عمومی

مهمانان حاج قاسم – ایواره

مهمانان حاج قاسم - ایواره

خبر جگرسوز بود. جمعی از مردم نجیب کشور و شهروندان خون گرم کرمانی، مظلومانۀ در یک عملیات تروریستی،ردای شهادت پوشیده و به لقای دوست رسیدند.آنان که در دنیا، عزم زیارت مزار حاج قاسم را داشتند اینک در ملکوت مهمان آن شهید والامقام هستند.به راستی داغ فراقشان سوزناک است و بازماندگانی را که طعم تلخ جدایی را چشیده اند باید تسلی داد که جدا شدن از عزیزانشان ، سخت و جانفرسا خواهد بود.
هر کو شراب فرقت روزی چشیده باشد داند که سخت باشد قطع امیدواران
موضوع روشن است. دشمنان اسلام و آزادی و استقلال ایران نمی‌خواستند یاد و خاطره سردار سرافراز کشورمان و فرمانده شجاع و با اخلاص جبهه مقاومت زنده باشد. آنها نمی دانند که شهید سلیمانی بعد از شهادت هم زنده ماند و خواهد ماند و راه او که عامل سرافرازی مسلمانان و یار همیشگی مظلومان بود،ادامه خواهد یافت. سند این ادعا امروز در پیش چشم جهانیان است و اقتدار غزه و سلحشوری جبهه، از حضور حاج قاسم سخن می گویند. امروز احوال دیدگان سوگواران شهدای کرمان حکایت از پیوند آنان با قافله سالار عشق و حرکت در راه روشن او دارد.
با ساربان بگویید احوال آب چشمم تا بر شتر نبندد محمل به روز باران
در فرهنگ انقلاب ما، شهید انسان شایسته ای است که با وارد شدن در حریم خلوت الهی و میهمان شدن بر سر سفره‌ی دوست؛ سرمایه‌ی دنیوی خویش را نثار آرمان خود می سازد.شهدای کرمان هم برترین و محبوبترین افراد نزد خدا بودند که هدیه شهادت نصیبشان شد.اگرچه این عزیزان، ما را با چشمانی پر از اشک رها کردند و رفتند اما لایق هدیه ای شدند که ارزان به کسی داده نمی شود.
بـگـذاشـتـنـد مـا را در دیــده آب حسرت گـریـان چـو در قـیـامت چشم گناهکاران
حاج قاسم هم که با آغوشی گشاده، میزبان مهمانان خود شد به ما آموخته بود که رسم شهادت و سنّت الهیِ قتل فی‌سبیل‌الله‌،فناپذیر نیست و شهدای گلزار شهدای کرمان نیز ثابت کردند که باب شهادت باز است و صبح عاشقان شب زنده دار فراخواهد رسید همانگونه که شام روزه دارانِ چشم انتظار نیز سحر خواهد شد.
ای صبح شب نشینان جانم به طاقت آمد از بس که دیر ماندی چون شام روزه داران
اینک سوز دل را باید با توصیف شهدای کرمان آرام کرد اما در این عرصه،زبان و بیان عاجز است از ترسیم مقام بلند پایه عزیزانی که برای زیارت مزار حاج قاسم و خود زیارتگاه شدند. هر چه در وصف آنان بگوییم کم است و هر چند از ماجرای عشق و دلدادگی سخن رانده‌شود، اما هنوز یکی از هزار اندوه دل بیان نکشده است.
چندین که برشمردم از ماجرای عشقت اندوه دل نگفتم الا یک از هزاران
این عاشقان پاکباخته اگرچه رفتند و شیرینی میلاد زهرای مرضیه را بر ما تلخ کردند اما مورد توجه یار قرار گرفتند و چه بسا که همراه با حاج قاسم بر سر خوان فاطمی مهمان هستند. آنلاین آنان از دل ما نخواهد رفت چرا که شهد شهادت را با شوق در کام خود ریخته و در حسرت وصال دوست باقی نماندند. مهرشان از دل نخواهد رفت.
سعدی به روزگاران مهری نشسته در دل بیرون نمی‌توان کرد الا به روزگاران
و حرف آخر اینکه شهادت این عزیزان، ماهیت پلید و ددمنشانه دشمنان مردم این آب و خاک را آشکار ساخت و این حقیقت را عیان نمود که ایستادگی در برابر آنان را بیاد با عزت و قدرت ادامه داد. این اقدام ننگین زمانی رخ داد که در غزه شاهد جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم بی دفاع و مظلوم غزه هستیم.آنان که هم درد و غمگسار کودکان و زنان غزه بودند،خود به شهدای فلسطین پیوستند و امید که دعاگو و شفاعت کنندگان ما زمینیان باشند.
چندت کنم حکایت شرح این قدر کفایت باقی نمی‌توان گفت الا به غمگساران

دکمه بازگشت به بالا