علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه خوب است؟

حداقل دو ماه از فحلی سگ ماده، زمانیکه در مرحله آنستروس هست، بهترین زمان برای عقیم کردن سگ های ماده است. محمدرضا خانی گفت پناهگاه حیوانات بلاصاحب در کرمان در مرحله نخست در زمینی به مساحت 500 متر مربع احداث شده و شامل تأسیسات آب، برق، محل استراحت حیوانات ، اتاق خدمات دامپزشکی ، محل آماده سازی غذا و بخش قرنطینه است . معاون خدمات شهری شهرداری ملایر ببان کرد: سامانه ۱۳۷ به صورت روزانه آماده دریافت گزارشهای مردمی در خصوص جمعآوری ساماندهی سگهای بلاصاحب است داوری با تاکید بر اینکه نمیتوانیم در برابر تهدید سلامت و امنیت شهروندان بیتفاوت باشیم، ادامه داد: این روزها افزایش جمعیت سگهای بلاصاحب و آسیبهایی که به شهروندان به ویژه کودکان وارد میشود، به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که باید برای آن چارهای اندیشید. در نهایت، باید بگوییم برای جلوگیری از نشانه گذاری و اسپری گربه نر بهتر است گربه خود را در محلی آرام و به دور از استرس نگهداری کنید. اما سوال اینجاست که آنتی بیوتیک بعد از عقیم سازی گربه خوب است؟

در مورد نر ثابت شده است که عقیم سازی می تواند شانس ابتلا به بزرگی خوش خیم پروستات را کم کند و هم چنین از احتمال ابتلا به سرطان پروستات نیز کم کند. چه برسد به حیواناتی که خود انسان مسبب افزایش روز افزون آنها شده است . صاحبان حیوانات بهتر است قبل از عمل و بعد از آن برای عمل و نتیجه بهتر آن چه نکاتی را رعایت کنند؟ حیوان خانگی شما هیچ دردی را احساس نخواهد کرد زیرا این روش تحت بیهوشی انجام میشود و در صورت لزوم داروهای مسکن توسط دامپزشک تجویز میشوند. جالب است بدانید که گربه ها به خصوص گربه های ماده بعد از این عمل احساساتی تر و مهربان تر میشوند. برداشت تخمدان ها و رحم سگ ماده یکی از مهم ترین پیشنهادهای دامپزشکی است و نیاز به حداقل بستری در بیمارستان و یا حتی خانه را دارد و مزایای سلامتی مادام العمر را به همراه می آورد. گربه ماده قبل از عقیم شدن بخشی از زمان و انرژی خود را به گشتن و جستجو در اطراف جهت جفت یابی صرف می کرد. انجمن بیمارستان حیوانات آمریکا (AAHA) توصیه می کند که عقیم کردن گربه های خانگی را تا قبل از رسیدن به سن 5 ماهگی انجام دهید.

بلوغ جنسی گربه در ۶ یا ۷ ماهگی صورت می گیرد بنابراین بهترین زمان عقیم سازی قبل از ۱ سالگی می باشد. بیضه های نهفته مستعد تبدیل شدن به تومور هستند و همچنین امکان پیچ خوردگی یا تابیده شدن روی محور بند بیضه وجود دارد که میتواند باعث ایجاد التهابات خطرناکی در محوطه شود. نیز دارای هزینه است که هرکدام جداگانه محاسبه میگردد و مبلغی حدود شصد هزار تومان را در پی دارد. دولت بلژیک برای کم کردن فشار بر روی پناهگاه هایی که ظرفیت پذیرش گربه های بیشتری را ندارند، عقیم کردن گربه های تازه متولد شده پیش از ۶ ماهگی را الزامی کرده است. اخته کردن یک نر به اندازه عقیم کردن ماده برای جلوگیری از بارداری ناخواسته مهم است. به محض آنکه تولهٔ نری در این مرکز به سن بلوغ برسد یا سگ نر جدیدی وارد آن شود، باید منتظر بارداری چندین سگ ماده بود. در این هنگام آقای محمد طوسی که به طرف تنگه میرفت به سگ نری اشاره کرد و گفت این سگ بزرگ که جراحی کردید سگ من است. موهای قسمتی از بدن که قرار است باز شود توسط خود دامپزشک زده شود و شما نگران نباشید .

عقیم سازی و نوتر کردن حیوان خانگی شما را به یک همراه بهتر و دوست داشتنی تر تبدیل می کند. حال این شما هستید که باید قضاوت کنید بین قیمت های خیلی پائین و غیر واقعی با قیمت معقولی که ما و سایر مراکز معتبر می گیرند. در ضمن سایت ما یک سایت تفریحی یا بلاگ نیست، این سایت متعلق به یک مجموعه با مجهز ترین دپارتمان جراحی پت و اولین لیزر تراپی حیوانات در ایران است. رضا محمدی فعال حقوق حیوانات و در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هر جای جهان عامل اصلی ازدیاد سگهای ولگرد و بلاصاحب پسماندهای مدیریت نشده است، وجود اندک منابع غذایی از طریق پسماند مدیریت نشده در شهرها و روستاها کافی است تا کلونی سگها تشکیل شود. حال بحث اصلی برای کنترل حیوانات شهری در میان است. این کتاب یک راهنمای جامع برای نگهداری و پرورش گربهست که با کمک اون میتونید یک گربه سالم، زیبا و مؤدب داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا