عمومی

سفر به بهشت روی زمین

حوزر در آن بقه عسمانی بر روی زمین، هرگاه و هر سفر و همیں، از اومست عمر من بشمر نیامده و در ندید در باره همه دلباختگان کنین است. بامداد چهارشنبه 29 تیرماه جریہ ( سال 1401 شمسی ) از فرودگاه امام خمینی ره به سوی سرامین مقدس (توی ) جایی که حضرت آدم (ع) را از روز آفرید نه دنیا و مکان و خانه را برای همیشه و the door of the receiver ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خودشون، کنار پیکر آین محبوب دو جهان بیارامند، روی به این بگه بهشت ​​روی زمین نیهاده و در آن و در خانه ابدی خود امیدند تا آن دو زجیع، و دو جار حزرش کرین!

در كنار مزار حضرت حود و صالح در وادي السلام

سفر به بهشت ​​روی زمین

در میان پیامبران تنها نام إين كاحر محمول در زيراء حزرتش است و آنكه سعدادى را نسيب خود كرده و نامشان جاويد كرده است!
با پرواز زیبای شرکت هواپیمایی کاسپین و پس از دیدن و دیدار با مسئولین فرودگاه و همیشه دوست داشتن آنها به نجف، زادگاهم و شهری که در دنیای باز دیدم و عشقی که در آن نهفته است، بازخواهم گشت. تار و آتش.به اومید شفاعت ساحب آئین بقاه و پیکر مقدس بھاک کفته در آن، خانه ابدی من در آن کار دارد، به فراش در امدم.
بدون درنگ رو به سوی کربلا نیهادم طبق معمول در آغاز آستانه الوی صاحب قبر مبارک و مبارک و روح قبر مبارک.

سفر به بهشت ​​روی زمین

من حسينه قمي ها در كربلا در برقاه حسيني از سوي قبل و در كنار صحن المطهر امام مجتبي (ع)، و صحن حضرت عقيله زينب كبري (ع) است.
این حسینه که بیش از 1000 متر مربع وسعت دارد، نزدیک به شش دهه پیش از بزرگانی چون آیت الله حاج شیخ مرتضایی حایری یزدی، آیت الله حاج سید محمد محقق داماد و بسیاری از افراد و شخصیت های برجسته حوزه و جامعه و… بازاریان ارجمند و والامقام حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را مرحوم حاج شیخ نصرالله خلخالی و سپس مرحوم شهید حاج شیخ احمد انصاری با بنایی باشکوه در آن زمان خرید و محبت کردند که دارای چهار حجره، یک فضای یک حیاط و یک تالار بر زمین.، بنا کردی که بیش از سه دهه آئین مکان به زایران و میهمانان حزرتش صوریزی می نمود.
اما با تعرفه قیام شعبانیه سال 1270 شمسی، همه این مؤسسات و حسینیه ها و مدارس علمی و کتابخانه ها از دولت مصادره شد.

سفر به بهشت ​​روی زمین

به فضل الهی و عنایت حضرت ارباب، به فضل الهی این سرزمین و دیگر اماکن ایرانیان حسینی در عراق، عنایت معنوی و معنوی سیدالشهدا و برادرانشان و عزیزان حسینی را نصیب خود کرده است. با این مقدمات که از شش ماه پیش و در نیمه ماه مبارک رمضان که مصادف با میلاد میلاد بود، سال تا پایان سال تمدید شد و امکانات رسمی به پایان رسید. با برکت اهل جهان علیه السلام حدود 10000 متر مربع و با متراژ حدود 10000 متر مربع در طبقه 9 و بیش از 160 سوئیت.
پیمانکار این پروژه بزرگ است در اختیر شرکت سبطین کے در کرایه شرکت عتبه حسینی کاردا شد که از محبت ها و التاف حجة السلام و مسلمین حاج شیخ عبد المهدی کربلایی تولیت استان حسینی کامل و کرینی است.

سفر به بهشت ​​روی زمین

אז אז קראזרעים קרבלא בר רוי ספרה איזרה אי אז אב קאר דארד קרובל از این رو به همین مناسبت مجبور شدیم ستون هایی به عمق 14 متر و قطر 1 متر با مجموع 97 شمع (شمع) در این هزار متر حفر کنیم تا شالوده محکمی گذاشته شود که به لطف در روز عيد غدير، سالروز وسايت و ولياة أمير المومنين (ع) به پيان برده شد.
و اکنون مرحله دوم و آماده سازی و ساخت فونداسیون آماده است.
بی دریغ از شما عزیزان دعا می کنم به همان روشی که ما انجام دادیم و امیدواریم در نزدیک ترین زمان ممکن این فضا و حسین(ع) شروع به خدمات رسانی کنند انشاالله!

سفر به بهشت ​​روی زمین

وی در این بازدید که در گرمای 50 درجه سانتیگراد بود، از قسمت های مختلف بازدید کرد و با مهندسان، کارگران و ناظران، تمامی موارد بررسی و تصمیم گیری با دقت صورت گرفت. جای جای تحدید شاکت و جز این ها دقت نازر به امل آمد.

دیدار با شهردار کربلا جناب اقای مندس عماد، دیدار با جناب نهدار سید ولید موسوی، ریس شرکت سبطین، دیدار با حجة السلام و مسلمین حاج شیخ عبد المهدی کربلایی، تولیت شرعی آستانه حسینی، دیدار با تولیت آستانه حاج رشید عبایکی، و دیدار با استاندار استان کربلا جناب اقائی نصیف الجنابی و دیر مسیولین استان از دیر برامنا و دیدارهای ما در آیین راستا بود.
لازم به ذکر است در حین عملیات با نصب سه دستگاه آب در این محل که حاوی آب زلال نیز می باشد در خارج از کارگاه و به فاضلاب شهری پمپاژ شده و بر حسب اتفاق روز پنجشنبه 30 اسفند ماه آب به طور کامل از زمین جدا شد و محل به دگه منهدسان سازه از اب پاک کردید!

سفر به بهشت ​​روی زمین

همانطور که لازم به ذکر است در عمق 14 متری زمین به کف سنگی مقاومی رسیدیم که به گفته کارشناسان به ندرت در نوع خود و در این زمین تکرار می شود تا این اتفاقات دوباره در حضور مهمانان و بازدیدکنندگان خود بشمر اورد !
در یک به تریک حسینیه و زمان به بوک این و نیز به دیر تعریف های آن مکان بنمایم یکت بنمایم.
حسینیه در نوشتارهای کهن کے به ناظر می راسید حسینیه ها، در خیابان های سکریدهای مسجد، و در شولود پیداتن و بازتولید بکشید از سَرَت و کوکنک ها. به تعلم زیاد، اولین حسینیها از دوران سفوی به هوزی شیعی ایران پیدممده است.

سفر به بهشت ​​روی زمین

حسينيه از مكانهاي شيعيان است كه در آن مراسم ختم امام حسين (ع) و شهداي كربلا برگزار مي شود. در مناطق مختلف مردم شیعه، نام هایی مانند مَاطَم، امامباره، عاشورخانه و عزاخانه و اخیراً موکب، برای کیه به آئین مکان به کار میرود وجود دارد.
در برامی از محلهای شیایینشین دست كم یك حسینیه دایم دارد می گفتند لخنو (در اوسیت دهه 1210) حدود 2000 و تهران (در عاشید دهه 1340ش) حدود 630 حسینیه بوده است. بر اساس آمار (1375) در ایران 7528 حسینیه وجود دارد که بیش از 11 درصد کل اماکن مذهبی و مذهبی این کشور را تشکیل می دهند.
کرکونت اختصاصی حسینیه‌ها، حتانگا کرامانی سنّتی عزاداری و روضه خوانی به کیش برای امام حسین(ع) و یارانش و کرکنت کنامی آنها، حکتنگ یین‌های مذهبی و فرهنگی است.
هذا حسينيه ها، معماري ساده است. حسينيه قدرة در محرم و صفر خشر است. هزینه های آن معمولا توسط مردم تامین می شود.

سفر به بهشت ​​روی زمین

بردوم دورة آل بويه، به دستور معزالدوله ديلمي در 352ق، در روز عشورا كهمها و يا كادرهاي براي عزاداري در كيابانها بربا.
در برّایی خیمه، و یا به تشدری عزا کدرهای عز دربست‌ها و دربست‌های می‌شدند و روی آن‌ها با درک برزنتی و جز آن‌ها می‌پوشیدند. بياد درام كه ​​در دهر محرم در جاي جاي سحن مطهر حسيني و عباسي، چدرها و يا خمه هاي عزا بر پاشده كه هر خمه از اين ينيك از ساديده معرون در جاي جاي سحن مطهر حسيني و عباسي و .. و در يك دهن. عزاداری بر حضرت أباعبدلله الحسین ع و شاهیدان و یاران با فایش اقامة عزا می غردی.

سفر به بهشت ​​روی زمین

در تعلیق و یا خیمه عزای قمی ها، شخصیت هایی مانند مرحوم حاج سید محمد کوثری، کهل اخترانی ها، کاوشی ها، مرحوم آل تها و گاه چهره های برجسته و مشهوری که از ایران تا کربلا مشرف می شدند، شبی را منبر و عزاداران از. تبارهای مختلف در هرامین هوزور دردان. آئین رسم اوما تا قدود نیم قرن پیش و پیش از بائتی ها در کربلا رضی داشت
در السروری تصویری، کارها احداد بناهای دایم با تطریف حسینیه، روگی به کشم نمی خورد و پیشترها، عزاداری، در مساجد، حرم امامان معصوم، امامزاده ها، بازارها، تیک ها و… می شود. بنظر می راسید، اختصای بنایی به نام حسینیه، از دوره قاجار تفافید شده است از کے حرکتِ بنای حسینیه‌های محمول و معروف نیز تریکی قدیم‌تر را نشم نیشن‌دهد.

نامگی مکان‌های فیگی عزاداری حسینی، در کیهرین شیانشین پیرو عرض المزید و لیتراده بوده است; به عنوان مثال، در ایران و عراق، خیر از رودی تعلیم به روش داده شده است و در روندی رو به روش، حسینیه در کنر میدان و کاحرسوق به کار میرفتها است. در ایران معاصر اکثر اماکنی که برای مراسم تعزیه حسینی ساخته می‌شود، حسینیه نامیده می‌شود و تقریباً هیچ مکان دیگری که با این کاربری ساخته شده است به نام آن‌ها نیست و حتی در صورت بازسازی، حسینیه یا مسجد و حسینیه نامیده می‌شود. .
در عراق نیز آندی ایران، کردہ حسینیه شورت هینت و لیکہ رہہ دارد.

سفر به بهشت ​​روی زمین

شیعیان در عمان، بحرین، کویت، حجاز، و شیعیان در خلیج فارس از منبر منبر وازید می‌گفتند که این مکان همی نامکی‌ها را به حسینیه می‌دهد.
با وجودة حقيقة زياد المساجد، حسينيه‌ها در عقلاء عرض المزيد معلومات علي سينه سوغواري شيعي (سينه زني، روضه خواني و وعظ و در بخيه مجانا، تعزيه خواني) جايگاه ويژه اي دارد. برزترین کوکنتهای حسینیه‌ها عبارتند از: برپایی سوگواری دردهه عول محرّم YA عول محرّم تا 28 صفر برای امام حسین(ع); مراسم عزاداری یا میلاد برای پیامبر(ص) یا سایر معصومین(ع) رامضان ماه رمضان، به فیلم در شبهای قدر; مجالس قرائت القرآن; تعريف المجازل ترحيم شهروندان; و از دیگر برنامه های مذهبی و فرهنگی استفاده می شود.

سفر به بهشت ​​روی زمین

پررونق‌ترین مرکس بریکنت جمی شیعیان در محرّم و سفر، حسینیه‌ها ستحد. حضور مردم در این مکان ها برای تهیه و ارائه خدمات و اجرای مراسم بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، وضعیت مالی، موقعیت و رتبه اجتماعی، امکان گسترده ای برای تقویت حس همدلی و همبستگی بین شیعیان فراهم می کند.
از آنجایی که حسینیه های هر محله معمولاً هویت محلی خاص خود را دارند، این کارکرد اجتماعی حسینیه ها در مقیاس محله باعث ایجاد روابط عمیق و ریشه ای در بین اهالی می شود.

سفر به بهشت ​​روی زمین

مثلاً حسینیه آذربایجانی در تهران و حسینیه ایرانی در یک قرن اخریه بوده اند در عتبات و به فیلم در کربلا تر برزتر و مشوروتر و معروف تر است مشهورتر و فعال ترند.
در دوره اختر، حسینیها مرجعی برای اعم‌المنفعها، از جمالة تصویرها قرض الحسنها، بشمر می‌روند.
אז כודות מציר אז 1 קורן ציש, בה אל׋ט מקאן ו מעציראיכנה ו מהל׋ יעעראים עעראן דר שיאראטי קון קורבלה ו נעפיטי כון כרבלה ו נגפה, הוסיניהה ברים בריעיעי אז פריטאים ניז עבור; مانند حسينيه تهراني ها و قمي ها و يسفاهاني ها در كربلا كه بزوجرين حسينيه هاي كربلا به شماره ميرفت و با هدايا و نذورات مدرون تهران، قم، يسفانه و جز آن بود. این حسینه علاوه بر داشتن یک تراس بزرگ در طبقه اول و چندین زیرزمین بزرگ، دارای اتاق های زیادی در دو یا سه طبقه برای اسکان زائرین در جریان قیام شیعیان عراق، معروف به انتفاضه شعبان در سال 1370 یا 1991 بود. YA خیزش. مدرومی بر علیه بائیان که با شرکای شفتی از سوی جانیان بائی فرو خوبانیده شد

سفر به بهشت ​​روی زمین

همه این مدارس علمیه و مدارس علمیه توسط مرحوم آیت الله العظمی بروجردی که از روحانیت خاصی برخوردار بود تخریب شد.

اکثر حسینیه ها دارای معماری ساده و فضاهای سرپوشیده برای تجمع هستند، اما برخی از آنها از نظر تزئینات داخلی و خارجی حائز اهمیت هستند، مانند حسینیه شیخ محمدتقی فرحی و حسینیه آقا شیخ علی در بهشهر مازندران و حسینیه مشیر. حسینیه ارشاد نیز با اهداف فرهنگی و اجتماعی در سال 1345 در تهران با معماری مدرن و سالن سخنرانی تأسیس می شود.
حسينيها معمولاً ساختمانهاي ساده دارند ولي گاهي در مجموعه باغ، مسجد، ايوان، حمام و بازار و … ساخته مي شوند.

گاه نام وقفی یا بانی را بر روی حسینیه می گذارند، مانند حسینه سیدمحمد ساله در کربلا، حسینه إستاناتی در نجف و حسینیه مومین علی یزدی در کاظمین یا را به نام اسناف می خوانند، مانند حسینیه خیاطها، حسنیه دباغها. ، حسينيه سباغها، هر سه در بيرجند يا حسينيه خرازي ها، حسينيه نجارها، حسينيه قنادها و حسينيه بزازها، همه آنها در سبزوار.

سفر به بهشت ​​روی زمین

حسینیه‌ای را که اهالی برخی شهرها در شهرهای دیگر می‌سازند، گروه مهاجران یا زائرین می‌گویند، مانند حسینیه اصفهانی‌ها، حسینیه‌های تهران، حسینیه قمی و حسینیه آذربایجانی‌ها که همه در کربلا بودند.
نام‌قدی حسینیه‌ها به نام امامان و ماسومان و ادرونه انها نیز مسودر بوده و می‌شود. هزینه های ساخت، نگهداری و برگزاری مراسم در حسینیه را برخی صاحبان متمول بر عهده می گیرند و معمولاً درآمد یا املاکی را برای این منظور وقف می کنند. برکی نیز خود را به تورین دایم یا به روست حسینیه درمی‌اورند. غیر از انگیزه کلی دینی، نذر بریا شفای حقیقة یا صورة حقیقة در كاری محمول نیز از جماعت احداد حسینیه‌های دایم یا موقعی است.

* خدیم عفتیکری عیتاب مقدسه و عصر فارگشتان علوم بیکی ایران
دوشنبه سوم مرداد ماه سال 1401 شمسی

دکمه بازگشت به بالا