علمی و پزشکی

ویروس جهش‌یافته کرونا، کشنده‌تر است / طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود

ویروس جهش‌یافته کرونا، کشنده‌تر است / طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا زالی با اشاره به سفر خود به پردیس ، دماوند و فیروزکوه در جلسه ستاد ضد کرونا کرونا اظهار داشت: خوشبختانه شاهد پیشرفت و تسریع خوبی در اجرای پروژه شهید سلیمانی در سه شهر پردیس ، دماوند و پیشرفت فیروزکوه در زمینه های پشتیبانی و نظارت پیشرفت خوبی داشته است. به روشی که در اکثر شهرهای استان تهران ، اجرای این پروژه به 75٪ از اهداف از پیش تعیین شده رسیده است و شهرهای استان تهران در انجام آزمایشات موقعیت پیدا کرده اند. و ردیابی در شهرهای استان تهران مسیر بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در مورد ویروس جهش یافته که ویروس انگلیسی نامیده می شود ، پیش بینی ما این است که ویروس مدتی است در گردش است و کاهش سن عفونت همراه با افزایش علائم عفونت رخ داده است. ویروس جدید شامل قدرت انتقال بالا و افزایش مرگ و میر است.

وی ادامه داد: اعتقاد بر این بود که در روزهای آغازین شناسایی جهش ها ، ویروس هیچ تاثیری در مرگ و میر ندارد ، اما امروز قطعاً گفته می شود ویروس جدید کشنده تر است.

وی تأکید کرد: موضوع دیگری که باید به آن پرداخته شود. حفاظت از پرسنل مراقبت های بهداشتی نیاز به نظارت ویژه ای در این زمینه دارد. به این دلیل که ویروس جدید در ابتدا به دلیل سطح بالاتر عفونت می تواند علائم شدیدتری را برای کارکنان ایجاد کند.

فرمانده عملیات ضد تاج در تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر لزوم برنامه های دقیق برای کشف و ردیابی بیماری ، گفت: آزمایش PCR و آزمایش سریع در روزهای اخیر مثبت شده است که این خود نشانه ای است چرخش بیماری در تهران. بنابراین ، ما باید اقدامات بهداشتی بیشتری را دنبال کنیم. البته اعلام اینکه امروز در آستانه بیماری جدید هستیم ، نیاز به تجزیه و تحلیل آمار روزهای گذشته دارد ، اما آنچه در استان خوزستان شاهد آن هستیم ، در سایر استانها نیز قابل اثبات است و این زنگ خطر بالقوه ای است.

وی ادامه داد: نباید از طرح شهید سلیمانی کاسته شود. حمله چرخه ویروس همراه با ردیابی چرخه ویروس و قرنطینه باید به طور جدی در این طرح دنبال شود.

وی تأکید کرد: تهران از میزان ترافیک درون شهری ، فرعی و خارج از کشور برخوردار است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. هفته گذشته 30 درصد خودروهای کشور که دارای ترافیک بین شهری بودند پلاک تهران داشتند. بنابراین ، مسئله چرخش ویروس در تهران به طور بالقوه یک مسئله بسیار خطرناک است.

وی در مورد واکسیناسیون گفت: امیدواریم هرچه زودتر واکسیناسیون در تهران امکان پذیر باشد. سند واکسیناسیون ملی سه هفته پیش تصویب شد. ما به معاونان سه دانشگاه اعتقاد داریم واکسیناسیون با رعایت عدالت و انضباط اداری انجام می شود و هیچ گونه نشتی وجود نخواهد داشت.

زالی گفت: “ما باید بدانیم كه ویروس جهش یافته تهاجمی تر است.” مورت مسری تر و کشنده تر و بی رحم تر است. مراقبت از منزل در طرح شهید سلیمانی باید با یک مکمل آزمایش همراه باشد و رعایت پروتکل های بهداشتی باید جدی گرفته شود. زیرا محو شدن آن آسیب جدی وارد می کند. پیشنهادات ستاد استان تهران در جلسه ستاد ملی ضد تاج در حضور رئیس جمهور ارائه شد که خلاصه ای از دیدگاه های اعضای ستاد استانی کرونا در تهران بود.

زالی در حاشیه جلسه و در جمع خبرنگاران نیز گفت: تشکیل تیم های نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی انجام می شود به طوری که به همراه تیم های نظارتی نیروی انتظامی به طور کلی شاهد افزایش نظارت هستیم. شهر و استان تهران وسعت زیادی دارد و جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند. بنابراین ، ما به همکاری مردم نیاز داریم.

وی ادامه داد: گزارش های جهانی موید این است که جهش در ویروس میزان مرگ و میر و مرگ و میر بیشتری دارد و علائم بیماری شدیدتر است. اما همه گزارش ها تأیید می کنند که استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و پاکسازی دست هنوز در جهش ویروس موثر است. از این پس می توان جهش های بیشتری را در ویروس مشاهده کرد و همچنان رعایت قوانین مهم است. بنابراین ، اگر ساده سازی در مورد این ویروس انجام شود ، روزهای سختی را برای ما به ارمغان می آورد. در طی سه شیوع بیماری ، بیماری و مرگ و میر همیشه با کاهش پایبندی به اقدامات بهداشتی همراه بوده است.

وی ادامه داد: بیماران سرپایی به صورت علائم سرپایی نسبت به هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و طی 24 ساعت گذشته 7 هزار و 500 نفر با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. البته می توانیم بیماران سرپایی بیشتری داشته باشیم. چون خیلی ها به مطب دکتر مراجعه می کنند. به طور کلی ما در بخش سرپایی 23 درصد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: حادثه در استان خوزستان می تواند آغازی برای سایر استانها و تهران باشد. در بیشتر استانها ما یک مدل یادگیری نسبتاً همگن داریم و فقط زمان متفاوت است.

زالی تأکید کرد: واکسن در دو قسمت تولید داخلی که همه بسترهای لازم توسط محققان در حال ساخت است ، در آینده نزدیک نمونه کارهای متنوعی از واکسن ها خواهیم داشت و در واقع همه بسترهای تولید واکسن را خواهیم داشت. . اکنون سه واکسن در مرحله بالینی و چندین واکسن در انتهای مرحله حیوانی وجود دارد. البته تولید انبوه نیاز به سرمایه گذاری و حمایت جدی دارد و هم اکنون واکسیناسیون از طریق واکسن های وارداتی روسی دنبال می شود.

دکمه بازگشت به بالا