علمی و پزشکی

درخواست جمعی از پرستاران ایران از شورای بین‌المللی پرستاران برای حمایت از مردم غزه

درخواست جمعی از پرستاران ایران از شورای بین‌المللی پرستاران برای حمایت از مردم غزه

جمعی از پرستاران و انجمن‌های پرستاری ایران طی نامه‌ای به شورای بین‌المللی پرستاران از این نهاد بین‌المللی خواستند تا هر چه سریعتر نقش ذاتی خود را برای حفظ امنیت کارکنان بهداشتی غزه و ایجاد گذرگاه امن برای انتقال مجروحان جنگی بویژه کودکان و زنان از غزه فراهم کند.

به گزارش ایواره،‌ در متن بیانیه پرستاران ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه آمده است:

« خانم دکتر پاملا سیپریانو، رئیس محترم شورای بین المللی پرستاران

آقای هوارد کاتن، مدیر محترم ارشد اجرائی شورای بین المللی پرستاران

سرکار خانم دکتر فاطمه الرفاعی، عضو محترم هیئت مدیره شورای بین المللی پرستاران از منطقه مدیترانه شرقی

بسیار باعث تاسف است که بار دیگر منطقه خاورمیانه شاهد جنگ و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان است. ما به عنوان پرستار، همیشه به دنبال برقراری صلح در هر نقطه از جهان هستیم و رسالت ما ارائه خدمات به همه مجروحان و بیماران فارغ از رنگ، نژاد و ملیت در چنین شرایط سختی است.

در حال حاضر با محاصره نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و قطع برق، آب و جلوگیری از حمل و نقل مواد غذایی و دارو، آسیب‌های زیادی به غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان فلسطینی وارد می‌شود و در این شرایط وظیفه سازمان‌های بین المللی است که هر چه سریع‌تر راه حلی بیابند. اخبار زیادی حاکی از حملات به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه است که جان پزشکان، پرستاران و تمامی کارکنان بهداشتی و درمانی را به خطر می‌اندازد و ارائه خدمات مورد نیاز مردم را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

ما گروهی از پرستاران ایرانی شامل اساتید، مدیران، پرستاران بالینی و دانشجویان پرستاری ضمن حمایت از حقوق ملت فلسطین برای دفاع مشروع از سرزمین آبا و اجدادی خود و محکومیت هر نوع اشغالگری، از آنجایی که شورای بین‌المللی پرستاران همواره بر حفظ امنیت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بحران‌ها و جنگ‌ها تاکید می‌کند و بر اساس مفاد کنوانسیون ژنو مصوب ۱۹۴۹، از آن شورا درخواست می‌کنیم تا با همکاری سایر سازمان‌های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی و با حمایت ۱۳۶ انجمن ملی پرستاری عضو آن نهاد، فورا نقش ذاتی خود را ایفا نماید و اقدامات فوق العاده‌ای را برای حفظ امنیت مراکز بهداشتی و کارکنان بهداشتی در غزه و ایجاد گذرگاه امن برای انتقال ایمن مجروحان جنگی بویژه کودکان و زنان برای درمان و مراقبت در بیمارستان‌های خارج از مناطق جنگی از جمله ایران به انجام رساند.

ما همچنین از همکاران و انجمن‌های پرستاری خود در منطقه می‌خواهیم که با دولت‌های خود برای هرگونه مداخله برای پایان دادن به درگیری مذاکره نمایند.»

امضا کنندگان این نامه همچنین کارزاری را برای امضای پرستاران و نیروهای بهداشتی و درمانی ایران برای حمایت از مجروحان و کادر بهداشت و درمان غزه برگزار کرده‌اند، این نامه تاکنون به امضای ۵۰۰ پرستار در ایران رسیده و تعداد امضا کنندگان آن رو به افزایش است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا