اجتماعی

استقرار پایش مانیتورینگ تالاب بین‌المللی قوری گل حرکتی ارزشمند به سمت محیط زیست هوشمند

استقرار پایش مانیتورینگ تالاب بین‌المللی قوری گل حرکتی ارزشمند به سمت محیط زیست هوشمند

ایواره/آذربایجان شرقی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور استقرار پایش هوشمند از طریق مانیتورینگ تالاب بین المللی قوری گل را حرکتی ارزشمند به سمت محیط زیست هوشمند دانست.

مجتبی ذوالجودی، پنجشنبه، ۳۰ آذرماه در بازدید از تالاب بین المللی قوری گول ضمن بازدید از زیر ساخت‌های ایجاد شده و اقدامات انجام یافته در این تالاب تکمیل تجهیزات حفاظتی تالاب‌ها خصوصا هوشمند سازی پایش وضعیت آنها را مهم شمرده و توسعه دوربین‌های مدار بسته تالاب بین المللی قوری گول را کاری ارزشمند و خوب توصیف کرد.

 وی با تاکید بر ضرورت پیگیری تامین و تخصیص حقابه تالاب از نزدیک در جریان روند تامین حقابه این تالاب قرار گرفته است و گفت: توسعه مرکز مانیتورینگ و پایش برخط (آنلاین) مناطق حفاظت شده و تالاب‌های این استان به جهت وسعت مناطق تالابی آن از ضروریات است.

وی ادامه داد: نصب دوربین‌های هوشمند پایش آنلاین با قدرت زوم بالا و باکیفیت در تالاب‌های استان با هدف بررسی و پایش مستمر وضعیت زیستگاه آبی، پرندگان، حیات وحش و به‌ویژه جلوگیری از تخلفات زیست محیطی شکار و صید غیر مجاز و حتی حریق‌های احتمالی حائز اهمیت است.

شهنام اشتری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این بازدید ضمن تشریح اقدامات انجام یافته در حوضه تالاب‌های استان و همچنین زیر ساخت‌های ایجاد شده در این تالاب‌ها، مشکلات فرا روی تامین حقابه تالاب‌ها را یادآور و اقدامات انجام یافته برای تامین نیاز آبی تالاب بین المللی قوری گول و همکاری و هماهنگی‌های مجموعه مدیریتی استان را در این راستا تشریح کرد.

به گزارش ایواره، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های استان نیز گزارشی از آخرین وضعیت تالاب و برنامه‌های مد نظر برای حفاظت و احیای آن ارائه کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا