فرهنگ و هنر

باید اجازه داشته باشیم باز هم در تلویزیون شوخی کنیم

باید اجازه داشته باشیم باز هم در تلویزیون شوخی کنیم

علیرضا صباط احمدی که هم اکنون سریال «ایلدا» را تهیه می کند ، با اشاره به فضاهایی که هر از گاهی در تلویزیون ایجاد می شود و قبلاً ساخته شده است ، گفت: امیدوارم از این پس تولید کنندگان و فیلمسازان محدود نشوند. ”

این تهیه کننده تلویزیون با اشاره به محتوای سریال “زیرکاکی” و برخی شوخی های سیاسی در آن ، یادآور شد: آقای تبریزی سالها قبل در مورد دعوا با کار “لیلی با من است” به شوخی می پرداخت ، که در آن زمان مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که طنز یکی از بهترین راه ها برای روایت داستان آنچه اتفاق افتاده در داستان و به شکل طنز است ، می توان این اتفاقات را برای جامعه امروز گفت. البته سریال “زیرزمینی” از این روش استفاده کرده است و یک کار جالب نتیجه کار بوده است.

این نوع کار در تلویزیون باید ادامه یابد و امیدواریم که این روند یک بار و برای همیشه به پایان نرسد. این اتفاق در سینماها نیز رخ داده است ، و ما حتی کارهایی مانند “مارمولک” را در قالب ارتباطات مذهبی انجام داده ایم. این مسیر همچنین باید برای تلویزیون باز باشد تا در قالب طنز به این موضوعات بپردازد. بدون شک مخاطب ارتباط بهتری با این قالب دارد زیرا به تعدادی از رویدادهای گذشته و فعلی در کشور می پردازد و می توان با این زبان انتقاد کرد.

وی با اشاره به ایجاد فضای باز برای انجام کارهایی مانند “زیرزمینی” گفت: ما باید اجازه دهیم که درباره یک سری اتفاقات سیاسی ، اجتماعی و حادثه ای که در چند دهه گذشته در کشور ما اتفاق افتاده است شوخی کنیم. “در تلویزیون. و فضای بازتری برای آن ایجاد کنید و همه چیز را خیلی جدی روی پایه خشک و محصور نکنید. مشکلات و اتفاقاتی که قبل از انقلاب اسلامی رخ داده ، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. “زیرزمین” همچنین به برخی از این رویدادها می پردازد. بنابراین می توان وقایع و مشکلاتی که قبل و بعد از انقلاب رخ داده است با لحنی شیرین و طنز به نسل جوان گفت. این ژانر از جذب مخاطبان در یک کار سیاسی محدود ، بسته ، خشک و منظم ، ملموس تر ، قابل درک تر و جذاب تر است.

وی گفت: “در سراسر جهان یک قانون وجود دارد که شوخی ها با بسیاری از رویدادها انجام می شود.” “ما همچنین باید مجاز به شوخی درباره بسیاری از وقایع شویم.” شما در جهان می بینید که رئیس جمهور ، وزرا و هر چه ارتباطی دارند ، آنها به عنوان یک شوخی و جدی انتقاد می کنند. این برای نسل جوان ملموس تر خواهد بود. “زیرزمینی” نیز از این قاعده مستثنی نیست و این خوب است که تلویزیون و سیما فیلم توانسته اند وقایع اتفاق افتاده در گذشته را در قالب طنز و ظاهر شیرین پخش کنند. این سریال یک سریال شیرین اجتماعی است که توانسته برخی از وقایع و روابط مردم را به روشی شیرین و طنز به تصویر بکشد و یک سریال خیالی نیست.

در بخش دیگری از مصاحبه خود ، تهیه کننده همچنین درباره ادامه تولید سریال “ایلدا” در خرم آباد و در شرایط کرونا پس از وقفه ای که اتفاق افتاد ، توضیح داد: با توجه به اینکه کار ما در خرم آباد ادامه دارد ، باید اوضاع تصمیم گرفته شود و ما هنوز ما صحنه های باقی مانده از جنگ و دفاع مقدس را آماده می کنیم. ما همچنین تجهیزات و لوازم نظامی را ارائه می دهیم و نسخه نهایی فیلمنامه برای بقیه سریال ها آماده می شود. به محض اینکه فرصت اسکان در خرم آباد را فراهم کردیم ، می توانیم کار خود را شروع کنیم و همه اینها به این واقعیت بستگی دارد که اقامت ما در خرم آباد اتفاق می افتد ، با توجه به اینکه دفتر مرکزی کرونا هنوز اجازه هیچ یک از اماکن اسکان را باز نکرده است. . البته ما نمی توانیم گروهی متشکل از 120 نفر را در خرم آباد اسکان دهیم و باید امکانات اسکان در آن واقع شود.

وی با بیان اینکه تولید سریال “ایلدا” از نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت ، افزود: 30٪ اثر باقی مانده است و البته بازیگر جدید به کار اضافه نمی شود. آقای مظفری نیز متعلق به کار است و به کار خود باز خواهد گشت. با این حال ، هنگامی که شرایط ایمنی و سلامتی برای همه گروه ها وجود دارد ، همه به کار خود باز می گردند.

با توجه به داستان ایلدا که با مردم مرزبانی کشور سر و کار دارد ، هفتت احمدی توضیح داد: این سریال در روزهای قبل از انقلاب پخش می شود. در این مجموعه حرکات میهن پرستان و خائنان برای بی ثبات کردن مرزها و سرزمین های ما و همچنین آغاز روزهای جنگ ، حماسه ، شجاعت و مقاومت مردان عشایری که با یک بسیج عمومی از این حرکات جلوگیری می کنند و اجازه نمی دهند نیروهای دشمن وارد زمین شوند. ما ، ارائه شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا