ها این برنامه جاری است و دوستان ما در وزارت آموزش و پرورش در حال تلاش هستند تا این برنامه در آن دو استان هم با روال عادی اجرایی شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر دو بار در هفته شیر به کودکان ارائه می‌شود، اما به دنبال این هستیم که برنامه گسترش یابد و در وهله اول به صورت سه بار در هفته شیر در مدارس توزیع شود و در وهله دوم بتوانیم برای گروه متوسطه اول هم توزیع شیر را داشته باشیم. ان‌شاءالله اگر به تصویب نهایی برسد از این به بعد به صورت روتین اتفاق خواهد افتاد.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، دستورالعمل برنامه شیرمدرسه به این صورت است که شیر با چربی ۲.۵ درصد به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف لبنیات در کشور ما به اندازه یک واحد در روز است، اظهار کرد: این در حالی است که نیاز ما در کشور مصرف روزانه دو تا سه واحد لبنیات است. این نیاز در کودکان و افراد سالمندی که مبتلا به پوکی استخوان هستند و زنان باردار و شیرده اهمیت دو چندان دارد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا