علمی و پزشکی

دعوای یک شیرازی با غول دنیای تکنولوژی/ جو کیانی چه می‌گوید؟

جو کیانی، مدیرعامل شرکت ماسیمو، در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که حاضر است با اپل بر سر حواشی اخیر توافق کند.

مدیرعامل ایرانی ماسیمو که در شهر شیراز به دنیا آمده، در پاسخ به پرسش بلومبرگ مبنی‌بر تمایل به توافق با اپل گفت: «پاسخ کوتاه، مثبت است.» کیانی فعلا مشخص نکرده است که چه مبلغی از اپل درخواست می‌کند اما گفته که برای بهبود محصولات اپل با این شرکت همکاری خواهد کرد. جو کیانی به بلومبرگ گفت: «آن‌ها هنوز زنگ نزده‌اند. [رقصِ] تانگو نیازمند دو نفر است.»

بیشتر بخوانید:

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده (ITC) چند ماه پیش در حکمی اعلام کرد که اپل دو پتنت شرکت ماسیمو را که به سیستم اکسیژن‌سنج خون ارتباط دارند نقض کرده است و باید واردات اپل واچ اولترا ۲ و اپل واچ سری ۹ متوقف شود.

دوشنبه‌شب اعلام شد که در واکنش به حکم ITC فروش دو ساعت هوشمند اپل در بازار آمریکا متوقف خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت اپل واچ اولترا ۲ و قیمت اپل واچ سری ۹ در بازار سیاه افزایش پیدا کرده است.

دعوای یک شیرازی با غول دنیای تکنولوژی/ جو کیانی چه می‌گوید؟

محدودیت ITC صرفاً شامل اولترا ۲ و سری ۹ می‌شود و مدل جدید اپل واچ SE که حسگر اکسیژن خون ندارد، از این ممنوعیت در امان است.

اپل اجازه دارد مدل‌های قبلی اپل واچ را همچنان در بازار آمریکا بفروشد. ممنوعیت صرفا شامل فروشگاه‌های اپل می‌شود و فروشگاه‌های دیگر مثل بست‌بای و تارگت همچنان اجازه‌ی فروش اپل واچ را خواهند داشت.

اپل گفته است که درخواست تجدید نظر حکم ITC را ثبت می‌کند؛ با وجود این اگر در روزهای آینده جو بایدن وارد عمل نشود، توقف فروش اپل واچ اجرایی خواهد شد.

جو کیانی می‌گوید اپل با بیانیه‌ی دوشنبه‌شب در تلاش است جو بایدن را به وتو حکم ITC ترغیب کند. او ادامه داد: «این تخلفی تصادفی نیست؛ بلکه استفاده‌ی عمدی از مالکیت معنوی ما است. خوشحالم که دنیا اکنون می‌داند ما مخترع و خالق واقعی این فناوری‌ها هستیم.»

به گفته‌ی جو کیانی، اپل بیش‌از ۲۰ نفر از مهندسان ماسیمو را استخدام کرده و در برخی از نمونه‌ها دوبرابر حقوق بیشتر پیشنهاد کرده است تا آن‌ها را به توسعه‌ی فناوری‌های مشابه ماسیمو ترغیب کند. کیانی می‌گوید که اپل می‌توانست با ماسیمو وارد همکاری شود و از شرایطی که امروز پیش آمده است جلوگیری کند.

اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید ماسیمو با راه‌اندازی پرونده‌ی حقوقی در تلاش است بازار را برای عرضه‌ی ساعت هوشمند خودش خالی کند.

بلومبرگ روز گذشته گفت اپل در تلاش است با به‌روزرسانی نرم‌افزاری، پرونده را به پایان برساند؛ با این‌حال جو کیانی معتقد است که مشکل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل نمی‌شود چون پتنت‌های ماسیمو افزون‌بر نرم‌افزار به سخت‌افزار نیز مربوط هستند.

جو کیانی می‌گوید اگر اپل ساعت‌های هوشمندش را در خاک آمریکا تولید می‌کرد، چنین ممنوعیتی غیرممکن می‌شد. به گفته‌ی کیانی، ماسیمو تمام فناوری‌هایش را در آمریکا توسعه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا