علمی و پزشکی

لحظه شگفت‌انگیز پرواز موشک متفاوت هاپر/ عکس

عکس‌های جدید و خیره‌کننده‌ای که شرکت «استوک اسپیس»(Stoke Space) منتشر کرده است، آزمایش پرواز اخیر نمونه اولیه موشک قابل استفاده مجدد «هاپر»(Hopper) این شرکت را نشان می‌دهند.

آزمایش پرواز که «هاپر ۲» نام داشت، شامل یک نمایش برخاست و فرود عمودی بود که طی آن، مرحله دوم موشک با موفقیت حدود ۹ متر از زمین بلند شد و پس از ۱۵ ثانیه پرواز، در منطقه مورد نظر فرود آمد.

عکس‌هایی که استوک اسپیس در ایکس(توئیتر سابق) منتشر کرده است، موشک را روی سکوی پرتاب در محل آزمایش این شرکت واقع در شهر موسس لیک ایالت واشنگتن نشان می‌دهند. در این عکس‌ها، شعله‌های درخشانی دیده می‌شوند که توسط موتور هیدروژن/اکسیژن موشک هنگام بلند شدن آن شکل گرفته‌اند.

لحظه شگفت‌انگیز پرواز موشک متفاوت هاپر/ عکس

این آزمایش که در ۱۷ سپتامبر انجام شد، قرار بود چندین سیستم و عناصر طراحی هاپر، از جمله موتور جدید هیدروژن/اکسیژن، سپر حرارتی مبتنی بر مایع خنک‌کننده و یک سیستم پیش‌رانش را به نمایش بگذارد.

اگرچه این موشک مستقیما گرمای حاصل از ورود مجدد به جو زمین را در طول پرواز آزمایشی خود تجربه نکرد اما توانست با موفقیت مورد انتظار در یک محیط شبیه‌سازی شده عمل کند و شرکت را یک گام به سوی توسعه موشک‌های کاملا قابل استفاده مجدد نزدیک‌تر سازد.

این شرکت با اعلام کردن پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز گفت: این جدیدترین آزمایش ما در برنامه نمایش فناوری هاپر بود. ما همه اهداف برنامه‌ریزی‌شده را با موفقیت انجام دادیم. همچنین، ما ثابت کردیم که روش جدید ما می‌تواند به تقویت کردن وسایل نقلیه فضایی و قابلیت استفاده مجدد آنها کمک کند. ما به مقدار باورنکردنی از داده‌ها دست یافته‌ایم که ما را قادر می‌سازند طرح وسیله نقلیه را از یک نمایش فناوری به یک وسیله نقلیه فضایی قابل استفاده مجدد و قابل اعتماد تبدیل کنیم.

پس از آزمایش موفقیت‌آمیز مرحله دوم موشک، استوک اسپیس اکنون تمرکز خود را به توسعه مرحله اول قابل استفاده مجدد معطوف خواهد کرد تا به هدف شرکت برای ساخت یک موشک ۱۰۰ درصد قابل استفاده مجدد برسد.

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا