علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

چاقی صورت برای من خوبه؟

چاقی صورت و داشتن گونه‌هایی برجسته، چهره را جوان و شاداب می‌کند. روش‌های مختلفی برای داشتن صورتی چاق وجود دارد مانند تزریق ژل، چربی و فیلر اما می‌توان از روش‌هایی طبیعی نیز برای چاقی صورت استفاده کرد. از بهترین‌ روش‌های چاقی صورت داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و قرار دادن مکمل‌ها و ویتامین‌ها در رژیم غذایی است.اگر می‌خواهید برای چاقی صورت اقدام کنید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی یا دکتر تغذیه مشورت کنید. قیمت جوانه گندم برای چاقی صورت به شکل پودر شده فرقی با پودر نشده آن ندارد.

چاقی صورت برای من خوبه؟

روش های چاقی صورت

داشتن صورتی چاق یا به اصطلاح گونه‌هایی برجسته ظاهری جوان و زیبا به فرد می‌بخشد، این در حالی است که گونه‌های تو رفته نشان از پیری پوست است. چاقی صورت می‌تواند با روش‌هایی غیر طبیعی مانند انتقال چربی به پوست صورت یا تزریق فیلر صورت بگیرد.

اما در این میان روش‌های طبیعی متعددی برای چاقی صورت وجود دارد که مورد تایید جامعه پزشکی نیست، اما افراد زیادی بر این باورند که نتیجه خوبی با روش‌های طبیعی گرفته‌اند.

روش های پزشکی چاقی صورت

بعضی از افراد به دنبال راه‌هایی با ماندگاری طولانی مدت برای چاق شدن صورت خود هستند، در این صورت عمل‌های زیبایی به این دسته از افراد توصیه می‌شود. در ادامه چند روش پزشکی برای چاق شدن صورت معرفی می‌کنیم:

  • تزریق چربی به صورت
  • تزریق فیلر
  • استفاده از شیر خشک
  • مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها
  • پروتزهای زیبایی

۱. بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت

چه ویتامینی باعث چاقی صورت میشود؟ ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت شامل گروه زیر است:

  • ویتامین‌های گروه B: این دسته از ویتامین‌ها یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دسته از ویتامین‌ها برای چاقی صورت هستند. این دسته از ویتامین نقش بسزایی در سوخت و ساز بدن دارند. در واقع در صورت کاهش این دسته از ویتامین‌ها در بدن متابولیسم بدن به خوبی عمل نمی‌کند و فرد دچار کاهش وزن می‌شود. ویتامین‌های گروه B در لوبیا، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، عدس و غلات وجود دارند.
  • ویتامین A: جلوگیری از تجزیه کلاژن پوست توسط نور خورشید توسط این ویتامین صورت می‌گیرد.
  • ویتامین E: کمک به کاهش چین و چروک، افتادگی و در بعضی موارد سرطان پوست همچنین به تقویت دیواره‌های سلولی و چاق شدن صورت نیز کمک می‌کند.
  • ویتامین C: محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و حفظ پروتئین‌های پوست

۲. چاقی صورت با شیر خشک

از آنجایی که شیر خشک برای نوزادان طراحی و ساخته شده است سرشار از مواد مغذی خاص است. شیرخشک در چاق شدن صورت نقش بسیار زیادی دارد. اگر در مدت یک هفته تا یک ماه از شیر خشک استفاده کنید نتیجه آن را روی صورت خود خواهید دید.

شیر خشک به دلیل میزان چربی، پروتئین، مواد مغذی و میزان کالری موجود در آن بسیار برای چاقی صورت موثر است. شیر خشک را می‌توانید همراه با شیر کم چرب بنوشید. همچنین می‌توانید ماسک‌های خانگی متنوعی با شیر خشک ساخته و به صورت خود بمالید.

۳. چاق شدن صورت با پروتز

چاق شدن صورت به وسیله پروتز گونه یکی از روش‌های چاق شدن صورت با عمل جراحی است. پروتزها به صورت بافت‌هایی جامد از جنس سیلیکون در گونه‌ها و صورت قرار می‌گیرند. نتیجه این کار دائمی است اما در نظر داشته باشید که ظاهری طبیعی به صورت نمی‌دهد.

۴. تزریق چربی و فیلر به صورت

پزشک متخصص چربی را از دیگر نواحی بدن گرفته و به صورت شما تزریق می‌کند. فیلر نیز یک نوع مایع است که با تزریق به صورت شما باعث برجستگی گونه‌ها و پر شدن صورت می‌شود. تزریق ژل به صورت به صورت دائم نبوده و بین ۱۵ تا ۱۸ ماه تاثیر آن روی صورت شما باقی می‌ماند.

روش‌ های خانگی برای چاق شدن صورت

چند روش طبیعی و درمان خانگی برای برجسته کردن گونه‌ها وجود دارد. این روش‌ها شامل تمرینات فیزیکی خاص، استفاده از محصولات موضعی برای آبرسانی به پوست و همچنین خوردن غذاهای مفید برای بالا بردن چربی‌های سالم بدن و افزایش وزن است.

۱. ورزش صورت

ورزش صورت که یوگای صورت نیز نامیده می‌شود، ماهیچه‌های صورت را تقویت می‌کند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید. انجام یک تحقیق نشان داده است افرادی که به مدت هشت ماه، به مدت ۳۰ دقیقه از روز را به یوگای صورت اختصاص داده بودند، در نهایت صورتی سفت‌تر و جوان‌تر داشتند.

برخی از تمرینات یوگای صورت عبارتند از:

  • لب‌ها را جمع کنید و در حالتی که لبخند می‌زنید عضلات گونه را به سمت بالا بکشید. پس از آن، انگشتان خود را در دو طرف دهان خود قرار دهید و انگشت خود را برای کشیدن گونه‌ها هدایت کنید. این حرکت را به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید.
  • در حالی که دهان بسته است، داخل دهان را پر از هوا کنید تا تمام گونه‌‌ها از هوا پر شوند. ۴۵ ثانیه در این حالت بمانید، سپس به آرامی هوا را خارج کنید.
  • در حالی که لبخند می‌زنید دهان خود را به حالت ۰ نگه دارید، سپس انگشت هر دست را روی همان گونه قرار دهید و به آرامی گونه‌های خود را به بالا و پایین بکشید. این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۲. آلوئه ورا بزنید.

در حالی که آلوئه ورا نمی‌تواند باعث چاقی صورت شود اما می‌تواند به کاهش علائم چین و چروک پوست کمک کند و ظاهری شاداب به صورت شما ببخشد. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۲۱ روی خواص دارویی آلوئه ورا، این ماده می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و رطوبت پوست را افزایش دهد و باعث کاهش خطوط ریز روی پوست ‌شود. در این میان سایر مواد مفید برای پوست در آلوئه ورا مانند آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C و ویتامین E باعث جوان‌تر و شاداب‌تر شدن پوست می‌شوند.

۳. استفاده از ماسک سیب

بسیاری از افراد بر این باور هستند که سیب یکی از گزینه‌های مناسب برای کمک به جوانسازی پوست است. سیب به دلیل مقدار زیادی کلاژن، الاستین، آنتی اکسیدان از جمله مواد در دسترس برای چاق شدن صورت و شادابی آن است. محصولات دکتر بیز را از کجا تهیه کنیم که قیمت مناسب تری داشته باشد؟

یکی از راه‌های استفاده از سیب برای داشتن گونه‌هایی با ظاهری جوان و شاداب استفاده از ماسک سیب است. سیب را رنده کنید، روی صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس به آرامی ماسک را با آب بشویید.

۴. سیب مصرف کنید.

حتما این اصطلاح “خوردن روزانه یک سیب در روز، دکتر را از ما دور می‌کند.” را شنیده‌اید. سیب دارای خواص زیادی برای سلامتی است. جایگزین کردن میان وعده‌های شور و چرب با سیب نیز به سلامتی و شادابی پوست کمک می‌کند و باعث بهره‌مندی از خواص سیب می‌شود.

۵. استفاده از گلیسیرین و گلاب

نصف لیوان آب و گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و شب قبل از خواب، آن را روی صورت خود بمالید. این کار پوست شما را تمیز و هیدراته می‌کند که باعث جوان شدن و سفت شدن پوست می‌شود. طبق مطالعات صورت گرفته، گلاب دارای خاصیتی ضدالتهابی است که و اثرات ضد میکروبی نیز دارد.

۶. استفاده از ماسک عسل

عسل به دلیل خاصیت آبرسانی و ضد باکتریایی خود نقش مثبتی در سفت شدن پوست صورت دارد. استفاده از ماسک عسل می‌تواند صورت را سفت و شاداب کند. برای تهیه ماسک عسل مقدار مساوی از عسل و گیاه پاپایا را مخلوط کنید و سپس روی پوست صورت خود بمالید، ده دقیقه منتظر باشید و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید. در نظر داشته باشید که عسل طبیعی حاوی مقادیر بیشتری از مواد مغذی است. طریقه مصرف سبوس چند غله دکتر بیز برای لاغری را در قسمت اموزش براتون شرح دادیم.

دکمه بازگشت به بالا