فرهنگ و هنر

تمسک به قرآن کریم برای اعتلای جامعه اسلامی شرط اصلی و حیاتی است

تمسک به قرآن کریم برای اعتلای جامعه اسلامی شرط اصلی و حیاتی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از برپایی نشست قرآنی تهران توقعاتی را اعلام می‌کنم، گفت: این نشست باید خروجی‌های مشخصی داشته باشد. باید آینده درخشان جامعه اسلامی را در پرتو تعالیم قرآن کریم نشان دهد، وحدت امت اسلامی را در ریشه‌کن کردن تروریسم دولتی رژیم‌ صهیونسیتی به مثابه یک جمع واحد اعلام کند.

به گزارش ایواره، دومین نشست قرآنی تهران با عنوان «نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی» امروز پنج شنبه(۲ فرودین) با حضور محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی جزایری -عضو خبرگان رهبری، شبیر فیروزیان -سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور -رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی مصطفوی -قائم‌مقام معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری، رونی‌الفه -مشاور وزیر فرهنگ لبنان، پروفسور سلیمان برک -استاد دانشکده الهیات استانبول و تعداد دیگری از میهمانان بین‌المللی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در این مراسم گفت: در این روزها، آغاز سال نوی شمسی را در ایران و حوزه فرهنگی ایران بزرگ تجربه می‌کنیم و مردم ما دو عید نزول قرآن و طبیعت را جشن گرفتند. در حالی امروز در دومین نشست قرآنی تهران گرد هم آمده‌ایم که جهان اسلام درگیر توطئه پیچیده و چندلایه صهیونسیتی و غربی در غزه مظلوم، مقتدر و در اراضی اشغالی فلسطین است.

اسماعیلی ادامه داد: در طول فاصله دو نشست اول و دوم، دو اتفاق مهم را در حوزه فرهنگی و تمدنی اسلامی شاهد و ناظر بودیم؛ اولین اتفاق جریان‌ توهین به قرآن کریم بود. ملاحظه کردید در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر در کشورهای غربی به کتاب مقدس آسمانی مسلمانان که نزدیک به دو میلیارد نفر از جمعیت امروز دنیا را تشکیل می‌دهند، توهین کردند ولی در واکنش به این توهین؛ اتفاق جدی، قابل‌تامل و واکنش درخور توجهی را از مجامع جهانی مشاهده نکردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دولت ایران به عنوان دولتی برخاسته از تعالیم قرآنی و نهضت اصیل دینی چندصد ساله در ایران همه اقدامات لازم را در دستور کار قرار داد و شاید نقطه اوج این حرکت اعتراضی حضور رئیس‌جمهور انقلابی ایران در صحن سازمان ملل بود که قرآن کریم را سر دست گرفت و این جنایت بزرگ غربی‌ها را در جلوی چشم‌شان رسوا کرد.

اسماعیلی گفت: اتفاق دوم از اکتبر آغاز شد، قهرمانان مقاوم در فلسطین افتخار آفریدند و تمام معادلات صهیونیست‌ها و آمریکا که به دنبال عادی‌سازی حضور صهیونسیت‌ها در قلب جهان اسلام بودند را، باطل کردند. دست و بازوی جوانان شهادت‌طلب جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن را می‌بوسیم که برای جهان اسلام افتخار آفریدند و رژیم صهیونسیتی را ذلیل کردند.

وی ادامه داد: در طول نزدیک به شش ماه از حماسه مردم غزه، آنچه بیش‌از همه در برابر دیدگان جهانیان خود را نشان داد، تمسک مردم مظلوم غزه به قرآن بود. شاهد هستیم کودکان و نوجوانان غزه در میان آوار، با افتخار آیات قرآن کریم را تلاوت می‌کنند.

وی با بیان این‌که مردم مسلمان غزه نشان دادند تمسک به قرآن کریم برای اعتلای جامعه اسلامی شرط اصلی و حیاتی است، افزود: به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از برپایی نشست قرآنی تهران توقعاتی را اعلام می‌کنم؛ این نشست باید خروجی‌های مشخصی داشته باشد. باید آینده درخشان جامعه اسلامی را در پرتو تعالیم قرآن کریم نشان دهد، وحدت امت اسلامی را در ریشه‌کن کردن تروریسم دولتی رژیم‌ صهیونسیتی به مثابه یک جمع واحد اعلام کند.

اسماعیلی تصریح کرد: این نشست باید سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای حامی صهیونسیت‌ها را به چالش بکشد و این موضوع را تبیین کند، وقتی که مردم مظلوم غزه بیش‌از ۳۱ هزار شهید را تقدیم کردند، نباید برخی از دولت‌های اسلامی همچنان به روابط اقتصادی و سیاسی خود با صهیونیست‌ها ادامه دهند چرا که این اقدام، خیانت آشکار به جهان اسلام، جبهه مقاومت و دهن‌کجی به خون‌های پاکی است که غزه را معطر کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این موارد در خروجی گفت‌وگوی نخبگان جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد و به عنوان مطالباتی که باید دولت‌ها و مجامع اسلامی با قوت پیگیری کنند، در صدر موضوعات قرار گیرد.

نشست قرآنی تهران با حضور مقامات کشورهای اسلامی با موضوع هویت اسلامی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن برگزار و در آن به مساله فلسطین و غزه با رویکردهای قرآنی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا