عمومیمدیریت کسب و کار

مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه 2024 یکی از مهم ترین و ضروری ترین مراحل برای افراد و شرکت های خارجی است که قصد انجام فعالیت های مالی در این کشور را دارند. با توجه به موقعیت جغرافیایی مهم ترکیه، اقتصاد پویا و گزینه های بانکی همه کاره، افتتاح حساب بانکی در این کشور را می توان گام مهمی در تسهیل تراکنش های مالی و تجاری بین المللی دانست. اما آیا می دانید برای افتتاح حساب در ترکیه چه مدارکی لازم است و هزینه پروسه آن چقدر است؟

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه به طور کلی شامل تعیین نوع حساب، تهیه مدارک لازم جهت افتتاح حساب در ترکیه، انجام مراحل ثبت نام و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط می باشد.

چه کسی می تواند در ترکیه حساب باز کند؟

تمام خارجی هایی که دارای شماره شناسایی خارجی (YKN) هستند، مجاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند. این شماره شناسنامه به تمام افرادی که بیش از 3 ماه در ترکیه اقامت دارند داده می شود. با این حال، دسترسی به خدمات بانکی ممکن است بسته به محل زندگی فرد متفاوت باشد.

افرادی که کارت اقامت ندارند نیز می توانند در ترکیه حساب بانکی داشته باشند اما یکی از بزرگترین مشکلات دریافت کد شناسایی مالیاتی ترکیه است. در این صورت از نماینده بانک خود بپرسید که چگونه می توانید این کد را به بهترین نحو دریافت کنید. اگر پول زیادی واریز کرده اید یا می خواهید در ترکیه خانه بخرید، نماینده بانک راه حل های خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین بانک ها برای افتتاح حساب ایرانیان در ترکیه

قبل از اینکه با مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه و هزینه های افتتاح حساب در ترکیه آشنا شوید، باید بهترین بانک های این کشور را بشناسید. بانک های زیادی در ترکیه وجود دارد که بسیاری از آنها در سطح بین المللی فعالیت می کنند اما بسیاری از این بانک ها خدمات خود را به شهروندان ایرانی ارائه نمی دهند، بنابراین انتخاب بانک برای ایرانیان محدود است.

بانک زاریم، ایش بانک و وکف از جمله بانک هایی هستند که برای افتتاح حساب ایرانیان مناسب هستند. در این میان بانک زاریت به عنوان بهترین گزینه برای ارائه خدمات بانکی به افراد غیر مقیم و امکان افتتاح حساب محسوب می شود. برای ایرانی ها انتخاب این بانک مزایای زیادی دارد که از جمله می توان به امکان مدیریت آنلاین حساب ها، دریافت پول از کشورهای دیگر، فراهم آوردن شرایط دریافت ویزا کارت به نام متقاضی و بسیاری از مزایای دیگر اشاره کرد. البته قبل از افتتاح حساب در این بانک باید از هزینه افتتاح حساب در بانک کشاورزی ترکیه اطلاع داشته باشید که در آینده به آن خواهیم پرداخت.
مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه
مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه

اگرچه روش افتتاح حساب در ترکیه برای هر بانک متفاوت است، اما مدارک مورد نیاز برای این مرحله باید استانداردهای خاصی را داشته باشند. در ادامه مدارک لازم جهت افتتاح حساب در ترکیه را ارائه می دهیم:

شماره شناسایی مالیاتی: شماره شناسایی مالیاتی مدرکی است که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه لازم است برای دریافت آن به اداره مالیات مربوطه مراجعه کرده و شماره شناسایی مالیاتی خود را دریافت کنید. صفحه اول پاسپورت با عکس و یک صفحه پاسپورت با مهر برای ورود به ترکیه.

پاسپورت معتبر: پاسپورتی که به بانک ارائه می کنید باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

ارائه مدارک دال بر اقامت ترکیه: برای افتتاح حساب در ترکیه باید به بانک ثابت کنید که مقیم این کشور هستید. بنابراین ارائه اسنادی مانند قبوض آب، برق و تلفن منزل برای اثبات این ادعا ممکن است مفید باشد. البته این حساب ها نباید به سال های قبل بازگردد.

3 عکس 4*3: تمامی عکس ها باید کیفیتی برابر با عکس پاسپورت داشته باشند و خطا یا خط و خش نداشته باشند.

سیم کارت فعال ترکیه: آخرین مدرک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه سیم کارت ترکیه است. سیم کارت باید بسته اینترنت فعال شده به نام شخص داشته باشد. برای افتتاح حساب در ترکیه با شرکت مهاجرتی تماس بگیرید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

روند افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای هر بانکی متفاوت است اما به طور کلی مراحل خاصی را شامل می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. پس از دریافت هزینه افتتاح حساب در ترکیه، مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب بانک: بانکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها و خواسته های شما مطابقت دارد (با در نظر گرفتن کارمزدها، نرخ بهره و حداقل کارمزد سپرده یا افتتاح حساب در بانک کشاورزی ترکیه)

دریافت شماره شناسایی مالیاتی: برای افتتاح حساب بانکی به شماره شناسایی مالیاتی نیاز دارید که می توانید آن را به صورت آنلاین یا حضوری دریافت کنید.

جمع آوری اسناد: اسناد لازم برای افتتاح حساب در ترکیه را قبل از ارسال به بانک جمع آوری و سازماندهی کنید.

مراجعه به شعبه بانک: به شعبه بانک مورد نظر خود مراجعه کنید، قرار ملاقات بگذارید و در صورت لزوم مترجم ترتیب دهید.

تکمیل درخواست: فرم درخواست افتتاح حساب را به درستی و بدون خطا پر کنید.

حداقل آماده سازی سپرده: مطمئن شوید که حداقل سپرده مورد نیاز برای افتتاح حساب را آماده کرده اید. به عنوان مثال هزینه افتتاح حساب در بانک کشاورزی ترکیه 10000 لیر است که باید به مدت سه ماه واریز شود.

خدمات یکپارچه بانکی: اطلاعات بیشتر در مورد خدمات بانکداری یکپارچه را مشاهده کنید و موارد مورد نیاز را انتخاب کنید

دریافت جزئیات حساب: پس از باز کردن یک حساب کاربری؛ جزئیاتی مانند شماره حساب و رمز ورود به سیستم را دریافت کنید.

خدمات بانکداری آنلاین: استفاده از خدمات بانکداری آنلاین برای مدیریت حساب های بانکی و انجام تراکنش های مالی

دکمه بازگشت به بالا